• En glad tjej

Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?

Min familj reser till Alanya (Turkiet) i september och ska bo på ett hotell som heter Long Beach. www.ving.se/turkiet/alanya/long-beach

Undrar om någon varit där eller ska dit? Jag är lite nyfiken på maten, två veckor med all inclusive kan ju bli lite tjatigt men det verkar som om de har stor variation.

Vilka utflykter rekommenderas när man är i Alanya? Mina barn är sex och fyra år och jag har tänkt att de ska med på utflykterna.

Hoppas någon Turkiet-van vill svara.

• Svar på tråden Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?
  • junimamma12
    En glad tjej skrev 2012-10-03 09:47:43 följande:
    Det kommer garanterat vara en bra resa för er alla. Han kommer ju så klart inte kunna utnyttja de stora vattenrutschkanorna eller karusellerna men det finns vattenland för mindre barn.

Vi hade två underbara veckor men kommer inte åka tillbaka dit, alldeles för lång transfer till hotellet, annars var allt toppen.

Nej de kommer han ju inte.. men vi andra kommer kanske tycka om de :D hehe
    jasså va de långt o åka eller ?

gjorde ni några utflykter o sånt eller, va ni o badade med delfinerna ?    
  • En glad tjej
    junimamma12 skrev 2012-10-03 17:21:28 följande:

Nej de kommer han ju inte.. men vi andra kommer kanske tycka om de :D hehe
    jasså va de långt o åka eller ?

gjorde ni några utflykter o sånt eller, va ni o badade med delfinerna ?    
    Ja, transfertiden är ca två timmar med ett stopp i Side där man fick gå på toa och handla dricka och något att äta om man önskade det. På hemresan tog transfern hela 2,20, väldigt drygt.

Jag och min man var på en utflykt till Dimcay, läs gärna på denna länken: www.ving.se/turkiet/alanya/utflykter
    Mina föräldrar var också med så de passade våra barn den dagen. Vi badade inte med delfiner, var för dyrt tyckte vi.

Har du fler frågor är det bara att fråga på =)
  • Dolce

Puff,någon som skall till Alanya eller har varit på det här hotellet nyligen?

• Tamara

Lite nyfiken om någon mer varit där som kan säga hur lång transfern var? Vi har vänner som var där i slutet på maj för 2 år sedan och deras transfer var under 2 h. Vi ska iaf dit om 4 veckor. Har varit i Side 3 ggr och alltid varit nöjd, hoppas givetvis att denna resa blir lika bra!

• Dolce

Nu har vi kommit tillbaka från vår semester. Transfer tar precis 2 timmar om man räknar in den pausen de brukar göra om ca.15 min. Om ni har flera frågor svarar jag gärna.

• Lajkie

Ja två timmar tar det... Vi missade transfer-bussen i aug förra året och fick ta taxi på vägen hem, från Alanya till antalya:) men det betalade resebolaget.
    Vill åka i höst igen, får se om det går:)

• Tamara

Vi landade på natten så transfern var lite kortare på vägen dit, skönt med bara ett hotellstop innan iaf. Vi var inte nöjda med hotellet, dålig information, dålig service, irriterade låtsas lifeguards som gick och blåste visselpipa på skoj runt området i tid och otid och väckte barn. Vägen som går igenom området är hårt trafikerad, jag hade svårt att sova fast vi hade familjerum högst upp. Underhållningen på kvällarna var på extremt hög volym, skulle behövt hörselskydd till bebis, ändå stod vi utanför. Ljudet slog upp mot hotellet enormt med så sova, näää. Området runt stora poolen var avstängt helt en dag och en annan dag blev vi bortkörda riktigt tidigt på em för redan då var de tydligen tvungna att förbereda inför kvällens middag... Extremt mycket otrevliga ryssar på hotellet. Efter halva veckan fick vi information att vi hade familjevip, och fick äta i Villa restaurangen, där var det skillnad! Otroligt bra service, trevlig personal, bättre mat osv. Vi hade haft en mycket bättre vecka om vi fått den informationen från start. Vädret levererade som alltid i Turkiet men till detta hotell åker vi aldrig igen!

• kalle03

long beach värdens bästa hotel

• Bellie

Hej! Funderar på Long beach i september. Ser verkligen jättefint ut men har några frågor till er som varit där;

Hur är stranden, läst både pos och neg om den.

Är det mycket trångt och köer i restsurangen (buffen)?

Är det svårt att få solstolar?

Supertacksam om ngn vill berätta.

• En glad tjej

Förlåt, skickade lite fort.
    Stranden är verkligen inte särskilt fin, helt ok men inget speciellt.

Kön till bufféerna varierade, dock fanns det många matstationer så det gick alltid snabbt att få mat.

I september är det inte svårt att få solstolar, vi var också där i september.

• Pernilla s

Hej!

Vi funderar på att kanske boka resa till long beach men det jag funderar lite på är hur mycket man hör av vägen? är den väldigt störande?

• Tamara

Vi tyckte vägen var väldigt störande, massa trafik även på nätterna. Har varit i Turkiet 6 ggr och alltid varit nöjd förutom den resan vi bodde på Long Beach.

• Mallan67

Hej! Vi funderar oxå på att åka till long beach men har några frågor :) Hur är det att bada i havet? Serveras glass till barnen mellan en viss tid? Hur är det med vägen är den störande? Är maten bra?

• Tamara

Stranden är väldigt liten, det var mycket vågor och det kändes som det blev djupt ganska fort. Som jag sagt förut så tycker vi att vägen var väldigt störande nattetid. Glass serverades vissa tider. Maten var väl ok, speciellt i villa restaurangen. Men jag rekommenderar inte detta hotellet.

• Bellie

Vi tyckte inte vägen var störande. Fördelen är också att man inte ser vägen då det är häckar mm runt. Poolområdet är jättefint och rent överallt. Vi var i september, alltså inte högsäsong, och det var lagom med folk. Kommer garanterat att åka tillbaka!

• mergim

Har dom Coca cola med mera när jag säger Coca cola är det inte Pepsi /Coca cola Light vill ha Coca cola ! :D

• Mertur

Jag o min sambo var där för några år sen o vi ska dit igen nu i juni.

Hotelet har blivit vår favorit ställe.

Du behöver inte oroa dig över detta hotel.

Hela familjen kommer att älska det.

Detta hotel är byggt detaljerat för familjer.

Där finns ALLT det bästa för heeela familjen.

Maten är underbar och dem varierar maten varje dag så man inte tröttnar.

Jag garanterar dig att du kommer att älska hotelet.

• Susks

Någon som vet något om TUI Family Life Pacha Bay hotellet?

Svar på tråden Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?