Decibel84 skrev 2016-04-14 20:37:58 följande:
Jag är så jävla nöjd med mitt första besök hos BM.
Jag började direkt prata om min vikt, man gör liksom det naturligt när man är tjock, så att dom inte ska börja ta upp det, på ett klumpigt sätt.
Men nja hon reagerade inte alls som jag hade förberett mig på.
Trodde hon skulle väga och mäta mig och typ säga"du får inte gå upp mer än 7 kg"
Men hon sa ät bra och varierat och rör på dig, vilket man ju säger till alla gravida.
Iof kan det ju vara så att hon framöver blir galen på mig om jag nu går upp för mycket i vikt, och jag vill ju att hon ska bli galen på mig om det är en fara för bebis...inte som nån jävla moraltant.
Jag har kämpat med vikten HELA mitt liv, vill kunna slappna av nu när jag ÄNTLIGEN är gravid och inte ha en massa ångest.
Jag la ner min son i spjälsängen för typ 1,5år sen, gick och la mig men vaknade av smärta i ryggen, som spred sig till bröstkorgen och vad jag än gjorde så blev de bara värre och värre, jag kunde knappt andas! Väckte sambon, tog värktablett men inget hjälpte, vi ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa åt oss att ringa ambulans
Jag berättade direkt för sköterskan om min övervikt, trodde hon skulle säga att det var orsaken och typ herregud vad fet du är.. hon sa att det inte var något och det troligen inte har något med saken att göra!?
Blev förvånad, men nej de var inget problem
Dom trodde det var fel på hjärtat, men ekg var bra, sen trodde dom propp i lungan
Men nej bara en riktigt illa inflammation i musklerna i rygg och bröstkorg, efter att ha burit sonen i babybjörn bärsele (fuck them) fått ont av den och sen burit i armarna, allt gav upp och fucka ur, men min vikt var inte problemet!
Jag skäms för min vikt, men varken sköterskan eller sen läkaren på sjukhuset sa något negativt om det, läkaren bara föreslog sjukgymnast för ryggen
Jag ska på hälsosamtal den 19e, och mvc som jag ska till verkar bra men ja ingen aning hur dom kommer reagera på min vikt
Förra vägde mig vid inskrivningen, 1 gång i v.25 nånting (hade gått upp 3kg då och fick massa beröm bara) och sen inget mer men jag vet ju att jag gick upp 9kg allt som allt (men spydde 8 månader)
Vill helst ha det så nu också, liksom märker ju på kroppen om de sticker iväg för mycket och vill hellre ha fokus på barnet och blodsocker/järn och hur jag mår bara