idetenklabordetvackra skrev 2016-10-26 13:53:40 följande:
nej det blev inte akut för värkarna kom inte igång förrän mot kvällningen, så de hela gick bra utan panik:) hennes säte var ruckbart så vet inte om de påverkar att man inte behöver lägga sig ner ! nu har vi kommit hem, dock hade hon en lättare höftrörlighet på vänster och fick en rosenskena.. vilken chock och omställning, men huvudsaken den lilla blir bra !
Skönt att vara hemma igen
Min systerdotter hade också von rosen skena. Såg ut som en liten groda
(passligt nog hade hon en grön overall också) hon var av den envisa sorten, så innan hon blev av med den kunde hon vända sig från mage till rygg med den på
.
tuuli skrev 2016-10-26 11:14:14 följande:
Jag gjorde glukosbelastningen idag, det har jag varit ganska nervös för sen starten. Men jag hade jättebra sockervärde två timmar efter glukoslösning, 5,3, så det behöver jag inte oroa mig för.
Har fortfarande inte gått upp i vikt alls, men mitt hb var ganska lågt så nu måste jag börja äta järntabletter. Mitt blodtryck är inte heller så himla bra, inte direkt högt än men på väg i den riktningen. Jag kan inte göra så himla mycket åt det tyvärr - träna kan jag inte pga foglossning och vilar gör jag redan. Tror dessutom att jag har en hel del "vitrocksblodtryck" - det är alltid högre på sjukhuset än på mvc, men det är också högre på mvc de dagar då det är något speciellt typ glukosbelastningen, för då sover jag ingenting på natten innan. Övertrycket kan gå upp 20 enheter bara så där när jag inte fått sova. Och alla mina tider på sjukhuset är kl 8, så då måste jag gå upp kl 6 för att hinna dit, blir stressad av att inte hinna sova ordentligt och så kan jag inte sova alls, och då blir blodtrycket högt och så bokar de en ny tid åt mig pga det. Det blir en ond cirkel. Dessutom kan jag inte jobba ordentligt efteråt för jag är för trött. Börjar lessna på spec-mödravården.
Usch vad jobbigt det låter
Jag är i stort sett uppväxt på sjukhuset iom att mamma jobbade där och jag gick på sjukhusets dagis, så har alltid känt mig ganska hemma där. Däremot ogillar jag allt vad nålar mm innebär (sätt en nål i mig och blodkärlen är borta typ...) så tur att jag är lugn i omgivningen åtminstonde. ..