Inlägg från: perla2010 |Visa alla inlägg
  • perla2010

Mamma snopp

Oh kom just på vad Perla sa för skoj när jag hämtat henne på dagis och vi låg i sängen och läste bok. Helt ut i det blå kom det;

Mamma snopp och pekade på mitt underliv. Nej sa jag, mamma har en slida. Perla snopp sa Perla. Nej Perla har en slida, pappa har en snopp.
    Då ler hon och säger köpa! =))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 14:10
    Seriöst, snälla ni som har en massa klagomål/åsikter om huruvida min dotter vet vilket kön hon har eller hur vi tvättar henne, gör en egen tråd.

Startade denna tråd som en kul grej, inget annat.

Ni som är ute efter bråk eller diskussioner, vänd er någon annanstans.

Ni som har kul saker att dela med er om era barn, hjärtligt välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 15:57
    Såja, jag ger upp! Kan man ta bort en tråd man skapat?
  • Svar på tråden Mamma snopp
  • perla2010
    emmak skrev 2012-05-29 21:02:32 följande:
    Min som va jätte ledsen för att jag inte hade nån snopp så han skulle köpa det på en marknad sa han ;)
    Hihihi hur gammal är han?
  • perla2010
    emmak skrev 2012-05-29 21:10:58 följande:
    När han sa det va han 3 :) nu är han ett halvår äldre. Men roliga kommentarer kommer hela tiden! :)
    Hihi härligt! Detta var den första riktigt roliga från Perla, hon är 20 månader nu =)
  • perla2010
    emmak skrev 2012-05-29 21:27:13 följande:
    Dom är fantastiskt roliga :)
    Hehehe ja verkligen. Jag hade fullt sjå att hålla mig för skratt när jag berättade att det inte går att köpa en snopp till varken henne eller mig =)
  • perla2010
    skogsvitter skrev 2012-05-29 21:54:36 följande:
    Våra har vetat redan från början att mamma har en snippa precis som dem (de är flickor båda två) och pappa har en snopp. Hur kan det komma sig att hon inte förrän nu får veta vad hon har för kön?!
    Hihi ja såklart ska det någon till att fråga om hon inte vet vad hon har för kön =) Den bjuder jag på=)
  • perla2010
    emmak skrev 2012-05-29 22:22:40 följande:
    Finns alltid nån som är bättre.
    När min som var 20 månader så lärde han sig att han hade en snopp men det dröjde tills han va runt 3 innan han började fråga vart min snopp är.
    Så "skogsvitter" grattis till att du har så duktiga barn men alla kanske inte prioriterar att lära sina barn vilket kön de har innan de börjar fråga om det.
    Hehehe tur att jag inte är den känsliga typen och tänk att något min dotter sa som jag tyckte kunde ge andra ett gott skratt ledde till ett påhopp där min dotter enligt skogsvitter inte vet sitt kön :P

Ja om du skogsvitter hade frågat OM hon vet sitt kön och vad vi lär henne hade de varit intressant att svara dig men så var inte fallet, du gick till "attack" =)
  • perla2010
    skogsvitter skrev 2012-05-29 22:48:05 följande:
    Detta är dock en helt annan sak, det är en naturlig del av utvecklingen för pojkar i den åldern att börja reflektera över frånvaron av snopp hos andra (kastrationsångest) men det är ju inte riktigt vad TS handlar om.
    Hehehe nej ts handlar ju inte om VILKET kön mitt barn har, inte om undervisning eller ifall jag berättar vilken kroppsdel jag torkar eller tvättar, nej ts handlar om att hon ville KÖPA EN SNOPP!
  • perla2010
    skogsvitter skrev 2012-05-30 10:51:12 följande:
    Då kanske du inte skulle ha skrivit att hon kallar sitt eget kön för snopp liksom ditt.
    Hon kallade inte mitt kön för snopp men undrade i princip varför inte hon och även jag hade en snopp och pappa hade en, och eftersom vi inte har någon snopp så tyckte hon att vi kunde köpa en.

Hon insisterar ofta på massa roliga saker, kallar näsan för något helt öra osv osv och skrattar, så hon vet mycket väl  var kroppsdelar sitter plus frågar när hon undrar. Jag tvättar dagligen hennes slida och talar även om var jag ska tvätta. Att hon är 20 månader gammal innebär väl ändå inte automatiskt att hon därmed ska ha full koll på sin, min och alla andras kroppar. Alla barn och även tonåring benämns som baby i hennes värld, trots att jag säger pojke flicka, detta accepteras för stunden men likt katten är de bebisar igen (och jag vet med säkerhet att fler har det precis likadant med sina barn).

Jag skrev bara vår lustiga konversation just som den var i ts. Jag skrev inte något om vad vi brukar prata om, vad vi pratade om efter, eller när vi åt middag utan endast ett utdrag ur ca 20 månaders livstid på ca 3 min. Så hur du och nåra med dig tolkar det, är helt upp till er. Men var vänliga att tänka lite längre än näsan räcker. Jag är inte den känsliga typen men om du skrivit så till någon annan kanske de kastat sig på luren och ringt BVC för att deras barn på 20 månader ville köpa en snopp! Liksom hon tycker vi ska gå och handla en ostfralla (när vi inte har) eller en bil när denne är på lagning.

Grattis till dig skogsvitter för din fantastiska anatomiska lektion av snippan flickors "hemliga" kön som ej gud förbjude får nämnas som slida eller ve och fasa VAGINA (dess anatomiskt korrekta namn)!
  • perla2010
    Barbamama08 skrev 2012-05-29 23:05:21 följande:
    Hahaha, så jag var inte den enda som ville köpa en snopp när jag var liten?! Skönt att veta
     Hehehe vad kul!! Skönt att veta att fler än Perla ville det =)))))
  • perla2010
    skogsvitter skrev 2012-05-30 10:47:04 följande:
    Precis, det är just det här som blir så fel. Ett klassiskt exempel på hur kvinnans kön fortfarande är något väldigt diffust och "förbjudet" trots kampanjerna runt snippa och försöken att etablera flickor kön som en kroppsdel lika självklar som snoppen.
    Ett klassiskt exempel på hur "förbjudet" det kvinnliga könet är är att ge det ett smeknamn såsom snippa, det är om något diffust och märkligt. När har ni tänkt upplysa flickorna om att dom har slidor eller vaginor? Ska de få höra det i skolan?
Svar på tråden Mamma snopp