-
Jaha va roligt :) Vart i Ale bor du? Jag bor i Nödinge :)livsängel skrev 2012-10-24 14:43:32 följande:bor oxå i ale och kul att de är några som bor här i göteborg.. :) då behöver man inte känna sig ensam.. :P
-
Välkommen :)karinavaldes skrev 2012-10-27 10:47:14 följande:Hej är ny här och är gravid med andra barnet, som kommer i februari :), va hos barnmorskan för nån dag sen och väger nu 98,4 kilo , så har gått upp 8 kilo, och nu har man börjat läcka mjölk :/ nån annan som ska ha barn i februari?
Är gravid med första barnet och har BF 3:e februari :) -
Idag fick vi se våran flicka igen <3 Underbart :D
-
Haha, jag har faktiskt ingen aning. Kanske inzoomningen? tänkte eftersom en av bilderna som är närmre har en annan siffra. Men jag vet inte :PPerpen skrev 2012-11-02 20:26:32 följande:åh vad mysigt
En fråga: (med risk för att låta jääääättekorkad). Vad betyder siffrorna 13.9cm? Vilken längd är det? *förvirrad och nyfiken* -
Grattis :D Underbart söt!Emmaosv skrev 2012-11-08 21:03:23 följande:Hej tjejer! Det var ett tag sedan jag skrev här ! Måste bara kika in och berätta att i måndags 5/11 tittade min älskade lilla prins Charlie ut :) Graviditetsvecka 37+6
Jag har en del övervikt sedan innan förlossningen och trodde att jag skulle gå upp massor som skulle bli omöjligt att bli av med, men bara tre (!) dagar efter förlossningen så kan jag säga att min kropp är snudd på återställd sedan innan ( Gick upp ca 12-13 kg) Jag kan använda mina vanliga byxor och kläder igen! Känns så skönt då man vart orolig, men det var alltså helt i onödan :)
Under min graviditet har jag ätit ganska som vanligt. Har inte haft några cravings men sista veckorna har jag nog ätit mer skräp. Så mitt tips till er som oroar er över vikten: Försök bara att inte ändra för mycket i kosten och ät regelbundet och från alla näringskedjor. Och är ni toksugna på något, ja men ät det direkt istället för att få ångest och ett ännu större sug!Motion har föresten inte vart att tala om senaste 2,5 månad pga foglossning.
Lycka till aliihopa med era graviditer, oroa er inte för mycket! Nu ska jag mysa med min bebis !!
Här har ni min vackra prins föresten -
Slemtorsk, vi har funderat på Borås eftersom vi har hört att det ska vara mycket bättre där än på Östra men vet du om det går att få komma på "studiebesök" som de så fint kallar det? Skulle gärna vilja gå på någonting sånt eftersom det är första barnet och jag är en sån där jobbigt nojig person ;)
-
Tack! Typiskt att min man har en tenta den dagen dock :/ Hoppas att de kanske hinner ha en till innan hon bestämmer sig för att titta ut. Har inte BF förrän 3/2 men man vet ju aldrig.
Ja jag har också hört mest negativt om Östra och väldigt mycket positivt om Borås. Så finns det plats och vi hinner dit så åker jag hellre lite längre för att det ska vara en så bra upplevelse som möjligt. Min mans bästa väns fru födde där i juni och hon sa att det var väldigt bra. Hon kommer också vara med under våran förlossning eftersom hon precis har utbildat sig till doula. -
Jag kan kanske åka med henne i december och se om jag hinner åka med min man i januari. Tentan är 13.30-18.30 i Gbg så det blir nog lite jobbigt för honom att ta sig dit.slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-12 20:56:47 följande:jag tror att de kommer ha en i januari eventuellt, annars kanske du och doulan kan åka i december. Det är ju inte förrän kl 15 så mannen din kanske hinner???
I vilket fall så upplevde jag dem som väldigt "mjuka" i sitt sätt.. jag frågade ju mycket pga det tar lång tid för oss att åka.. en timma ungefär och då tyckte de att det är lika bra att jag åker in så fort värkarna är regelbundna..även om det är 10 min emellan (något Östra aldrig skulle gå med på) så kollar de mig och istället för att skicka hem mig så kan de checka in mig på patienthotellet i stället så är jag väldigt väldigt nära förlossningen och slipper åka fram o tebax, särskilt som jag är beräknad till 9 januari mitt i vintern med slingriga 70-vägar som inte alltid är snöröjda hemåt..
Låter väldigt bra! Kommer ta ungefär en timme för oss att åka också eftersom vi bor i Ale så Östra skulle nog vara det smidigaste men jag vill till Borås :P Får höra med de vad de tycker. Är som sagt redan nojig och orolig och då vill jag verkligen kunna känna mig trygg och Borås verkar vara det bästa alternativet. -
Jag vill nog stanna några dagar. Första barnet så jag vill känna mig "redo" innan jag åker hem :P Men det beror nog lite på också, vi hoppas på Borås och att få plats på patienthotellet så att min man kan stanna också. Måste jag vara ensam så tror jag nog att vi åker hem snabbare.sophiie skrev 2012-11-12 21:35:08 följande:Här är det ok, väntar på fk besked gällande graviditetspenning. Kan man se detta på fk's hemsida/min sida?
Hur tänker ni gällande bb, åka hem direkt eller stanna en/två nätter?
Får man som omföderska stanna en natt eller två? Vi bor i Sthlm och ska föda på Huddinge :))) -
Har flera vänner som har fött där som helt enkelt inte har känt att det var bra. De har bara velat komma därifrån så fort som möjligt och Östra är också väldigt duktiga på att försöka skicka hem alla så fort som möjligt också. De förklarar det som att de nästan känner sig ovälkomna eftersom det är så många som åker till Östra och de inte har plats (alltså vill de skicka hem alla som "kan" åka hem). Och jag vill inte ha någon som står och nästan tjatar på mig om att åka hem om jag inte känner mig redo för det. Men är man en sån som vill åka hem så fort som möjligt så kanske det inte spelar lika mycket roll.AnitaAndersson skrev 2012-11-12 22:01:27 följande:Va e det för negativt ni hört om östra? Jag födde på Mölndal sist och var nöjd med det. Min bm har sagt att det finns mer personal på östra och det är då bättre att föda där om det skulle bli komplikationer. Men jag har ingen aning egentligen!?
Nu har inte jag någon större rädsla för att föda mer än att man blir sedd som annorlunda för att man e överviktig. Men man blir nojjig när det kommer negativt om ställe man ska föda på.
Sophiie: man ser inget på internet inloggningen på fk om det. Ring eller skicka mail om du undrar något :)