-
Åh! Grattis! Vad härligt! Mys nu med nytillskottet så mycket du bara kan...c89 skrev 2012-10-15 20:46:44 följande:I lördags kom vår helt friska, pigga, jättesnälla lilla kille! 53cm lång och 4130gram Inga fel på honom alls trots min övervikt
-
UllTussen skrev 2012-10-17 18:38:58 följande:Hörrni tjejer!
jag är i v.15 nu och är fortfarande sådär sjukt trött! Sover middag varje dag lätt 1,5h
någon mer? tips mot tröttheten?
Jag är i v 20 och är fortfarande väldigt sliten. Har sällan möjlighet att vila på dagen, men tar alla chanser jag får! Alla mina värden är bra så nu skall de ta tsh-prov för att kolla sköldkörtelhormonet. Men jag var lika trött sist, så det är nog bara att stå ut... -
Antar att det är ferritinvärdet, järndepåerna.UllTussen skrev 2012-10-17 19:09:08 följande:Skönt att det inte bara är jag då ;)
Mitt HB låg bra i måndags men jag ska få börja äta järntabletter efter v.20 iaf p.g.a nått annat värde som var mycket lägre än normalt.
Ja det är jobbigt att vara såhär trött, men skönt att se att man inte är ensam..
Jag brukar trösta mig med att man iaf får möjlighet att sova om 20 år när barnen flyttat ut... -
Vad olika de säger.. Jag hade strax under 50 och det tyckte min bm var såpass bra att jag inte behöver börja förrän i v26. För henne var under 20 pest...UllTussen skrev 2012-10-17 19:55:46 följande:Låter väldigt bekant ja ;) har visst bar 39 och man ska ha minst 60 :D
Jag pluggar (uska på konvux) och vi har bara lektioner på förmiddagarna och resten egen studie tid. Så jag kan sova efter lunch en timma. Världens lyx så jag passar på!
Jag är klar till jul.. så tyvärr har jag inget jobb jan, feb, mars och var är oddsen att man får anställning eller vik 3 månader innan bf?
Ja då klart, då har du ju möjlighet att styra din dag lite som du vill.
Jag jobbar hela dagarna och sedan är det hem till sjövild 2åring som gäller. Har jag tur är sambon hemma då...
Jag jobbar också som uska, och det är ganska tungt på slutet... Men du har ingen möjlighet att anmäla dig i någon vikariepol eller så? då har du ju möjlighet att få jobba lite som timvikarie åtminstånde och det är ju bättre än inget. Kanske på något ställe du haft praktik eller så? Det är ju ett bra sätt att få en fot in... -
Ja jag har ingen aning.. Eller så är det mest att min bm tycker jag skall hålla mig från att äta järn så länge det bara går då min mage inte pallar järntabletterna...UllTussen skrev 2012-10-17 20:26:51 följande:Kanske olika riktlinjer i olika kommuner?? O.o men lite mysko är det ju.
Jo, jag är anställd som vikarie inom kommunen. Men man måste då ha ytterligare kontrakt med det boende man ska jobba på. Tyvärr har jag förlorat båda mina boenden jag var tim.vik på då kommunen förlorade dem i offentlig upphandling till privata aktörer :(
Åh, så typiskt.. Men hoppas du har möjlighet att få in en fot på något annat boende. Vilka områden vill du jobba inom? Själv jobbar jag på ett boende inom lss. -
viseversa skrev 2012-10-17 22:27:00 följande:Ligger på rygg och ser små små sparkar och buffar. Första gången jag ser rörelserna på utsidan. Känns väldigt mysigt. Min lilla tjej lever runt där inne! Kärlek helt klart.
Häftigt! Jag ligger vaken och har sällskap jag med..n -
Man brukar säga att hb skall ligga över 120. Är ferritinvärdet bra (reserven de kollar via blodprov i början) räcker det att börja med järn runt v 26 om hb gått ner för då har man rätt lätt för att få upp hb igen. Är ferritinvärdet lågt får man börja tidigare med järn, ofta runt halvtid. Så sa min,bm till mig när vi pratade om det i onsdags. Sen finns de ju de som klarar hela vägen utan medan andra får äta från start...
Idag är 50% av min graviditet gjord och vågen visade i veckan +1 kilo sedan inskrivningen. Gick ju ner ett kilo sen så eg +2. Men är ändå stolt... -
Idag har jag varit hos läkaren. Sjukskriven i två veckor på 50% för foglossning. Börjar så för att se vilket håll det går...
Väger mer nu än jag gjorde med sonen i denna veckan. Men då hade jag gått upp 4 kilo i denna veckan och den här gången har jag bara gått upp ett kilo. Men det är tuffare på jobbet den här gången och att man jagar vild tvååring när man är ledig så jag räknar med att det blir sämre framöver.... -
Jag knaprar rennie eller galive, mycket godare än gaviscon. Dock tycker jag flytande är bättre när det är riktigt illa, galive finns som flytande också...
-
Vise: jag har inte ens börjat titta på de avdelningarna ännu ens...