• nihka

Jag hatar HEN!!!

Aaliyah skrev 2012-09-18 21:57:35 följande:
    Nihka: du ska nog vara lesbisk om man ska vara riktigt noga.

Du menar såna där women in comfortable shoes? Shit, jag kanske kvalar in ändåFörvånad 
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-09-18 22:08:19 följande:
    Ja, jag tyckte att han behövde en blöt feministpuss.Glad
    Dina pussar är ju nedlusade med henradikalbaciller!  Hade det inte varit mer hygieniskt att skicka en Nalle ?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-18 22:10:38 följande:

"ÄLSKA MIG!!! ÄLSKA MIG VILLKORSLÖST!!!"

Men snuttis då! Om jag bara hade vetat i tid... Då får han två nallar! NalleNalle
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-18 22:35:26 följande:

Pfft, han vet redan att nallarna innehåller feministtjejbaciller, samt små bandspelare som känner av när han sover och som då viskar "Hen! Hen! Hen! Hen!" i hans oskyddade öron!! Tungan ute

Då provar jag med en Katt  istället.

Nått borde kunna tas emot som icke-feministiskt, men det är klart om man säger att det inte är det så är det automatiskt just det.
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-18 22:45:36 följande:
    men snuttisar. nu pajar ni ju tråden... ♥

Nädå. Jag har provat med kommunikation med Faber. Totalt verkningslöst. Når inte fram öht så jag har bytt taktik och skickar cybernallar istället. Budskapet med dem kan ju iaf inte förvrängas mer än det jag postat tidigare för det är inte mänskligt möjligt.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-18 23:08:32 följande:

Ett manligt råknull utan kel och snack efteråt? Tungan ute

Hittar inte det under "Infoga smiley"

Vad gör jag nu?  Tror du det funkar med en katt till istället?
  • nihka
    CMM skrev 2012-09-19 00:29:22 följande:
    Vad försöker ni uppnå med det här självgoda ryggdunkandet? Ni kan helt enkelt inte förlika er med att det finns folk som inte kan identifiera sig med dagens svenska feminism, eller hur? :)

Om du inkluderar mig i det kan jag säga att jag efter månader av periodvisa diskussioner med Faber gett upp om att han öht ska ta in NÅGOT jag säger om att jag inte är feminist än mindre typ extremultratalbanfeminist. Eftersom det visat sig verkningslöst har jag slutat kommunicera med honom på det sedvanliga sättet. Han kan ju inte förstå mindre av det jag försöker förmedla än tidigare so WTF, det får bli cyberkramdjur.

Jag kan helt enkelt inte förlika mig med att det finns folk som inte kan förlika sig med att jag inte identifierar mig med dagens svenska feminism trots att jag använder hen. Det är inte överdrivet ofta men det finns tillfällen där det lilla ordet enligt min mening fyller en tidigare lucka. Tyckte det lät extremt praktiskt första gången jag hörde det och undrade varför det inte tagit fart för länge, länge sedan ungefär som man måste ha tyckt första gången man såg någon annan använda ett hjul. Så bra. Att någon inte tänkt på det tidigare! Det gick förstås bra innan också, men bra kan alltid bli bättre. Hen är förstås inte lika stort för mänskligheten som hjulet, ja faktiskt ingenstans i närheten men får tjäna som jämförelse i brist på bättre. Jag är inte särskilt intresserad av genusfrågor men däremot har jag ett stort språkintresse. Det betyder förstås inte att jag inte kan se att vi fortfarande inte har kommit så långt som vi kan med könsjämställdheten, men då finns det orättvisor åt båda hållen.

Du verkar inte gilla miljöpartiet överdrivet mycket. Om jag kallade dig för miljöpartist för att du använder ordet sopsortering och säger att eftersom du inte vill att vi ska göra planeten jorden obebolig är detta "bevis" för att du är miljöpartist då kanske du också skulle ge upp. Lägg till att varje förnekande av att du är en ultraextremmiljömuppstaliban ytterligare "bevisar" att du är en enligt någon slags skum logik att ju mer du förnekar något desto sannare är det så ser du att det är totalt meningslöst att fortsätta diskutera. Så dunka mig i ryggen nu och skicka mig en miljövänlig cybercykel eller nått för att jag stått ut med Fabers idisslande så länge som jag gjort utan att tillgripa värre tillhyggen.

Det som gör att jag inte kan bli arg är att när jag tänker efter är det så sorgligt. På riktigt alltså. Tänk att leva varje dag med känslan att man är förföljd av feminister.
  • nihka
    CMM skrev 2012-09-19 23:18:27 följande:
    Jo, det är väl ungefär som att leva varje dag med känslan att man är förtryckt av ett ondsint patriarkat.
    Skillnaden är att Faber känner sig förföljd av organiserade ondsinta feminister medan jag inte tror det finns något organiserat ondsint patriarkat som kan förtrycka. Det som är kvar fram till jämställdhet här i Sverige är bara några rester från ett ojämlikt samhälle som är på väg att dö ut. Det är min uppfattning iaf.
  • nihka
    Anonym (Eh?) skrev 2012-09-19 23:07:29 följande:
    Så rätt du har. Tragiskt det måste vara att misstänka varje kvinna han möter för att vara feminist. Eller kanske också män? Att vara tvungen att förhöra alla innan han kan slappna av och vara sig själv, att hela tiden vara på sin vakt, att lägga band på sig och bara knyta näven i fickan när han misstänker feministiska tendenser. Han måste lägga band på sig, sin tunga, sina nävar av sociala skäl för han kan ju inte börja angripa arbetskollegor, kompisars fruar eller sin mor hur som helst.
    Säkert anledningen till att fördämningarna brister här.
  • nihka
    Anonym skrev 2012-09-20 12:52:06 följande:
    Det lär du knappast få höra i den här tråden...

Inget jag har möjlighet att förklara, men att förneka inblandning är enligt faberlogik lika med bevis på att man är skyldig till anklagelsen, så jag låter bli att kommentera
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!