Vi som är överviktiga & gravida.
V.15, 121kg och 167 cm lång, BMI över 40. Gått upp 3 kg hittills
V.15, 121kg och 167 cm lång, BMI över 40. Gått upp 3 kg hittills
Tack för svar!
Min förra graviditet vägde jag in på 85 kg och gick upp ca 15. Nu väger jag alltså mer än när jag födde barn... Målet är att inte gå upp lika mycket den här gången, helst inte alls.
Var köper ni snygga (gravid)kläder?
Ä det ingen annan här som har haft en bm som dels krävde att ni skulle stå helt still i vikt och sedan gnällde över vikten vid varje besök trots att du stod still?
Eller har jag vara haft otur?
Här är gränserna 5,2 - 9,9 - 8 men jag vet inte vad som händer om man går över det inte hänt mig.
Oki tack!
Ne är jäkla läkaren som gör mig helt nojjig, känns som att hon bara väntar på en ursäkt att säga att allt är min övervikts fel och att jag är dum i huvudet som ens blev gravid och allt kommer gå åt helvetet (hon säger inget rakt ut men blickarna, suckarna och frågorna säger en hel del!)
Och en grej som hände i maj gör mig bara ännu mer orolig, en barndomsvän förlorade sin son plötsligt i 8e månaden :(
Hon var liksom "friskheten" själv och sån jäkla underbar person.. om de kan hända henne så kan de ju verkligen hända mig som har både de ena och de andra..
Antar att de är hormonerna också för har blivit väääldigt blödig på sista tiden, och orolig
Jag var på första rutinbesöket idag hos barnmorskan, vecka 21+1. Var nervös trots att det gått bra på ultraljudet, för jag känner inga rörelser än, och så var jag också nervös för att jag skulle ha fått högre blodtryck över sommaren. Blodtrycket hade jag sänkt från 131/95 till 125/80 sedan sista juni - morskan var så glad att hon nästan klappade i händerna, och jag med. Nu är mitt blodtryck normalt! Jag är så himla glad för att jag fått ner blodtrycket själv. Fick lyssna på barnets hjärta som slog stadigt, han sparkade också men det känner jag tyvärr inte än. OCH jag fick en komplimang för mina magmuskler när hon kollade SF-mått! Blev så paff så jag höll på att trilla av britsen.
Vi var jätteglada när vi gick därifrån. :)
Tyvärr har dom den läkaren på den mvc som jag går till, dom har ibland en annan om hon är sjuk eller ledig men de är inte ofta, älskar min bm så vill inte byta mvc
Men jag söker jobb just nu (trots att jag omöjligt kan få nåt och skulle de hända klarar jag inte av att jobba..) så jag måste inte träffa henne var och varannan vecka för sjukskrivning iaf
Men dom har ännu inte ringt om provsvaren, vet inte om jag kanske får veta de på nästa mvc besök bara, verkar ju inte varit så oroande iaf!
Ja folk tror alltid att jag ljuger om de jag gör/kan :/
Vi hade förut hund och hon led då inte brist på motion! Och varit väldigt aktiv med sonen fram till kräkningarna och foglossningen slog till
Och mitt blod är de inget fel på (inte heller hjärta och lungor, misstänkt hjärtfel/lungpropp resulterade i massa prover som visade nada, var en muskelinflammation i rygg och bröstkorg)
Ojdå att behöva resa så långt! Förstår att du är orolig
Dietist om en halvtimme. Skräckblandad förväntan. Och oro. Har dessutom känningar av migrän. Hoppas det går bra.
Hoppas jag också! Håller tummarna.