Susanne 977 skrev 2012-06-05 11:22:45 följande:
Kanske du inte av redlös för att du klarade av att hålla spriten pga dina alkoholvanor?
Alltså du tålde mera.
En som aldrig dricker dricker ju ofta för mycket och ligger kanske däckad och det kommer man ju förstås ihåg. Inte minns man när alla bara gick hem utan det är ju när Sofia låg nedkissad och nedspydd i buskarna som har etsas sig fast i minnesbanken.
Bara för att jag hade "fri tillgång" på sprit hemma betyder inte det att jag drack. Jag smakade inte ens. Första gången jag var "full" (lite lullig) var 1 månad innan min 16-årsdag. Vi spelade fia med hutt på martini på nyår (fest med kompisar, inga föräldrar). Andra gången var vi fyra stycken som delade på en sjuttis vodka (någon importerad skit, inte hemifrån) och det var framåt mars-april. Detta var allt jag drack på en hel kväll, likaså mina kompisar som jag delade med.
Idag blir jag full på 3 cider just för att jag aldrig dricker. Drickande för mig har aldrig varit något spännande och förbjudet som jag måste prova i smyg för mina föräldrar. Alkohol är enligt mig äckligt och jag pinar ibland i mig det just med syftet att bli full då jag i vanliga fall har svårt att släppa kontrollen på samma sätt. Ibland är max en gång om året om någon vill anmärka på varför jag dricker något jag inte gillar.