• norskan

Vi som är överviktiga & gravida.

Hoppar också in här :) Börjar med att säga grattis till alla :D
    v. 15+0 idag och vid inskrivningen i v.6 vägde jag 93,5 och idag väger jag 93,6 (är 168cm).
    Har varit på både VUL och privat UL och allting ser finfint ut :)  

Jämförde kort på mig själv från v. 11+1 till idag på 15+0 och magen har verkligen ändrat form nu vill jag bara att den ska bli riktigt rund också och inte ha ett "veck" i mitten ;) Känner mig allmänt fet och trött och hoppas på att den "bra" perioden ska komma igång snart så att jag kanske kan må bra en liiiiten del av graviditeten ;) 

• norskan

Efter mycket velande fram och tillbaka under dagen så kan jag dela med mig av bilder också *smått ångest* ;)
    Har tyvärr ingen "före" bild men jag var lite mindre än v 11 bilden iaf.

Största skillnaden för mig är att jag alltid har varit ganska "platt" mellan brösten och naveln så har jag i stort sett haft en "limpa" rakt över magen med ett veck över och under. Nu känns det som att det bara är stort överallt :P

• norskan
    c89 skrev 2012-08-15 19:42:44 följande:
    Äh, du är ju jättefin! Solig
    Tack :) Men man ser ju sig själv på ett annat sätt än vad andra kanske gör så för mig så är det STORT att visa en bild på mig själv i underkläder :P Kan knappt gå förbi en spegel hemma om jag inte har kläder på mig :P 
  • norskan
    c89 skrev 2012-08-15 21:32:31 följande:
    Ja, men jag kan onekligen se det vackra i alla och tycker på fullaste allvar att det är finare med en större tjej än någon som är jättesmal. Alla har olika ideal och åsikter kring kroppar och jag tycker det är finare med hull helt enkelt, även om man såklart måste må bra själv också, det är ju utstrålning som gör en ännu vackrare i regel Flört

Sedan får vi inte glömma att vi alla har en man som älskar oss både för vårt yttre och inre så pass mycket att de faktiskt vill skapa det livslånga band som ett gemensamt barn ger! Hjärta
    Ja jag tycker också att det är mycket snyggare med lite former men för ett år sedan gick jag ner till 80 kg till mitt bröllop och då hade proportionerna satt sig väldigt bra. Höll vikten till strax innan jul när kroppen sa ifrån om att det inte var okej att jobba 75% och plugga 100% så då gick jag upp 8 kg på 2 månader och större delen av det satte sig på magen :/ Efter det gick jag sakta men säkert upp i vikt och orkade inte ta tag i det. Efter graviditeten så blir det dock LCHF igen för mig. Mådde himla bra, god mat och jag gick ner i vikt. 
    Kommer jag ner till 75-80 så kan jag känna mig ganska nöjd och då räknas det fortfarande som att jag är överviktig ;)

Ja det är så sant så! Har en man som älskar mig och stöttar mig oavsett vad :D

Kan också passa på att tillägga att det är underbart att se så många fina bilder på alla gravidmagar :)
  • norskan
    Linis skrev 2012-08-15 21:57:20 följande:
    75-80 kg var det 4 år sedan jag vägde. Väger närmare 110kg nu... Undrar om jag någonsin kommer att kunna bli gravid med min tunga vikt...
    Det är fullt möjligt :) 
    Håller tummarna för er!  
  • norskan
    Whoeix skrev 2012-08-31 20:48:11 följande:
    Någon av er som använt doppler? Jag testade i förmiddags men hörde bara min egen puls. Vet inte om det kan vara svårare att höra pga det extra fettet? Är i v11+4.
    Jag har en och har använt den sen runt v. 13. Var svårt att hitta då men lite då och då så kunde jag hitta. Min BM sa att de inte lyssnar efter hjärtljud förrän v. 15 eftersom det kan vara svårt att hitta även för dom. Hon sa dock ingenting negativt om att jag använde doppler själv utan hon tyckte bara att det var roligt att jag kunde lyssna när jag kände mig orolig. Nu i v. 17+6 så räcker det att vi lägger dopplern på magen så hör vi i stort sett direkt. 
  • norskan
    Whoeix skrev 2012-08-31 21:21:46 följande:
    Hmm..vart lyssnade ni då? Jag rotade runt nere vid blygdbenet, men ingenting. Bara min egen puls. (har den från teknikmagasinet) Tror ni det är dumt om jag testar igen innan sängdax ikväll, med full urinblåsa? Använde den ju i förmiddags i ca 15 min. Vill så gärna hitta liten så jag kan slappna av..
    Jag lyssnade nere vid blygdbenet men i v 13 och då var det vissa gånger som jag inte kunde hitta hur länge jag än försökte. Beror lite på hur moderkakan ligger också. Har du den i framväggen som mig så kan det vara väldigt svårt i början. 
  • norskan
    MiaIa 90 skrev 2012-09-05 12:34:02 följande:
    Hej tack för ditt svar.
    Lchf är go mat men har testat de en 2-3gånger under 2år tid och de har inte fungerat på mig jag har gått ner sedan gått upp igen.
    Och sedan saknade jag alla sakerna som man inte får äta så som pasta och brödet.
    Men jag tror att bara en op kan hjälpa mig läkaren i går räknade ut vad jag behöver gå ner och de är jätte mycket:/.
    Tack kram.

Hur länge försökte du? När jag gick på det så var de 3 första veckorna hemska sen så mådde jag riktigt bra och allt sug var borta. Jag gjorde "fröknäckemackor" som jag åt när jag kände att jag ville ha något brödaktigt men då var det mest för att jag var sugen på vissa pålägg och tyckte att det var omständigt att äta det utan att ha det på något. 

Finns ju också hur många olika LCHF produkter som helst nu om man känner att man gärna vill ha bröd och pasta så finns det LCHF-nudlar och LCHF-bröd.

Hade jag mått bättre under graviditeten så hade jag ätit LCHF nu också men jag får helt enkelt vänta tills efter och då kommer jag börja så fort det bara går eftersom jag mådde så himla mycket bättre (och gick ner i vikt).

Sen så är det väl som med alla dieter att man kan gå ner men börjar man äta skräp igen så går man upp.

Och det är många som har gått ner minst lika mkt av LCHF som gbp.  
  • norskan
    blåbär02 skrev 2012-09-05 18:17:40 följande:
    Undrar en grej brudar.
    Jag har aldrig i hela mitt liv lidigt av huvudvärk. Kanske haft det om jag käkat dåligt en gång i kvartalet, och då har jag tagit en ipren sovit och mått prima dagen eftter. Skönt tycker jag.

Men nu, de senaste veckorna, har jag huvudvärk nästan varje dag. Inte jätteont, men det är påtagligt.
    Kan tillochmed vakna med huvudvärk och det är inte så kul.
    På eftermiddagen/kvällen kommer det nästan alltid.

Är det järn jag skulle behöva få i mig tror ni?
    Vill inte käka en massa alvedon...

Jag hade huvudvärk varje dag i 2-3 veckor och min BM sa att det tyvärr är ganska vanligt pga hormonerna och att det tyvärr inte går att göra så mycket åt det. 
  • norskan
    Nathalieeliasson skrev 2012-09-08 14:48:32 följande:
    Inskrivningen gick ju sådär... En jäkla föreläsning, fast jag sa att jag är medveten om jag väger 30 kg för mkt... 92 kg och fick endast gå upp 3 kg annars kunde det gå illa, antingen ett tidigt lr sent missfall. Eller det värsta ett MA som hon uttryckte.. Behöver jag säga hur ledsen jag kände mig igår....
    Men det låter ju helt sjukt. Jag vägde 92,5 kg till mina 168 cm och när jag var på inskrivning så sa inte barnmorskan nånting alls utan det var när jag frågade som hon sa att det kunde innebära vissa risker men eftersom jag varken röker, snusar och knappt drack innan jag blev gravid så tyckte hon att det inte skulle vara någon större fara. 
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.