• Ankissen

Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?

Stötte på en artikel dag om att en av de sju som gruppvåldtog en kvinna brutalt i Mariannelund för några månader sen ska bli far. Han är en av huvudmännen, den som åklagaren begärde högst straff åt. Denna man har nu begärt permission för att närvara vid sitt kommande barns förlossning, som beräknas ske i juni. Den ansökan har nu avslagits.

Vad tycker du om detta? Rätt eller fel? Vilka rättigheter har våldtäktsmannen, den gravida kvinnan och det blivande barnet? 

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-19 14:09
    Länk till artikeln:

www.ostran.se/nyheter/Kalmar/Gruppvaaldtaektsman-faar-inte-naervara-vid-foerlossning/(comment)/view
  • Svar på tråden Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?
  • U never saw me
    Iryelle skrev 2012-05-19 14:31:52 följande:
    Att han missar sitt barns födelse skiter jag fullständigt i, sitter han inne så gör han det och får skylla sig själv. Jag kan tycka synd om den blivande mamman som kanske vill ha sin man med som stöd men samtidigt så förstår jag inte ens att hon väljer att fortsätta sitt liv med en sådan man.
    Mannen är inte tillsammans med barnets mamma.

Jag tycker också synd om tjejen, men samtidigt så är det nog för både henne och barnets bästa om de har så lite kontakt som möjligt med den mannen. Detta är den 2a våldtäkten som han blev dömd för (han har blivit anmäld för ytterligare en som lades ned om jag inte har helt fel för mig).
  • U never saw me
    Liljan77 skrev 2012-05-19 14:31:40 följande:
    Tycker synd om barnet som får såna föräldrar.
    Föräldrar? Är det något fel på mamman?
  • Emmi27

Helt rätt. Som andra redan sagt så har han förbrukat sina rättigheter i det här landet. Det enda han värd är en kastration och utvisning. Läste en av kommentarena till artikeln. Den människan kan inte ha alla chips i påsen.

• Sömntutan

Vill ens mamman till barnet ha honom med vid förlossningen?? Skulle jag få reda på att den jag vänta barn med har våldtagit en kvinna så skulle han vara som död för mig. Han skulle aldrig i helvetet få vara med på förlossningen hur mycket permis han en skulle få.
    Han sitter bra där han sitter och jag anser att det var helt rätt att avslå hans ansökan om permission.

ÄL 8 maj, BIM ~22 maj, 2:a försöket 3:e barnet
  • Ankissen
    Emmi27 skrev 2012-05-19 14:51:02 följande:
    Helt rätt. Som andra redan sagt så har han förbrukat sina rättigheter i det här landet. Det enda han värd är en kastration och utvisning. Läste en av kommentarena till artikeln. Den människan kan inte ha alla chips i påsen.
    Kan det vara samma kommentar som en jag retade upp mig på, där en kvinna tyckte väldigt synd om mannen och undrade var de mänskliga rättigheterna syntes till? ;) 
  • LindaNa

Han har förbrukat sin rättighet i det här landet!

• Furstinna

Vem vill ha med en våldtäktsman på sin förlossning? Han ska absolut inte dit och bör ej ha kontakt med barn överhuvudtaget. Han är en våldtäktsman och kommer alltid vara.

• Emmi27
    Ankissen skrev 2012-05-19 15:04:53 följande:
    Kan det vara samma kommentar som en jag retade upp mig på, där en kvinna tyckte väldigt synd om mannen och undrade var de mänskliga rättigheterna syntes till? ;) 

Ja. Exakt den kommentaren. Hur är hon gjuten egentligen? :O
  • Texasthecat

Fattar inte det här med permission... Sitter man i fängelse så sitter man där tills man blir släppt... Man behöver inga permissioner... Behöver man göra något utanför fängelset så skulle man ha tänkt på det innan man begick brottet...

Go suck on a lemon or something...
  • Liljan77
    U never saw me skrev 2012-05-19 14:38:44 följande:
    Föräldrar? Är det något fel på mamman?
    Ja,de måste de ju vara eftersom hon har/har haft ihop det med en sådan idiot.
    De var ju inte första gången han begick brott.
Svar på tråden Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?