LadyBond skrev 2012-08-28 19:39:54 följande:
Vaddå social konstruktion? Hade de ingen biologi i skolan? Hur tror de barn blir till?
Man har en snopp och kvinnor en vagina. Min man kan tex inte bli gravid. Läs Elit:s tråd och få litet kött på benen säger jag till dom.
Jag vet inte hur de är skapta men de har ju ingen koll på biologin-det tror jag retar upp rätt många.
Själv skiter jag i folks okunskap.
Måste fråga? Vad kissar din vän med? Örat eller?
Håller med om sista stycket.
Jo, men de som är FÖR hen menar ju att alla andra har fel och det är ju så jävla jobbigt. Jag har aldrig mött eller sett en trevlig "gillare" av ordet hen. De manglar på och över folk som om det inte fanns någon morgondag. Det blir liksom så att hen-förespråkare blir liktydligt med osympatiska människor. Och osympatiska människor vill ingen ha med att göra..förutom varandra och sig själva då förstås. Men då kan de ju ha hemliga cirklar istället för att tvinga in folk i skiten som inte vill.
Alla som förspråkar hen är så väldigt nedlåtande. Det är nog en av anledningarna till att så många hatar ordet.
Jag stör mig skitmycket på de som förespråkar det. Finns en hel bunt som tjatar sönder tråden. Och jag som tyckte min mamma var tjatig.
Inte konstigt folk ledsnar på hela skiten.
Nu ska jag göra något mycket viktigare! Nämligen hänga tvätt.
Du missförstår. De som tänker som den här personen anser att man skiljer mellan 1)
det BIOLOGISKA könet och 2) det SOCIALA könet. Det
biologiska är det som du pratar om. Våra kroppsdelar, alltså. Det fysiska. De flesta genusfeminister anser att vi HAR olika biologiska könsorgan. Det är alltså inte detta som de menar med
socalt konstruerat kön. Det som menas med detta är snarare
könsroller. Du vet, att pojkar ska gilla bilar och flickor dockor, att män ska vara macho och gilla att slåss medan kvinnor ska vara passiva och gilla att baka.