Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barnen

Åh har sån beslutsångest när det gäller mellannamnet, har dop på lördag. Nån som har förslag till Elias? Nåt engelskt/amerikanskt.

• zenoble
    UnderbaraPojke skrev 2012-07-29 20:51:33 följande:
    Jason och Jamie e jättefina

Ja! Storebror heter James men Jason kanske
  • zenoble

Havsjungfrun: vad kul att ni också ska ha dop då! Och nej vi har inga fina släktnamn vi tycker om tyvärr :(

Lillagrynet- tycker som de andra att du kanske ska prova ersättning efter amning och se om hon är hungrig då? Då märker du ju om det är nödvändigt eller inte :)

Imorgon ska vi till BVC, 3 veckor sen nu tror jag. Spännande att se hur han vuxit..

• zenoble

Oh vad jag är trött på dessa mellanblödningar från spiralen nu, 2 veckor har de hållet på imorgon. Suck.. Sådär jobbigt lite ändå så man knappt behöver skydd ibland.

• zenoble

Jag har sett Luzern te i alla hälsokost här i alla fall :) finns också ett spec amningste från wedela. Fänkål, anis är också bra samt lättöl

Underbarapojke- tror inte du behöver oroa dig att det blir för mycket, han äter nog tills han är nöjd ändå

• zenoble

Jag känner såhär med amningen denna gången att jag gett mig fan på att det ska funka. Det sitter liksom bara omedvetet inpräntat i huvudet, bara för att jag inte fick det att funka förra gången. Jobbigt när man har den pressen på sig när det funkar lika bra med ersättning! Har ju gett typ 1 mål om dagen med ersättning efter amning och var idag på BVC och han har gått upp över 1 kg på inte ens 3 veckor så hon säger att jag absolut inte behöver ge det där målet ersättning. Men han blir ju nöjd då? Hur skulle ni gjort? Funkar säkert utan med men kanske man blivit bekväm med det. Han är 10 veckor på torsdag och vägde idag 5530(3065) å var 59,5(48) .

• zenoble

Tydligen så finns det ju mat iaf så kanske bara han som blivit bekväm att inte kämpa med maten.. Ska se nu idag och imorgon om han klarar sig lika bra på tutten så kanske jag inte behöver ge han nåt. Sen runt 4 mån kanske man börjar ge lite gröt eller något så då kanske nåt mål försvinner ändå

• zenoble

Här blir det också sena kvällar.. Han tuttar lite runt 11 innan han somnar med tutten i munnen ;) sen vet jag faktiskt inte hur han äter då jag knappt märker det. Tänkte kolla inatt så man vet på ett ungefär.. Men tippar på runt 2-3 gånger innan han vaknar runt 7-8 lite och somnar om en timme senare. Sover bra nu såhär på kvällen med, vaknar bara lite sen när vi flyttar från soffan till sängen

Vi har också dop på lördag så har handlag allt idag. Imorgon blir det att baka tårtor och duka upp kalaset

Svar på tråden Juni-barnen