Inlägg från: En glad tjej |Visa alla inlägg
  • En glad tjej

Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?

Min familj reser till Alanya (Turkiet) i september och ska bo på ett hotell som heter Long Beach. www.ving.se/turkiet/alanya/long-beach

Undrar om någon varit där eller ska dit? Jag är lite nyfiken på maten, två veckor med all inclusive kan ju bli lite tjatigt men det verkar som om de har stor variation.

Vilka utflykter rekommenderas när man är i Alanya? Mina barn är sex och fyra år och jag har tänkt att de ska med på utflykterna.

Hoppas någon Turkiet-van vill svara.

• Svar på tråden Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?
  • En glad tjej
    Kickilina111 skrev 2012-07-25 20:50:54 följande:
    Vår familj ska också dit i september är spänd av förväntan. Jag har varit in på tripadvisor och läst vad folk skrivit om hotellet och det verkar vara övervägande som är nöjdaSkrattande
    Jaså? Vad trevligt. Ja, det verkar suveränt, får hoppas på det.
  • En glad tjej
    TSL skrev 2012-07-27 15:03:57 följande:
    Efter 2 veckor på det hotellet måste jag säga att alla 12 i sällskapet (6 vuxna & 6 barn i ålder 4-9 år) är mer än nöjda! Hotellet är verkligen jättefint! Poolerna är toppen, ruschbanorna oxå. Maten var över förväntan. Liite tradigt med buffé till frukost, lunch och middag men de varierade så pass att man inte tröttnade. Enda nackdelen om jag letar är att hotellet är gigantiskt. Kom man på vid poolen att man glömt ngt på rummet så tog det tid innan man hämtat det då det var en bra bit att gå
    Massa personal så det var alltid rent o snyggt överallt.
    Hade lite svårt att vänja mig vid att allt ingick  Drinkar, snacks, glass osv.  
    Vet inte vad mer jag ska berätta men fråga gärna om ni undrar ngt
    Tjohoo vad härligt att läsa. Jag personligen tycker det är kanon att hotellet är stort, på så sätt får man ju motion =)

Gjorde ni några utflykter?
  • En glad tjej

Den utflykten på skeppet låter kanon, kan man låna flytvästar eller man måste köpa? Vad kostade den turen?

Hur lång tid tog det för er att komma till hotellet? Hyrde ni taxi? Vi ska åka med Vings egen buss så det lär ju ta tid.

Jag har funderat på att simma med delfiner, det tror jag hade varit en enorm upplevelse.

Är det billigare att resa så som ni gjorde gentemot att boka via resebyrå? Tänkte inför framtiden

• En glad tjej
    TSL skrev 2012-08-12 15:26:22 följande:

Utsikt från vår balkong. Uj vad jag längtar tillbaka!
    Nu längtar jag ännu mer, snart bara fyra veckor kvar =)
  • En glad tjej

Befinner mig i skrivande stund på Long Beach Hotell. Vi reser hem på onsdag kväll i nästa vecka. Vädret är helt underbart, sol från morgon till kväll, det är riktigt hett så poolen blir min tillflyktsort när det är som varmast.
    Hotellet har allt och lite till, tror ingen blir besviken här. Som den inbitne rödvinsdrickare jag är kan jag meddela att vinet inte är gott, blir en massa drinkar istället.
    På lördag ska jag och min man på utflykt till Dimcay, det ska bli otroligt spännande.

• En glad tjej
    junimamma12 skrev 2012-10-02 17:45:38 följande:
    vi ska dit i maj nästa år med vår lilla familj o då är vår pojk 11mån så berättar gärna om det är en bra resa för en sån lite grabb :) hehe
    Det kommer garanterat vara en bra resa för er alla. Han kommer ju så klart inte kunna utnyttja de stora vattenrutschkanorna eller karusellerna men det finns vattenland för mindre barn.

Vi hade två underbara veckor men kommer inte åka tillbaka dit, alldeles för lång transfer till hotellet, annars var allt toppen.
  • En glad tjej
    junimamma12 skrev 2012-10-03 17:21:28 följande:

Nej de kommer han ju inte.. men vi andra kommer kanske tycka om de :D hehe
    jasså va de långt o åka eller ?

gjorde ni några utflykter o sånt eller, va ni o badade med delfinerna ?    
    Ja, transfertiden är ca två timmar med ett stopp i Side där man fick gå på toa och handla dricka och något att äta om man önskade det. På hemresan tog transfern hela 2,20, väldigt drygt.

Jag och min man var på en utflykt till Dimcay, läs gärna på denna länken: www.ving.se/turkiet/alanya/utflykter
    Mina föräldrar var också med så de passade våra barn den dagen. Vi badade inte med delfiner, var för dyrt tyckte vi.

Har du fler frågor är det bara att fråga på =)
  • En glad tjej

Förlåt, skickade lite fort.
    Stranden är verkligen inte särskilt fin, helt ok men inget speciellt.

Kön till bufféerna varierade, dock fanns det många matstationer så det gick alltid snabbt att få mat.

I september är det inte svårt att få solstolar, vi var också där i september.

Svar på tråden Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?