• perla2010

Mamma snopp

Oh kom just på vad Perla sa för skoj när jag hämtat henne på dagis och vi låg i sängen och läste bok. Helt ut i det blå kom det;

Mamma snopp och pekade på mitt underliv. Nej sa jag, mamma har en slida. Perla snopp sa Perla. Nej Perla har en slida, pappa har en snopp.
    Då ler hon och säger köpa! =))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 14:10
    Seriöst, snälla ni som har en massa klagomål/åsikter om huruvida min dotter vet vilket kön hon har eller hur vi tvättar henne, gör en egen tråd.

Startade denna tråd som en kul grej, inget annat.

Ni som är ute efter bråk eller diskussioner, vänd er någon annanstans.

Ni som har kul saker att dela med er om era barn, hjärtligt välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 15:57
    Såja, jag ger upp! Kan man ta bort en tråd man skapat?
  • Svar på tråden Mamma snopp
  • Audrey
    perla2010 skrev 2012-05-31 21:07:27 följande:
    Nä man kan ju undra. Tyckte de lillflickan sa var kul och ville höra om andras barn men tji fick jag! Nu ska jag lära mig hur man tvättar snippan :P

Hihi vilken rolig kille =) Varför insisterar dom så otroligt mycket på att ha rätt? Tex om jag säger att hunden säger voff nej då säger hon mjau och ger sig inte! Men hon är fullt medveten om att hon driver med mig!!
    Eller om hon fisigt en massa och jag börjar undra om där inte kommit mer, då säger hon bajs och flinar men inte är där något när man kollar =))))
    Haha ja det är väl bra att vi alla har fått en "snipp-tvättar-lektion"! Hur skulle vi klarat oss utan den? Cool

Jadu, så var min grabb också när han va runt 2 år. Tex när jag sa att mormor och morfar har en likadan bil, så tyckte han att jag hade fel. Dom hade en "sammadan" bil enligt honom. Ungar är ju bara så himla härliga! Skrattande
  • Audrey
    La Lola skrev 2012-05-31 21:05:38 följande:
    Vad är de rätta orden då?
    Du kanske ska ta och leta fram ett lexikon eller ringa 1177 om du inte vet vad du har där nere Skrattande
  • By Starlight
    La Lola skrev 2012-05-31 21:05:38 följande:
    Vad är de rätta orden då?

Snippa och snopp. Enligt rfsu.
    Är genusmedvetet och naturligt. Istället för att hitta på konstiga namn på kvinnans könsorgan. Snippa blir lika naturligt som snopp alltid varit. Därför kom de på snopp och snippa.
    Jag, mitt barn och alla jag känner använder det. På min lärarutb fick jag t.om lära mej att man ska säga snopp och snippa när vi benämner barnens könsorgan. Jag är förskollärare.

:)

För övrigt, Hej! barn är kul ts! Min flicka på 2,5 år säger också så himla mycket kul grejjer!      
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • La Lola
    Audrey skrev 2012-05-31 21:19:13 följande:
    Du kanske ska ta och leta fram ett lexikon eller ringa 1177 om du inte vet vad du har där nere Skrattande
    Ja det var ju ett vettigt svar. Tack.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    By Starlight skrev 2012-05-31 21:19:18 följande:
    Snippa och snopp. Enligt rfsu.
    Är genusmedvetet och naturligt. Istället för att hitta på konstiga namn på kvinnans könsorgan. Snippa blir lika naturligt som snopp alltid varit. Därför kom de på snopp och snippa.
    Jag, mitt barn och alla jag känner använder det. På min lärarutb fick jag t.om lära mej att man ska säga snopp och snippa när vi benämner barnens könsorgan. Jag är förskollärare.

:)

För övrigt, Hej! barn är kul ts! Min flicka på 2,5 år säger också så himla mycket kul grejjer!      
    Ja jag håller med dig ja. Det är vedertagna ord som funnits i många år.
  • perla2010
    Audrey skrev 2012-05-31 21:17:25 följande:
    Haha ja det är väl bra att vi alla har fått en "snipp-tvättar-lektion"! Hur skulle vi klarat oss utan den? Cool

Jadu, så var min grabb också när han va runt 2 år. Tex när jag sa att mormor och morfar har en likadan bil, så tyckte han att jag hade fel. Dom hade en "sammadan" bil enligt honom. Ungar är ju bara så himla härliga! Skrattande
    Hahaha ja rena kommer vi ju helt klart bli =) Nä, gud hade nog fått skaffa en ny snippsnappsnorum manick :P

Hahaha sammadan naaw vad sött. När Perla ser en bil ute som liknar vår hojtar hon glatt pappa och förväntar sig att han ska dyka upp i ilfart =)

Riktigt lustigt är smeknamnen för farmor och farfar; yaya (farmor) yayo (farfar) dessa på spanska, tror du inte Perla insisterar på att yaya är farfar? hehe
  • Vadhänder

Men vilka muntergökar som ska läxa upp TS, herrejösses, det är ju bara ett barn som har sagt något roligt och knasigt Skrattande

Jag tror inte att ni var så korrekta gällande kön när ni var små heller Flört

Nää sluta göra detta till något negativt! Att det alltid ska finnas människor att förstöra andras lycka.

• La Lola
    Vadhänder skrev 2012-05-31 21:40:26 följande:
    När jag var liten hade jag inte något namn överhuvudtaget för mitt kön. Det var aldrig nån vuxen som lärde mig vad jag skulle kalla det.
    Tragiskt tycker jag o inte det minsta roligt.
  • perla2010
    Vadhänder skrev 2012-05-31 21:40:26 följande:
    Men vilka muntergökar som ska läxa upp TS, herrejösses, det är ju bara ett barn som har sagt något roligt och knasigt Skrattande

Nää sluta göra detta till något negativt! Att det alltid ska finnas människor att förstöra andras lycka.
    Hihi jag har vänt min irritation till något positivt nu iallafall, skiner i vad de skriver nu.
    Ska fortsätta skriva om Perlas tokigheter allt eftersom de händer =)))) Så de e så :P
  • Underbar

By the way, jätterolig kommentar din dotter hade haha.
    Och vem bryr sig om du vill kalla det slida, snippa, vagina eller något annat!
    Jag kan själv tänka mig att använda "vagina" och "penis" men samtidigt förklara att det finns flera ord för våra kön.  

Svar på tråden Mamma snopp