Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barnen

gammelmamma skrev 2012-07-17 23:01:19 följande:
    Redan efterkontroll, har för mig att bm sa efter 3 månader:) I och för sig steriliserade jag mig vid snittet så jag behöver ju inte tänka på det men man kanske ska göra det ändå? Vera har också fått ersättning ett par gånger, hur mycket ersättning äter Elias när du upplever att han inte är nöjd? Vera äter runt 50 ml. Hon har fått det efter näst sista eller sista målet innan natten. Vet inte om det är normalmycket eller hur mycket de brukar äta. Hon väger ju i och för sig inte så mycket. Ska väga i morgon

Ja det är väl typ tidigaste laget för efterkontroll men hade ju fått min mens så känns bara skönt att jag fixade skydd nu han får runt 100 efter jag ammat. Det är mest för han blir så jäkla frustrerad när bröstet är slut och vill inte

Ta tag mer. Äter din lilla ofta? Hon kanske blir så nöjd med bröstet så hon inte behöver mer å de är ju bra. Hoppas det går bra imorgon!

Jag har åkt på borelia så är inne på en penicillinkur nu, hoppas det inte påverkar lillen..
  • zenoble

Nej han har bara fått lite tillägg nu ett par kvällar efter amning för jag ville se hur det blev, och inatt sov han till 3 och därefter vaknar han och snuttar lite typ varje timme.. Skit jobbigt. Var glad för att din lilla är så duktig på natten! Är avis. Om jag bara ammar vaknar han lika ofta då, han har liksom sina äta-perioder på natten och på dagen kan han sova långa stunder i sträck. Har ammat 8 veckor och är nöjd ifall jag nu går över till delamning. Ja, jag får amma med penicillinet

Elias sover bara på mage. Och jag har alltid uppsikt över honom. Åh han är så så söt å skrattar nu jätte ofta, tänk att man kan smälta så för sitt lilla hjärta <3

• zenoble

Ja vad skönt. Precis, man får testa sig fram vad som funkar och känns bra just för sin egna bebis. Här funkar magläge i alla fall och då kan han verkligen slappna av..

• zenoble

Jag antar att det är som samma med

Flaska som med amning att vissa äter oftare än andra. Här kör jag med lite tillägg nåt mål per dag efter amning, oftast på kvällen. Är så glad för att jag lyckades få honom att liggamma inatt! det var så himla skönt att kunna somna till samtidigt som han åt, han åt bara 1 gång också. Känner mig pigg idag även fast jag la mig sent visst är det sjukt vad sånt litet kan göra en piggare?

• zenoble

Vad kul att få läsa vart alla bor osv! Man blir ju lite nyfiken ibland. Själv fyller jag 22 nu i aug och Elias som snart är 9 veckor var vår andra, Melvin blir 2 i oktober bor i borgholm i bostadsrätt på bv.

• zenoble

Så nu har vi precis haft prästen här å planerat lite för dopet den 4, vi fick bestämma mycket själva så det känns bra att det blir lite som vi vill, hoppas vi kan få med Sonja aldéns låt välkommen in också

Har nu haft spiralen en vecka och har typ blödit sen dess mer eller mindre. Lär ju bli en del mellanblödningar såhär i början.. Blä.

Elias sov knappt nån ting under dagen igår och somnade runt halv 8 för natten. Kanske han börjar ställa in dygnet lite nu nån annan som känner det med? Han är 2 månader idag, ojoj vad tiden går!!

• zenoble

AAEV: åh jag hoppas verkligen jag inte kommer blöda så länge! vad grinig man blir när det är så..

Idag har det varit runt 27 här och Elias har bara fått ligga i blöja i vagnen, han är ganska varm av sig så han var nästan för varm ändå.

Det är ganska vanligt att man ser det som utslag när de är överkänsliga mot mjölkprodukter, man kan ju prova sluta dricka ren mjölk osv då de kan tåla lite i mat och så..

Svar på tråden Juni-barnen