Inlägg från: Audrey |Visa alla inlägg
  • Audrey

Mamma snopp

Alltså allvarligt, jag fattar inte varför det ska bli ett sånt ståhej när det gäller Ts tråd!
    Alla har olika namn till snoppar och slidor, va fan spelar det för roll vad det är för ord man använder?? Barn lär sig dom "rätta" orden till stut!

TS: Jag tycker att det va hur kul som helst det din dotter sa Glad. Min son är 3 år och han tycker att "alla mammor har stor rumpa, men killar har liten rumpa" och han frågar mycket om snoppar. Det är inte så att han inte har vetat att han har snopp, utan helt enkelt inte varit speciellt intresserad av det tills nu.

• Audrey
    perla2010 skrev 2012-05-31 21:07:27 följande:
    Nä man kan ju undra. Tyckte de lillflickan sa var kul och ville höra om andras barn men tji fick jag! Nu ska jag lära mig hur man tvättar snippan :P

Hihi vilken rolig kille =) Varför insisterar dom så otroligt mycket på att ha rätt? Tex om jag säger att hunden säger voff nej då säger hon mjau och ger sig inte! Men hon är fullt medveten om att hon driver med mig!!
    Eller om hon fisigt en massa och jag börjar undra om där inte kommit mer, då säger hon bajs och flinar men inte är där något när man kollar =))))
    Haha ja det är väl bra att vi alla har fått en "snipp-tvättar-lektion"! Hur skulle vi klarat oss utan den? Cool

Jadu, så var min grabb också när han va runt 2 år. Tex när jag sa att mormor och morfar har en likadan bil, så tyckte han att jag hade fel. Dom hade en "sammadan" bil enligt honom. Ungar är ju bara så himla härliga! Skrattande
  • Audrey
    La Lola skrev 2012-05-31 21:05:38 följande:
    Vad är de rätta orden då?
    Du kanske ska ta och leta fram ett lexikon eller ringa 1177 om du inte vet vad du har där nere Skrattande
  • Audrey
    perla2010 skrev 2012-05-31 21:35:45 följande:
    Hahaha ja rena kommer vi ju helt klart bli =) Nä, gud hade nog fått skaffa en ny snippsnappsnorum manick :P

Hahaha sammadan naaw vad sött. När Perla ser en bil ute som liknar vår hojtar hon glatt pappa och förväntar sig att han ska dyka upp i ilfart =)

Riktigt lustigt är smeknamnen för farmor och farfar; yaya (farmor) yayo (farfar) dessa på spanska, tror du inte Perla insisterar på att yaya är farfar? hehe
    Ja alltså man får sig såna goa skratt när ungarna är i farten! Dom är ju så ärliga och säger som dom tycker, även fast det ibland kan bli lite tokigt. Din dotter verkar vara en sån busunge som min son, som ska ha rätt bara för skojs skull :D <3
  • Audrey

Jag och lillgrabben va ute och åt en dag och så kommer en familj och sätter sig vid bordet brevid oss. Min son sitter länge och kollar på pappan i familjen, och till slut går han ner från stolen, rycken killen i armen och säger: Bara så du vet, min mamma är en tjej och har en fiffi (Hans egna ord för snippa)!
    Killen sån ut som en fågelholk och efter några sekunder kom gapskrattet :P

• Audrey
    perla2010 skrev 2012-06-01 09:37:32 följande:
    Hihi ja hon har så mycket skit för sig så det är knappt sant! Perla tillsammans med en pojke och en flicka på dagis är gruppens busfrön =)

Jag undrar en sak, allting är usch och äckligt (skrattar dock hela tiden), hur länge är det det?

Oh de hade hittat sniglar på dagis, Perla tyckte hon skulle äta dom! Hon fick pussa dom men inget mer, men så fort hon fick chansen stoppa hon in dom i munnen. Jag fick en snigelpuss isch.
    Exakt så va min son också! Han skulle verkligen äta upp sniglarna han hitta, men det tyckte jag va liiiite äckligt!
    Och sen tyckte han att vi skulle äta stekt bajskorv till middag. Hmmm...nja, inte riktigt min favorit. Han va sån till ungefär 3,5 års åldern, men kan än idag komma med några tokiga ideér när det gäller middagar :P
Svar på tråden Mamma snopp