• En glad tjej

Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?

Min familj reser till Alanya (Turkiet) i september och ska bo på ett hotell som heter Long Beach. www.ving.se/turkiet/alanya/long-beach

Undrar om någon varit där eller ska dit? Jag är lite nyfiken på maten, två veckor med all inclusive kan ju bli lite tjatigt men det verkar som om de har stor variation.

Vilka utflykter rekommenderas när man är i Alanya? Mina barn är sex och fyra år och jag har tänkt att de ska med på utflykterna.

Hoppas någon Turkiet-van vill svara.

• Svar på tråden Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?
  • Kickilina111

Vad härligt att höra att ni varit nöjd med hotellet!!! Jag undrar om ni var på hotellets Hamam (tror det heter så)? Och om ni varit där vad fick ni betala? När jag läst på Tripadvisor så har det varit olika pris beroende på vilket land man kommer ifrån!?!!?

• TSL

Utsikt från vår balkong. Uj vad jag längtar tillbaka!
    Nyfikenhet går inte att bota!
  • En glad tjej
    TSL skrev 2012-08-12 15:26:22 följande:

Utsikt från vår balkong. Uj vad jag längtar tillbaka!
    Nu längtar jag ännu mer, snart bara fyra veckor kvar =)
  • Majsan70

Herregud vad jag längtar tillbaka när jag ser detta! Vi bodde på Long Beach i deras villor förra året under två veckor och det var fantastiskt.  Hoppas ni får en underbar resa TS!

• TSL

TS har ni kommit hem ännu? Hur har ni haft det? Fyfiken på om ni är lika nöjda som vi var

Nyfikenhet går inte att bota!
  • Peak
    TSL skrev 2012-07-29 13:15:56 följande:
    Vi betalade 200 lira (ca 800 för båtturen och då ingick lunch och transfer. Flytvästarna tog vi med oss från sverige. Man kunde inte låna på den båten vi åkte med.  Vi bokade taxitransfer från flygplatsen, kostade ca 300 kr mer men då var det inga stopp på vägen. Tog ca 1,5 timma mellan flygplatsen o  hotellet.
    Ca 200 meter utanför hotellet ligger ett jättestort vattenland där man kan simma bland fiskar i konstgjorda rev, har sjölejon delfiner show mm. Man kan simma med delfinerna och det kostar 100 euro/p. Endast en familj i vårt sällskap gick dit (de med äldst barn). Vi andra tyckte barnen var för små och skulle ha lika kul på hotellet, entrén var dyr. (om ni går dit så boka inte utflykten via ving då det blir dyrare).

Vi räknade på vad skillnaden med att boka som vi gjorde och att boka via resebyrå och kom fram till att det blev ca 14000 kr billigare/familj att åka "privat". nackdelen med det var att vi flög reguljärt vilket gjorde att vi fick mellanlanda i Istanbul och byta plan. Så resan tog ca 1,5 timma längre tid/riktning men vi tyckte det var värt 14000 kr  

oj vilken skillnad, hur bokade ni? Vilka sidor och vad kostade det i somras? Kollade nu och det skulle bli dyrare om vi bokade reguljärt mot ving.
  • En glad tjej

Befinner mig i skrivande stund på Long Beach Hotell. Vi reser hem på onsdag kväll i nästa vecka. Vädret är helt underbart, sol från morgon till kväll, det är riktigt hett så poolen blir min tillflyktsort när det är som varmast.
    Hotellet har allt och lite till, tror ingen blir besviken här. Som den inbitne rödvinsdrickare jag är kan jag meddela att vinet inte är gott, blir en massa drinkar istället.
    På lördag ska jag och min man på utflykt till Dimcay, det ska bli otroligt spännande.

• junimamma12

vi ska dit i maj nästa år med vår lilla familj o då är vår pojk 11mån så berättar gärna om det är en bra resa för en sån lite grabb :) hehe

• En glad tjej
    junimamma12 skrev 2012-10-02 17:45:38 följande:
    vi ska dit i maj nästa år med vår lilla familj o då är vår pojk 11mån så berättar gärna om det är en bra resa för en sån lite grabb :) hehe
    Det kommer garanterat vara en bra resa för er alla. Han kommer ju så klart inte kunna utnyttja de stora vattenrutschkanorna eller karusellerna men det finns vattenland för mindre barn.

Vi hade två underbara veckor men kommer inte åka tillbaka dit, alldeles för lång transfer till hotellet, annars var allt toppen.
Svar på tråden Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?