Inlägg från: Sanna Ryan |Visa alla inlägg
  • Sanna Ryan

14år&gravid

JessiWill skrev 2012-05-22 23:17:36 följande:
    Detta är så pinsamt...
    Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?
    såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas.
    TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?
    Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!

Ett par exempel från första sidan.. Är du trevlig i din ton?  Du trycker ner och försöker framhäva dig själv! Men det ser man inte själv i din ålder, men kika gärna i denna tråden om ett par år- då lär du se det

Spela roll om du hoppade av tråden, bara att du skrev i den från början visar på att du kategoriserade dig själv, mycket lustigt
    Nej, jag var inte trevlig i ton, men jag har inte tryckt ner TS hursomhelst. Jag ställde frågor, sen om jag lät irriterad är ju en annan sak. Jag försöker inte spela duktig eller något men jag tycker det är tragiskt att man skaffar barn när man inte har bostad eller inkomst. 

Ja, jag skrev i den från början för att en medlem bjöd in mig. Men det passade mig inte, då jag inte tyckte att jag hörde ihop med de andra i tråden och därför hoppade jag av. Jag kategoriserade aldrig mig själv som ung-mamma, däremot skrev jag i en tråd där andra gravida pratade. Som jag sa tidigare har jag inget emot grupper där personer i samma situation pratar, det är just åldern som stör mig. Om en tråd heter "Vi äldre som vill ha barn" så kan en 30 åring såväl en 50-åring gå med. Alla får väl lov att avgöra själv om man anser sig vara ung eller gammal. Men om tråden heter "Vi 30-åringar som vill ha barn" så blir det genast en annan sak. För alla 30-åringar är INTE i samma situation, och är inte på samma "ålder" i skallen.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-22 23:19:24 följande:
    Hade jag haft möjlighet att bo själv så hade jag självklart gjort de. 
    Om du hade möjlighet att göra om allting idag, dvs att stå över att ha sex om du visste att du skulle bli gravid, skulle du göra det då? Eller skulle du välja att få barn i alla fall?

Måste förtydliga att jag INTE trycker ner dig ts, är bara nyfiken på hur du skulle gjort :) 
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:30:21 följande:
    Jag håller med, men jag kan ju känna att TS säkert känner sig pressad att påpeka detta efter alla påhopp i tråden.
    Jag skulle snarare se det som något positivt om hon sa det...
    Vad jag ser så är det endast 1 som hoppat på Ts.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:33:55 följande:
    Hur kan du med att fråga en sådan sak? Vad ger dig rätten att tränga dig på hennes PRIVATliv?
    Om hon inte ville att andra skulle veta om hennes privatliv så kanske hon skulle ha tänkt innan hon gjorde en tråd om det och länkade sin blogg....
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:35:52 följande:
    På vilket sätt då? Det vore väl bättre om hon ville bo kvar tills hon är mogen att flytta ut, som alla andra ungdomar.
    Läs mitt inlägg en gång till...
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:36:52 följande:
    Hallå varför gillar du "MoaElis" misstolkning? Obestämd
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:38:15 följande:
    Du kunde med andra ord inte svara på det, synd.
    Nej, jag kan inte svara på något jag inte tycker!! 

DU: Varför det? Jag förstår verkligen inte varför alla 14/16 åringar flyttar ut när dom har fått barn. Man blir inte automatiskt vuxen för att man har fått barn. Det är väl då man behöver mest stöd/hjälp, skulle jag kunna tänka mig.

MIKIPIKI: Jag håller med, men jag kan ju känna att TS säkert känner sig pressad att påpeka detta efter alla påhopp i tråden.

JAG: Jag skulle snarare se det som något positivt om hon sa det...Vad jag ser så är det endast 1 som hoppat på Ts.

Mikipiki säger att TS känner sig pressad att påpeka att hon hellre bor hemma och jag säger att jag skulle se det som något positivt om hon berättade. 

Vad är det som är oklart? Vad ska jag förklara? 
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:41:21 följande:
    För att jag kanske också misstolkade det du skrev?
    Ni kanske ska lära er svenska! Glad
    Eller har ni varit för upptagen med att föda ungar att ni inte hunnit lära er det än?
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:38:08 följande:
    Va? Hon ställde en fråga om barn, hon är gravid och sökte personer i liknande situation. Ger det dig rätten att fråga frågor ang hennes sexliv?

Frågar du privata frågor till alla gravida? Vänner som är gravida osv?
    Jag har INTE frågat om hennes sexliv.Jag frågade om hon skulle göra om situationen om hon kunde, dvs att INTE skaffa barn om hon kunde gå tillbaka till när det hände och göra om det.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:45:38 följande:
    Men alltså va? Vad är det att misstolka? Jag förstår inte på vilket sätt det är positivt att hon vill flytta ut med sitt barn som 15 åring. Du kan bevisligen inte motivera dina åsikter(?)
    Herregud.... LÄS om du ska kommentera! 
    Ni pratade om att TS skulle bo kvar hemma även om hon kunde flytta och jag skev att jag skulle se det som något POSITIVT om hon bodde kvar hemma. Suck...
    2012 Adam & Oliver 2012
Svar på tråden 14år&gravid