Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Minerva: jag äter också det jag är sugen på! Men automatiskt med graviditeten klarar jag inte äta lika stora portioner utan det blir lite och ofta istället för mycket och sällan... Så nu i v 16 ligger jag nog på -1 tror jag.. Skall till bm imorgon så då blir det väl säkert vägning...

• Tigerkakan

Idag skall jag till bm och lyssna på hjärtat. Är rätt nervös även om jag hittat det hemma själv med dopplern en gång... Är ju bara i v 16 och det är tre veckor kvar till rul.. Blir en lång väntat om hon inte hittar idag...

• Tigerkakan
    Whoeix skrev 2012-09-03 13:54:03 följande:
    Fick reda på att bebis vart död sen v9+1 idag. Hoppar ur tråden.

Beklagar!
  • Tigerkakan

Jag har också varit mer orolig denna gång. Hittade hjärtat för några veckor sedan här hemma och fick lyssna hos bm idag. Nu är det tre veckor kvar till rul och nu vet jag ju att det finns en bebis där inne men nu är jag ju fortfarande orolig över att det skall vara något annat fel på barnet... Jobbigt, men en del av föräldraskapet tror jag... Nojar ju fortfarande över sonen ibland som snart blir två...

Annars var allt ok.. Tog lite odlingar och vikten låg på -1,3 kilo från inskrivningen för typ 9 veckor sedan.. Skönt!!

• Tigerkakan

Slemmis: Grattis till tösen! Mysigt med en av varje! Och du som trodde det var en pojke va?

Uff, jag har haft lite ont i magen igår och idag.. Lite ömmande i livmodern typ tryckande... Svårt att förklara... Känns ungefär som om man är superkissnödig och byxorna trycker i magen fast nu känns det ju i hela livmodern.. Kan det vara förvärkar eller är det nått som bör kollas upp om det fortsätter? Var hos bm igår och glömde fråga.... Är i vecka 16 kan jag ju tillägga...

Vikten låg på -1,3 så det känns bra iaf.. Hoppas slippa gå upp närmare 20 iaf...

• Tigerkakan
    UllTussen skrev 2012-09-06 16:24:34 följande:
    Det var en helt ofarlig blödning och gyn. läkaren kunde inte se någon blödning när vi var inne på eftermiddagen nu. Så bara något helt normalt och ofarligt.

Lilla bönan var lagom stor och hade fina små hjärtslag Hjärta
    Är så glad att allt såg fint ut, nu ska jag verkligen försöka njuta de 4 veckor som är fram till KUB, den 5 oktober :D

Studerar till undersköterska mot barn och ungdomssjukvård och ska var på spec.BB på praktik från och med måndag och fyra veckor fram. Så jag kommer nog ha mycket annat att tänka på vilket är SKÖNT!

Tack för era hoppfulla tankar och ert stöd! 
    Åh vad härligt!
    Blev så nervös när jag såg ditt första inlägg från i morse!

Vilken härlig praktikplats! Jag gjorde mina inom äldrevården... Inte lika inspirerande kanske...
  • Tigerkakan
    Johanna 413 skrev 2012-09-07 22:18:41 följande:
    Nu dom fått barn innan: hur lång tid tog det att få en gravidmage? Alltså en rund och fin, inte en tjockismage som jag har nu... Vill se gravid ut, inte som att jag gått upp 5 kg efter semestern.. Är i v 14 nu och har ganska mycket bukfett...

Första graviditeten runt v 19 och denna runt v 15.. Väger ca 8-9 kilo mer nu kanske än förra gången... 97 kilo till mina 175 cm...
  • Tigerkakan

Jag känn mig också mest tjock fortfarande! Magen har börjat få bebisform men den är fortfarande inte tillräckligt stor för att folk inte skall tveka på om det är bebis eller bara för mycket mat... Är visserligen bara i v 17 ännu och längtar inte till den enorma magen jag tror jag kommer få på slutet.. Men i det här "mellanläget" vet man ju inte om man skall dölja fläsket eller framhäva det... =/

• Tigerkakan
    Hokuspokusan skrev 2012-09-13 16:10:13 följande:
    Min sambo vill göra om vi inte får reda på det på RUL  
    Blir i Norge dock för vår del eftersom vi bor vid gränsen. 1250 för filsekvenser på dvd, bild på fotopapper samt bilder på cd i det priset vad jag hört! Finns i Moss och Fredrikstad så ja. 

Jag vill gärna göra! :D Så jag hoppas att fast vi får reda på vad det blir att vi gör 3D :) 
    Skall du göra RUL på NÄL? De har ju tydligen börjat säga om de ser där..
    Annars skall det finnas en duktig i Uddevalla på mor och dotter annars.. Vet dock inte vad det kostar... Tänkte om ni inte vill åka till Norge... Får jag fråga vart du kommer föda? Eller kan ni välja Norge?
  • Tigerkakan
    blåbär02 skrev 2012-09-14 17:50:29 följande:
    Jag har en liten frisk bebis i magen!!
    Åh så underbart och vilken lättnad! Och att få höra hjärtat slå, vilken musik! =)

Vi ska dock tillbaka på måndag igen och träffa en överläkare för att kolla hjärtat en extra gång.
    Barnmorskan sa att allt såg topp ut, men att en överläkare måste ta en titt på hjärat en gång för att vara 100% säker. Hon hade sett fyra luftgångar (heter det så?) och allt var bra och hade det varit för ett par år sen
    hade hon gett oss klart godkänt, men nu har kraven höjts, så hon ville bara vara säker.

Jag som är så överviktig kan det vara lite klurigare att se på, men hon sa att det såg bra ut.
    Hon godkände det till 99,9%  men som sagt, tillbaka på måndag för att det ska bli 100% att bebis mår bra.

Känns helt underbart. Köpte lite kläder och så i stan och ikväll ska vi bara njuta och titta på bilderna!

LYCKA!! Gravid           
    Grattis! Härligt att allt är bra!

Själv har jag 10 dagar kvar till RUL! Nedräkning pågår.. ;)
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.