slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-13 14:04:21 följande:
men usch... när är du beräknad då??
Sy bebiskläder kan du nog göra men baka o sånt får du leja över på någon annan då. Vi tog beslutet tidigt också att ta det väldigt lugnt i jul... vi bokade julbord ute med sonen nu till helgen, hade vi inte gjort det hade jag stått NU och lagat massa julmat, maken är inte mycket för sånt men jag vill HAAAA julmat och sonen också men nu löste vi det så här. Blir lite dyrare men mycket enklare och inte massa rester fram till påsk *S* OCh så hämtar vi en julkasse på samma ställe med det nödvändigaste till julafton, hemmarullade köttbullar (fast hemma på en restaurang då) hemmastoppade prinskorvar, inlagd sill (som krögaren själv lagt in) och lite annat smått o gott som vi tar med till julafton till svärisarna....enkelt och lätt.
Det mesta finns ju att köpa och du måste vara rädd om dig själv nu. efter 27 fulla veckor är ju dock bebisen färdigbakad så efter det är det ingen större fara att föda, men var är du nu?? FÖr du ligger väl efter mig en del?
BF 3/2 och när jag frågade läkaren om sjukskrivning i början på januari (studerar bara) så fick jag som svar "Ja det är om du fortfarande är gravid då".
Ja det är mer att hitta ett sätt att sitta när jag syr som inte är ansträngande för kroppen. Inte så lätt när man har en enorm mage ivägen för allting ;)
Vi kommer ha norsk julmat så då är det inte så mycket att göra. Och min man kan tillaga den + att min syster och systerson kommer hit över julen så jag känner att jag får vila väldigt mycket. Min syster är en sån som inte kan sitta still så hon kommer springa runt och städa och laga mat. Det är mer att det är första julen jag firar hemma så jag hade sett fram emot att kunna göra lite sånt själv. Väldigt smidigt med "jul-matkasse"! Om vi skulle ha riktigt svenskt julbord hade nog vi också kört på det. Min man nöjer sig om han får julskinkan sen så vill han gärna ha den norska julmaten ;)
v. 32+3 idag och läkaren säger att efter 34+0 är lungorna såpass att hon inte behöver kortison. Så julafton kan hon titta ut enligt honom men jag vill att hon stannar till januari iaf.