• Ankissen

Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?

Stötte på en artikel dag om att en av de sju som gruppvåldtog en kvinna brutalt i Mariannelund för några månader sen ska bli far. Han är en av huvudmännen, den som åklagaren begärde högst straff åt. Denna man har nu begärt permission för att närvara vid sitt kommande barns förlossning, som beräknas ske i juni. Den ansökan har nu avslagits.

Vad tycker du om detta? Rätt eller fel? Vilka rättigheter har våldtäktsmannen, den gravida kvinnan och det blivande barnet? 

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-19 14:09
    Länk till artikeln:

www.ostran.se/nyheter/Kalmar/Gruppvaaldtaektsman-faar-inte-naervara-vid-foerlossning/(comment)/view
  • Svar på tråden Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?
  • Frontline

Helt rätt, mannen har förbrukat alla sina rättigheter för alltid i Sverige...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Wimlan

Varför skulle han få permission? Det är tråkigt att han ska bli pappa just i den vevan han sitter inne för ett allvarligt brott men att få vara ute i frihet och själv bestämma vart man ska vara när ens barn föds, är bara fria människor förunnat. Nu tillhör ju inte den här mannen de frias skara och detta är konsekvensen. Jag kan inte se hur det skulle kunna vara annorlunda.

• J  a  d  e  d

Sitter man i finkan så gör man, det ingår liksom i frihetsberövning att man är just frihetsberövad.
    Låt bli att våldta kvinnor så slipper man sitta i fängelse och kan få vara med vid sitt barns födelse. Så himla enkelt är det.
    Blir i övrigt helt omöjligt att finna sympati för ett sådant avskum.    

Jeddan
  • kajsaa

Det är synd om barnets mor om hon nu tvunget vill ha honom där, men inte det minsta synd om mannen ifråga. Han borde kanske tänkt på det innan han våldtog en annan kvinna brutalt!

• Amy27

Inte det minsta synd om honom. Han har förbrukat sina rättigheter i detta landet.
    Om jag förstått det rätt ( känner folk som känner folk som känner tjejen typ) så vill mamman ändå inte ha med honom på fl. Eller ha ngn kontakt alls.

• Lavish

Det skulle han kanske ha tänkt på innan han våldtog? Att det är trist att sitta inne.

Hans kvinna bör kanske välja en annan man, av flera skäl. Tror inte han är den bästa förebilden för barnet heller.

• Queen of all

Helt rätt! Skulle han tänkt på innan. 

Sen hade jag som blivande mamma aldrig velat ha honom i närheten av mitt barn någonsin.  

• Iryelle

Att han missar sitt barns födelse skiter jag fullständigt i, sitter han inne så gör han det och får skylla sig själv. Jag kan tycka synd om den blivande mamman som kanske vill ha sin man med som stöd men samtidigt så förstår jag inte ens att hon väljer att fortsätta sitt liv med en sådan man.

• Hallonet
    Amy27 skrev 2012-05-19 14:29:51 följande:
    Inte det minsta synd om honom. Han har förbrukat sina rättigheter i detta landet.
    Om jag förstått det rätt ( känner folk som känner folk som känner tjejen typ) så vill mamman ändå inte ha med honom på fl. Eller ha ngn kontakt alls.

Om det är som du säger så är det väl bara bra åt alla håll och kanter att han inte får närvara. Han sitter i fängelse, that´s it... Och om mamman inte ens vill ha honom där så blir det ju även en lättnad för henne!
Svar på tråden Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?