Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Plutteli skrev 2012-07-23 21:49:13 följande:
    Du inser att PRECIS så tyckte man för sissodär 100 år sedan också när kvinnor tilläts ha byxor och börja studera, för att inte tala om mot slutet av 50 talet när kvinnor fick börja plugga på universitet även inom "manliga" områden som matematik och medicin!

Hur känns det att själv ha varit del i ett könsexperiment, att tillåtits gå en "slippery slope"? Mår du dåligt? Är du förvirrad i ditt kön?

Är man så paniskt rädd för minsta förändring så tror jag allt man är förvirrad i sitt kön. Och inte bara där.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 22:36:45 följande:
    Fast det är inte Hen-påhittarnas agenda alls.

Och det vet du - hur?
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2012-07-23 23:09:22 följande:

Jo hen-användarnas. Och det är så de allra, allra flesta som kallar sig feminster resonerar i den här frågan. Att det ska finnas massor av olika sätt att vara flicka eller pojke, man eller kvinna på. Och att alla ska vara lika OK.  Manliga män och kvinnliga kvinnor såväl som flickiga pojkflickor, Prinsesspoliser, Ninjagodansörer, morfäder i rosa strumpor. Att man vill ha någon slags likformig beige massa där alla kallas hen är ju ett gravt missförstånd, det är ju precis tvärttom!

Det där onda-feminist-konspirationstramset är just det. Trams.
    Och hen är inte påhittat med något särskilt syfte på agendan.  Trams.  

Fast du vet, om du blandar alla färger så blir det en grå massa!!!!! Bäst att bara ha två färger, vitt åtskilda, så man inte blir förvirrad!!!!! Tungan ute
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-07-24 00:32:47 följande:
    Det håller jag med om. Och min poäng var att det ser lite konstigt ut att förespråka att "hen" införs och argumentera i stil med "det blir så praktiskt..." men samtidigt inte stödja andra praktiska språkförändringar som enhetlig stavning av sje-ljudet som föreslagits lite då och då under ganska lång tid.

Fast nu halmgubbar du. Ingen jag har talat med har varit för hen men emot andra språkliga förändringar.
  • Dorian Ertymexx
    AnooYoo skrev 2012-07-24 14:00:58 följande:
    Jag är gärna en gubbkärring. Hellre det än att reduceras till inget annat än ett kön.

Precis.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-07-24 18:00:43 följande:
    Ptja, de saker jag räknade upp var ganska så förhärskande från ca 1100 och framåt med undantag för peruker och korsetter och varierande höjd på klacken ;)

Nej nej, allt var konstant fram till 1968!!!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Opcode skrev 2012-07-25 00:27:23 följande:
    Har vi kommit fram till något så här 99 sidor senare?

Japp, att antifeministerna vägrar förstå de mest grundläggande, enkla förklaringar, för då måste de ju ändra åsikt gubevars.
  • Dorian Ertymexx
    Opcode skrev 2012-07-25 01:30:45 följande:
    Jag är anti militantafeminister, övriga går bra. =)

Militarism är typiskt rätt genomgående dåligt. Men det är med feminism som det är med islam - tre pers får en usel idé, och alla hundratals miljoner får skulden.
  • Dorian Ertymexx
    Opcode skrev 2012-07-25 01:51:39 följande:
    Absolut du har rätt i det. Sen är dom militanta oftast snabba att skrika "han är antifeminist", "rasist" eller vad det nu gäller så kommer alla icke militanta dra öronen åt sig också. Det borde var i deras största intresse att rensa ut i sina egna led tycker jag bara.

Man kan aldrig förbjuda någon att kalla sig feminist/muslim/jultomte/whatever, så att rensa ut de egna leden är per definition dömt att misslyckas.
  • Dorian Ertymexx
    Opcode skrev 2012-07-25 02:20:58 följande:
    Nej det är korrekt, men man kan aktivt ta avstånd.

Gudars, ja, det kan man, men orka. Speciellt när antifeministerna knappast lär släppa i alla fall. Litet att som muslim försöka förklara för SDs samlade braintrust att en och ens polare inte stöttar den senaste terroristen/brottslingen. Kommer inte bli trodd om du så svär på både koranen, bibeln och kama sutra.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!