Inlägg från: Sanna Ryan |Visa alla inlägg
  • Sanna Ryan

14år&gravid

Marcz: Jag har ALDRIG levt på soc och jag flyttade hemifrån när jag var 15 år. Jag är 17 år nu.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

TS: Men det är inte så normalt att mammor inte betalar hyra. Du skrev att din mamma inte betalar och att du inte lever på soc. Klart pengarna räcker om du bor och äter hos din mamma!

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Varför man lägger sig i angående TS ekonomi är för att hon är ung utan utbildning eller jobb. Jag tycker det är fel att leva på soc och det är ganska vanligt om man är 14år och mamma.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

MammaEmelie91: Det var bara en fråga, men med TS förklaring låter det väldigt sannolikt att det kommer sluta med soc eller försörja sig på föräldrarna. Vi skulle aldrig ha skaffat barn om vi inte hade råd...

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Haha jo eller hur! Tolka det så om du vill! Vi delar på kostnaderna, så gott som

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Carolajnen: Nej, jag skulle ha råd även utan sambon. Han betalar inte för mig.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Haha vad är det som gör att du inte tror mig? Ska jag behöva skriva ut alla inkomster här i tråden? Känner du mig utanför familjeliv eller varför tror du att jag skulle leva på honom?

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Marcz: Ursäkta men vad är ditt problem??? MammaEmelie91 lever sitt liv och lever varken på gatan eller på soc. Varför lägger du dig i hennes liv så länge det inte drabbar dig?

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Jag tror ändå inte att någon skulle ta åt sig av dina inlägg. Ingen, varken ts eller mammaemelie91, förtjänar att höra något sådant!

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    Ungmammafjorton 
    Jag har ingenting emot dig och jag önskar dig all lycka MEN valde du att skaffa barn eller var det en "olycka"? 
    Och det är just såna här typiska saker som får folk att se ner på "unga mammor". Vilket gör att JAG drabbas. Du kan vara hur underbar som helst som människa och klara av att uppfostra din unge men du är inte redo för att ha barn. Du är inte redo för att ha ett barn även om du är redo att ha hand om ett barn (det kan jag inte avgöra utifrån tråden)

Detta är typiskt "ungmamma"-grej som får folk att se ner på "oss":
    Du bor hos din mamma, du är inte tillsammans med pappan, din dotter heter Haley Zelina Nicole, du skriver blogg, och du väljer nick "ungmammafjorton". 

Jag önskar dig all lycka, och jag hoppas att allt går vägen men jag hade inte valt samma väg som dig, om jag var i din situation.  
    2012 Adam & Oliver 2012
Svar på tråden 14år&gravid