![Anonym](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Anonym (Tips) skrev 2012-05-23 22:23:30 följande:Mitt förslag är att du säger att "Visst kan vi göra ett test". Om testet visar att du har rätt i din oro kan du ju göra som du vill med vår relation sedan, och om testet visar att jag har rätt när jag säger att jag hade förväntat mig din tillit och jag vet att du är far till barnet, så kommer jag att avsluta vår relation eftersom jag inte kan leva med en person som saknar tillit till mig. Så får han fundera på hur han har det med tillitien och vad du betyder egentligen. Men risken finns ju att han inte bryr sig så mycket och ändå kräver testet, så då ska du ju vara säker på att du inte vill leva med en man som kränker dig på detta sätt.
-
Anonym (Jenn) skrev 2012-05-24 09:50:39 följande:Hur fasen görs en utredning utan test?
Alla som inte är gifta gör en faderskapsutredning. D.v.s de går till socialstyrelsen och säger att kvinnans sambo är pappa till barnet. De kollar på sin lilla snurra att man bodde ihop vid tiden för samlaget, gjorde man inte det kan man få lite följdfrågor, sen skriver man på ett papper att pappan är pappan. Då har man gjort en faderskapsutredning, men inget faderskapstest. -
förlåt en fråga men varför ska ni på familjerätt??
-
Faderskapstester borde vara standard vid alla förlossningar på så sätt skulle mycket skit kunna undvikas.
För er tjejer är detta en non issue , ni behöver aldrig oroa er för något sådant... för män är det inte lika lätt.
Sitter själv nu i den sitsen , har nyligen skilt mig från en otrogen kvinna och kan nu inte veta med säkerhet om barnen är mina eller ej. Kommer göra ett faderskapstest inom kort. -
Inget om ts..men jag kan tycka att man borde göra faderskapstest på alla(betala själva) eftersom det är massor som inte är far till sina barn*:(
-
Självfallet finns det ett förtroendeproblem i att beställa ett faderskapstest. Det visar ju på att det någonstans finns ett tvivel och detta skadar självfallet relationen.
Jag skulle bli förolämpad om min man krävde ett faderskapstest. Jag har inte haft sex men någon annan i hela mitt liv (har faktiskt bara haft en enda partner) och om han inte tror på det till 100% så skulle det vara som en kniv i mitt hjärta. -
Ja, det kommer kännas kränkande. Mitt ex kommer också antagligen kräva det men ska försöka
att inte tänka på det eller göra en stor grej av det. Inte kul att behöva bli intervjuad av någon ang sexpartner osv kan jag tänka mig. :( Men men det finns värre saker i livet tänker jag. Det känns värst att han har det minsta tvivel om att jag kan ha haft sex med någon annan än han under samma period!? som med honom...Det känns väldigt kränkande o sårande. :(
Värre för er som bor ihop. Hade också blivit sur precis som du. -
MammaJennii skrev 2012-08-13 23:01:45 följande:Jag förstår pappan också faktiskt! Hur kan han igentligen vara säker på att det är ens barn? Hade jag varit kille så hade jag också vilja veta säkert. Man vet aldrig även fast tjejen är helt säker och säger att det är du som är pappa så vet ju inte killen till 100% att det är han. Som tjej är det självklart att man vet om man bara har varit med en kille men hur ska han kunna veta. Det är inget kränkande med det! Och det är väl också en trygghet för honom att veta.
Fast man an ju i sådana fall göra det respektfullt mot sin partner om denne vill slippa utfrågningar om andra sexpartners av en jävla soctant. Man kan jobba över några kvällar och betala för testet ur egen ficka. Hade min man haft sådana starka tvivel om mig att han trott att jag legat med någon annan utan att erkänna det så hade jag gått med på ett test, utan soc inblandat, och sedan hade jag nog skaffat mig ett eget sovrum. Jag delar då inte säng med någon som tror att jag bresar för någon annan helt taget ur ddet blå. Lite värdighet har jag faktiskt.
jag hade funnit det extremt kränkande att pga min mans SNÅLHET fått genomlida kritiska små förhör av soc om jag verkligen inte bedragit min man lite grann ändå.. tack men nej tack. -
Vad är du rädd för? Är du rädd att han ska komma på dig att det inte är han som är pappan??
Min sambo vill göra fadersskapstest, inte för att han inte litar på mig, men han vill ha ett papper på att det är han som är fadern.. Vi bor i en liten stad o rykten går ganska fort här.. Så han vill ha svart på vitt att han är pappan så han slipper känna sig osäker o han slipper allt jävla tjafs om att han inte är pappan..
Vill han göra test så låt honom göra det.... -
Anonym skrev 2012-08-14 10:40:09 följande:Vad är du rädd för? Är du rädd att han ska komma på dig att det inte är han som är pappan??
Min sambo vill göra fadersskapstest, inte för att han inte litar på mig, men han vill ha ett papper på att det är han som är fadern.. Vi bor i en liten stad o rykten går ganska fort här.. Så han vill ha svart på vitt att han är pappan så han slipper känna sig osäker o han slipper allt jävla tjafs om att han inte är pappan..
Vill han göra test så låt honom göra det....
men lär dig läsa. hon förklarar ju precis vad som stör henne och hon är inte "rädd" för ett skvatt. däremot tycker hon att det är väldigt pinsamt att pappan vill blanda in soc i det hela för att spara pengar. ts har ju villigt gått med på ett dna-test (du kanske missade det och vem fan gör det om man är rädd för att avslöjas som en bedragare??!) men vill göra det utan att behöva sitta inför en främmande myndighetsperson och prata om ifall hon knullat någon på sidan av sin man eller ej.
det är ju det snåla faktum att pappan vill dra in soc för att han är gniden som stör ts i första hand. sen har hon väl all rätt att känna sig fruktansvärt misstrodd när pappan beter sig som han gör, gormar om invandrare för att barnet har mörkt hår och mörka ögon tidigt. ja det hade alla våra barn och de är numera lintottar med ljusblå ögon...
sådana grava misstankar kommer endast om man själv sysslar med ngt bakom ryggen på den andra, så tror iaf jag. hade min man börjat noja om att jag ligger med andra helt utan anledning så hade jag då mer än gärna låtit honom testa alla barn, sen hade jag helt enkelt antagit att han inte har rent mjöl i påsen själv och därför valt mig en annan man... -
MammaJennii skrev 2012-08-14 19:22:09 följande:Man blir inte förhörd. Jag har gjort ett faderskapstest genom familjerätten då frågade dom bara om jag hade haft sex med någon annan då sa jag nej sen var det klart! Det handlar väl inte om att han inte litar på dig utan att han vill som hon skrev innan att han vill ha det på papper det är väl inget att sura över.. Sen är det klart att man kan köpa ett själv
Ts har skrivit att han är paranoid över att en invandrare är fadern och en hel del annat som nog fastställer att han har problem med sitt psyke på ett eller annat sätt. Så han "vill nog ute bara ha det på papper" när man läser hennes inlägg, han verkar ju uppriktigt helt säker på att barnet är någon annans (dvs lika tvärsäker på att ts visst ligger med andra - en så kallad anklagelse).. -
Kan förresten tillägga att han glömma gemensam vårdnad de första åren i alla fall. Så han kommer få tillbaka för jag litar inte på honom heller till 100%. Ännu mindre efter att han visar att han inte litar på mig.Anonym skrev 2012-08-08 22:57:04 följande:Ja, det kommer kännas kränkande. Mitt ex kommer också antagligen kräva det men ska försöka
att inte tänka på det eller göra en stor grej av det. Inte kul att behöva bli intervjuad av någon ang sexpartner osv kan jag tänka mig. :( Men men det finns värre saker i livet tänker jag. Det känns värst att han har det minsta tvivel om att jag kan ha haft sex med någon annan än han under samma period!? som med honom...Det känns väldigt kränkande o sårande. :(
Värre för er som bor ihop. Hade också blivit sur precis som du.
Jag är sur o förbannad nu men sedan kommer det vända och han kommer vara det istället. -
Vad jag menar? Precis det jag skrev...Vi får väl se hur det går.Malva05 skrev 2012-08-17 14:29:19 följande:Är du ts??? och i så fall vad menar du??, är han pappan så har han rätt till delad vårdnad (även fast mamman får ta det mesta under första året ja ett nyfött barn behöver lugn och ro och ska inte behöva fara fram och tillbaka mellan föräldrarna) ja om han nu är pappa. (ska ganska mycket till att han inte får delad vårdnad ja om han inte utgör nån fara för barnet och han vill ha vårdnad )
Sen hur det blir med er och er tillit till varandra är ju bara ni och tiden som kan veta/visa sig hur och om ni vill fortsätta tillsammans ..