Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Åh! Blir så arg på mig själv.. Jag som inte ksulle gå upp så mycket i vikt denna gången har bara svullat hela dagen..
    Efter en dålig natt med illamående och med extrem sömnbrist så har jag känt mig mer bakfull än gubben som kom hem 4 imorse..
    Han ville ha pizzafrukost så det blev min lunch. Och eftermiddagen förgylldes också med illamående så middagen blev en halv påse chips och ett glas cola... Hur är det möjligt att man har så dålig karaktär? Jaja, åt ju ett äpple som mellanmål så lite nyttigt har man ju fått i sig idag... =/

• Tigerkakan
    Whoeix skrev 2012-08-06 00:10:45 följande:
    Tigerkakan: uhhh vet hur du känner dig.. Har vart skitdålig med maten i en vecka nu. Varför vet jag inte, det har vart en sån vecka bara.

Nu känns det som om min hängbuk är större än någonsin! Imorgon skall jag köpa ett simkort och börja simma igen! En gång om dagen!

Min ländrygg gör ont, och inte fasen blir det bättre av att jag svullar och spelar tvspel i soffan -.-

Men nu är det nog! En vecka utan motion får räcka, nu börjar jag träna igen!

Åh vad härligt det lät med att simma! Borde jag med men vet inte hur jag ska få tiden att räcka till.. Börjar jobba om tre veckor efter två år som föräldraledig.. Och när jag är hemma jobbar ju pappan typ.. Får försöka med promenader, även om fogarna inte riktigt gillar det...
  • Tigerkakan

Promenader är ganska skönt men inte efteråt när fogarna värker... Hade lite problem med sammandragningar förra gången så jag räknar med att det blir så senare här också.. Men är ju bara i vecka 12 ännu så det dröjer förhoppningsvis ett tag till...

• Tigerkakan
    c89 skrev 2012-08-07 15:48:00 följande:
    Har vi någon BF-lista förresten? Glad
    Tror inte vi har någon?
    Vi kan väl göra en? Fyll på vettja!

GravidBF-Lista:Baby

Tigerkakan: 24/2
  • Tigerkakan

Roligt att det kommer in nya!

Mysan:
    Jag är bara i vecka 12 ännu men jag kommer söka denna gång. Fick beviljat för två år sedan när jag var gravid med sonen och arbetar kvar på samma ställe med samma boende så jag hoppas jag får igenom det den här gången också.. Jobbar i vården där det är mycket tunga lyft och kan förekomma hot och våld så jag tycker ju att jag borde bli beviljad..
    Vet inte hur det brukar vara för yrkeschaufförer?

• Tigerkakan

Lilldusan: Byt bm! Även om det tar emot och du snart är färdig men så ska man inte säga och du skall ju absolut inte behöva må dåligt inför dina besök!
    Man ska ju kunna känna förtroende för sin bm och känna att man kan vända sig till henne om allt möjligt!

• Tigerkakan
    Lilldusan skrev 2012-08-08 17:25:00 följande:
    Ja jag känner ju mer och mer att jag inte orkar, finns ju ett liv efter förlossningen också, har ju make och underbar son som också mår dåligt av att se mej såhär, har sån ångest idag att jag bara mår illa......... jag har ju inga konstiga sug efter olika saker och som extrem godisråtta annars så är det ju bara konstigt att inte känna sug efter ens det längre, det enda bm hade att säga om min "matdagbok" sist var bara klagomål på 2glas funlight på drygt 2veckor!

Får nog verkligen överväga att göra något åt detta.... redan imorgon! 

Jag tycker absolut du ska ringa någon annan! Som du säger så finns det en tid efter och du behöver må bra nu så du kan samla energi för att orka första tiden med bebisen sen ju! Ligger du bra i dina värden annars?
  • Tigerkakan

Välkomna alla nya!

Natalie: vad roligt jag är i v 12 (med nr 2) och är typ 2 cm längre och väger några kg mer bara... Min bm är ganska cool ang vikten.. Hoppas du har samma tur..

• Tigerkakan

Här går man in i vecka 13 idag så nu borde man väl kanske kunna känna sig lite tryggare...

• Tigerkakan
    natalie72 skrev 2012-08-12 20:18:13 följande:

Gick in i v13 igår och visst kändes det som att - puh! Men så - idag - molvärk och liten blödningar.... är förtvivlad och ställer in mig på att mf är på gång... Har tid hos bm för inskrivning imorgon så jag får se vad hon säger.... usch, trodde att det värsta var över nu....
    Hoppas och håller tummarna för att allt är okej där inne med bebisen!

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.