Jag hatar HEN!!!
Element skrev 2012-09-27 17:29:15 följande:
Du kanske skall räkna lite och gå till en fackbokhandel och införskaffa litteratur i ämnet. Vindkraften byggs ofta för lång ifrån abbonenterna. Ja det blir ju miljövänligt när miltals med ledningsgator skall byggas för att ansluta till det befintliga nätet.Ett kraftverk har låg verkningsrad sett till totala antalet timmar per år och den största svagheten är att strömmen inte kan lagras. För att ersätta vatten och kärnkraft måste vi täcke enorma ytor. Jag antar att du hyllar kolonialismen, skövla Norrland, vad spelar några korkade lantisar för roll när vi skall dricka latte och diskutera genusteorier.
Det här är ju helt OT, men personligen tycker jag att vi kan skänka bort hela norrand till Snorge. Snorrlänningar, kan ni kallas för då. Eller varför inte bygga en mur norr om Dalälden och låta er bli självständiga. Så kan ni ju på riktigt få se hur vi nollåttor har sugit ut er i alla tider...er ekonomi kommer säkerligen att blomstra när ni slipper ta emot alla dessa Robin Hood-bidrag från oss korkade sörlänningar.