• Ankissen

Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?

Stötte på en artikel dag om att en av de sju som gruppvåldtog en kvinna brutalt i Mariannelund för några månader sen ska bli far. Han är en av huvudmännen, den som åklagaren begärde högst straff åt. Denna man har nu begärt permission för att närvara vid sitt kommande barns förlossning, som beräknas ske i juni. Den ansökan har nu avslagits.

Vad tycker du om detta? Rätt eller fel? Vilka rättigheter har våldtäktsmannen, den gravida kvinnan och det blivande barnet? 

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-19 14:09
    Länk till artikeln:

www.ostran.se/nyheter/Kalmar/Gruppvaaldtaektsman-faar-inte-naervara-vid-foerlossning/(comment)/view
  • Svar på tråden Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?
  • U never saw me
    Liljan77 skrev 2012-05-19 18:10:45 följande:
    Ja,de måste de ju vara eftersom hon har/har haft ihop det med en sådan idiot.
    De var ju inte första gången han begick brott.
    Men det visste kanske inte hon? Jag tycker att det är ganska lågt att säga så om en tjej man inte känner, när det endast är baserat på vad killen gjort, en kille hon träffade under en väldigt kort period. Hon ska inte behöva skämmas eller ses ned på för att han råkade vara en våldtäktsman.
  • Liljan77
    U never saw me skrev 2012-05-19 18:14:12 följande:
    Men det visste kanske inte hon? Jag tycker att det är ganska lågt att säga så om en tjej man inte känner, när det endast är baserat på vad killen gjort, en kille hon träffade under en väldigt kort period. Hon ska inte behöva skämmas eller ses ned på för att han råkade vara en våldtäktsman.
    Men skaffa barn med någon man inte känner?Nä,något ska man ju ha innanför pannbenet.
    Jag skulle skämmas för att jag valde ett sådant bottenslam.
    O om hon visste då? De finns tjejer som bara vill ha idioter. 
  • U never saw me
    Liljan77 skrev 2012-05-19 18:18:01 följande:
    Men skaffa barn med någon man inte känner?Nä,något ska man ju ha innanför pannbenet.
    Jag skulle skämmas för att jag valde ett sådant bottenslam.
    O om hon visste då? De finns tjejer som bara vill ha idioter. 
    Ja det är ju lätt att döma. Jag tror knappast att hon planerade att bli gravid med killen och alla tycker inte att abort är det rätta. Jag tycker att det är en väldigt modig tjej som valde att behålla trots att hon är så ung och kommer bli ensam med barnet.
  • DR DREI

googlar man tjejens namn och våldtäkt så kommer denna tjej upp, finns ju kvar i all evighet, lysande karriär för denna donna..stackars barn..

• U never saw me
    DR DREI skrev 2012-05-19 18:25:58 följande:
    googlar man tjejens namn och våldtäkt så kommer denna tjej upp, finns ju kvar i all evighet, lysande karriär för denna donna..stackars barn..
    Just för att folk tycker att det är så himla relevant att hänga ut anhöriga som inte har något med saken att göra. Det är synd om barnet som ska behöva leva med pappas misstag.
  • TantMy
    Emmi27 skrev 2012-05-19 14:51:02 följande:
    Helt rätt. Som andra redan sagt så har han förbrukat sina rättigheter i det här landet. Det enda han värd är en kastration och utvisning. Läste en av kommentarena till artikeln. Den människan kan inte ha alla chips i påsen.
    Håller absolut med!!!!
  • DR DREI
    U never saw me skrev 2012-05-19 18:36:06 följande:
    Just för att folk tycker att det är så himla relevant att hänga ut anhöriga som inte har något med saken att göra. Det är synd om barnet som ska behöva leva med pappas misstag.
    så funkar det på internet idag tyvärr. 
  • Ankissen

Jag måste säga att jag tycker mest synd om barnet. Oavsett om mamman är en ny Einstein eller inte, vilket ingen av oss vet, så kommer hälften av barnets gener från en otäck återfallsvåldtäktsman. Det kallar jag dålig karma... Kan inte vara bra för självförtroendet om man säger så...

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • taquine
    U never saw me skrev 2012-05-19 18:36:06 följande:
    MISSTAG?????? Kallar du våldtäkt för misstag?  Fy fan.....
    Bryt inte ensam Bryt ihop
Svar på tråden Gruppvåldtäktsman nekas permission för förlossning, rätt eller fel?