MiaIa 90 skrev 2012-09-05 12:34:02 följande:
Hej tack för ditt svar.
Lchf är go mat men har testat de en 2-3gånger under 2år tid och de har inte fungerat på mig jag har gått ner sedan gått upp igen.
Och sedan saknade jag alla sakerna som man inte får äta så som pasta och brödet.
Men jag tror att bara en op kan hjälpa mig läkaren i går räknade ut vad jag behöver gå ner och de är jätte mycket:/.
Tack kram.
Hur länge försökte du? När jag gick på det så var de 3 första veckorna hemska sen så mådde jag riktigt bra och allt sug var borta. Jag gjorde "fröknäckemackor" som jag åt när jag kände att jag ville ha något brödaktigt men då var det mest för att jag var sugen på vissa pålägg och tyckte att det var omständigt att äta det utan att ha det på något.
Finns ju också hur många olika LCHF produkter som helst nu om man känner att man gärna vill ha bröd och pasta så finns det LCHF-nudlar och LCHF-bröd.
Hade jag mått bättre under graviditeten så hade jag ätit LCHF nu också men jag får helt enkelt vänta tills efter och då kommer jag börja så fort det bara går eftersom jag mådde så himla mycket bättre (och gick ner i vikt).
Sen så är det väl som med alla dieter att man kan gå ner men börjar man äta skräp igen så går man upp.
Och det är många som har gått ner minst lika mkt av LCHF som gbp.