• Mrs Green

Du som började skolan på 70-80-talet....

Hade ni läxor på lågstadiet? Jag är så gott som helt säker på att vi aldrig hade det. Nu har väl de flesta läxor varje vecka redan från ettan. När började man med det? Eller var det bara i vår skola som man inte hade läxor?

• Svar på tråden Du som började skolan på 70-80-talet....
  • I969
    Mrs Green skrev 2012-06-15 21:14:56 följande:
    Hade ni läxor på lågstadiet? Jag är så gott som helt säker på att vi aldrig hade det. Nu har väl de flesta läxor varje vecka redan från ettan. När började man med det? Eller var det bara i vår skola som man inte hade läxor?
    Jag hade inte läxor i lågstadiet, tyckte det var ohyggligt spännande att få hemuppgifter i mellanstadiet  
  • studentbruttan29

Jag började skolan 86 och hade läxor. Jag gick till och med på dagis där vi fick läxor året innan jag skulle börja skolan. Fick böcker där jag tränade på bokstäver, siffor med mera. Det var jättesmart tycker jag för då blev läxläsningen inte så jobbig när jag började första klass.  Glad

• I969
    I969 skrev 2012-06-15 21:16:57 följande:
    Jag hade inte läxor i lågstadiet, tyckte det var ohyggligt spännande att få hemuppgifter i mellanstadiet  
    Gick i centrala Stockholm, började 1976
  • EnKoppKaffe

Ja, vi hade läxor. Läsläxa och matteläxa. 

• Mrs Green
    I969 skrev 2012-06-15 21:16:57 följande:
    Misstänker att du också är född 1969? Jag minns min första läxa på mellanstadiet, det var ju otroligt stort! Jag var så stolt.
  • LJF

När jag tänker efter hade vi läxor på lågstadiet, inte i 1:an tror jag, vet inte om det var i 2:an eller 3:an vi började med det. Jag började skolan -78.

• Mrs Green
    I969 skrev 2012-06-15 21:17:56 följande:
    Gick i centrala Stockholm, började 1976
    Jag med, fast jag började som sexåring, 1975.

Jag kanske skulle ställt frågan till dem som började skolan på 70-talet istället, det kanske var skillnad då och på 80-talet?
  • Mimmi77

Började skolan 84 och fick läxa första dagen! Jag var sååååå stolt! Älskade mina läxor i ca 6 månader sen ble de en pina resten av skoltiden!

Svar på tråden Du som började skolan på 70-80-talet....