14år&gravid
Detta är så pinsamt...
Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?
Detta är så pinsamt...
Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?
Ungmammafjorton & Isdimma: Det behöver inte alls vara självklart. Jag är 17 år och har två barn men såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas. Själv får jag ut mer av att umgås och prata med folk som är 18+. Pratar hellre med en mamma som är 20-30 år än att prata med en mamma som är i min ålder. Och jag vet att alla är olika vad gäller vem man vill prata med, men inlägg från personer som KALLAR SIG unga mammor får mig oftast att bli ledsen. För deras skull. Och att pappan inte är med är tragiskt, även om det kan hända äldre också. Men man ser ett tydligt mönster....
Carolajnen: Det beror på, att gruppera sig till en ålder så ja, då spelar det ingen roll om det är 15 år eller 35 år. Om det däremot är en grupp t.ex "vi äldre som försöker få barn" så handlar det imte om åldern. Då får man definiera sig själv om man vill det. Jag skulle klassas som ung mamma men det vill jag inte för jag ser mig själv inte som "ung mamma". Jag är bara en mamma som alla andra mammor... Och jag anser att åldern sitter i huvudet, inte på papper.
Marcz: Jag tycker du har aningen otrevlig ton.
TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?
Pycke: En bebis är inte gratis. Allt kostar ju. Vagn, blöjor, kläder, nappar, bebissäng, m.m. Jag tycker fortfarande det är fel att TS skaffat barn. Var får TS pengar ifrån? För att ha råd måste ju TS leva på soc. Och det tycker jag är fel. Spelar ingen roll om man är 14 eller 40
Ungmammafjorton: Men hur kan du klara dig på bara barnbidrag, fp och underhåll om din mamma inte betalar? Det är ju hur lite som helst!
" Om du vill ha kontakt med mammor i liknande situation " isåfall borde TS inte fråga efter mammor under 17 år utan mammor som lever hemma, utan partner och utan egen inkomst.
Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!
Pycke: Som du säger så blir barn dyrare. Men vart ska TS ta pengarna ifrån när FP försvinner? Hon har ingen utbildning och kan ju inte få jobb. Och enbart barnbidraget kommer inte räcka.