• perla2010

Mamma snopp

Oh kom just på vad Perla sa för skoj när jag hämtat henne på dagis och vi låg i sängen och läste bok. Helt ut i det blå kom det;

Mamma snopp och pekade på mitt underliv. Nej sa jag, mamma har en slida. Perla snopp sa Perla. Nej Perla har en slida, pappa har en snopp.
    Då ler hon och säger köpa! =))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 14:10
    Seriöst, snälla ni som har en massa klagomål/åsikter om huruvida min dotter vet vilket kön hon har eller hur vi tvättar henne, gör en egen tråd.

Startade denna tråd som en kul grej, inget annat.

Ni som är ute efter bråk eller diskussioner, vänd er någon annanstans.

Ni som har kul saker att dela med er om era barn, hjärtligt välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 15:57
    Såja, jag ger upp! Kan man ta bort en tråd man skapat?
  • Svar på tråden Mamma snopp
  • emmak

Min som va jätte ledsen för att jag inte hade nån snopp så han skulle köpa det på en marknad sa han ;)

• perla2010
    emmak skrev 2012-05-29 21:02:32 följande:
    Min som va jätte ledsen för att jag inte hade nån snopp så han skulle köpa det på en marknad sa han ;)
    Hihihi hur gammal är han?
  • emmak

När han sa det va han 3 :) nu är han ett halvår äldre. Men roliga kommentarer kommer hela tiden! :)

• perla2010
    emmak skrev 2012-05-29 21:10:58 följande:
    När han sa det va han 3 :) nu är han ett halvår äldre. Men roliga kommentarer kommer hela tiden! :)
    Hihi härligt! Detta var den första riktigt roliga från Perla, hon är 20 månader nu =)
  • emmak

Dom är fantastiskt roliga :)

• perla2010
    emmak skrev 2012-05-29 21:27:13 följande:
    Dom är fantastiskt roliga :)
    Hehehe ja verkligen. Jag hade fullt sjå att hålla mig för skratt när jag berättade att det inte går att köpa en snopp till varken henne eller mig =)
  • skogsvitter

Våra har vetat redan från början att mamma har en snippa precis som dem (de är flickor båda två) och pappa har en snopp. Hur kan det komma sig att hon inte förrän nu får veta vad hon har för kön?!

• perla2010
    skogsvitter skrev 2012-05-29 21:54:36 följande:
    Våra har vetat redan från början att mamma har en snippa precis som dem (de är flickor båda två) och pappa har en snopp. Hur kan det komma sig att hon inte förrän nu får veta vad hon har för kön?!
    Hihi ja såklart ska det någon till att fråga om hon inte vet vad hon har för kön =) Den bjuder jag på=)
  • emmak

Finns alltid nån som är bättre.
    När min som var 20 månader så lärde han sig att han hade en snopp men det dröjde tills han va runt 3 innan han började fråga vart min snopp är.
    Så "skogsvitter" grattis till att du har så duktiga barn men alla kanske inte prioriterar att lära sina barn vilket kön de har innan de börjar fråga om det.

• skogsvitter
    emmak skrev 2012-05-29 22:22:40 följande:
    Finns alltid nån som är bättre.
    När min som var 20 månader så lärde han sig att han hade en snopp men det dröjde tills han va runt 3 innan han började fråga vart min snopp är.
    Så "skogsvitter" grattis till att du har så duktiga barn men alla kanske inte prioriterar att lära sina barn vilket kön de har innan de börjar fråga om det.
    Jag tycker alla kroppsdelar är lika viktiga för barn att känna till... för oss är det naturligt att benämna dem vid sina rätta namn när man tex tvättar eller torkar. Då faller det sig också helt naturligt att de vet sådant utan att man behöver ha några "lektioner" för att lära dem vad kön är.
Svar på tråden Mamma snopp