Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barnen

Lenis- jag har också gjort bröstop och började ändå med napp direkt när vi kom hel från bb. Men jag använde den sällan på dagen om jag bara var hemma utan mest på natt/kväll och när jag ska iväg nånstans. Mest för att jag var rädd att det skulle störa produktionen om han inte tuttade så mycket. Hur gammal är hon nu? Kanske är dumt att börja om du verkligen vill amma? Tänkte om du skulle vänta tills det känns helt etablerat i så fall. I mitt fall gick det ju bra men det behöver ju inte alltid göra det tyvärr. Elias är 5 veckor imorgon.

• zenoble

Dancia- förra gången slutade jag lite successivt, alltså ammade/pumpade mer och mer sällan och slutade sedan. Det går ganska fort ändå. Svårt det där!

• zenoble

Lenis- ja du märker ju ganska snabbt och taget förändras vid amningen eller så. Jag menar tar hon nappen lätt och det ger bra tröst så varför inte.. När det är som mest nödvändigt. Ja amningen funkar än så länge fast jag bara ammar på ett bröst, det verkar räcka :) ska till BVC imorgon så ska bli skönt att se så han går upp ordentligt också.

• zenoble
    Sommarblommor skrev 2012-06-28 09:38:00 följande:
    Puh, dagislämning av storebror avklarad. Hur lång tid tar det innan man klarar två barn på egenhand?

Säger detsamma.. Jag orkar helst inte ha båda en hel dag ensam, stora som är 1,5 kräver fortfarande ganska mycket..
  • zenoble

Vad bra elvismamma!

Har också varit på BVC på läkarkontrollen och allt såg bra ut, han har gått upp mer än 300 på en vecka så mat har jag i bröstet iaf. Och han behöver inte äta så ofta som han gör så ska försöka få det att gå lite längre emellan, för det tar verkligen på krafterna :/ 56 lång är han nu.. 5 veckor idag och växt 8 cm och gått upp typ 1 kg!

• zenoble

Alltså Elias sover bra på natten egentligen. Jag säger egentligen för han ligger ju brevid mig på sidan och ibland rullar han över på mage när jag inte märker det och då sover han bra. När han ligger på rygg/sidan vaknar han typ varje timme och gnäller fast han inte är hungrig utan bara vaknar. Så när han får ligga på mage somnar han alltid och sover flera timmar. Så till min fråga, borde jag absolut fast han inte vill låta honom ligga på sidan eller rygg?

• zenoble

Dancia- Elias är 6 veckor snart och jag tycker han har gått från att sova den mesta tiden till att vara mer och mer vaken så det kanske blir mer vakna nu

• zenoble

Förstår att du blev rädd! Har inte märkt av det så på Elias, men när han sover på mage sover han djupt och det kan ta ett tag att väcka honom om han sovit en stund.

• zenoble

Missförstånd; ja vi låter han numera sova på mage för han känner sig lugn och trygg då och det känns bra för oss. Hade också jätte ont i ryggen typ första 2 veckorna är nog för omställningen som sagt. Skönt att din lille Gått upp bra!

Idag är Elias 6 veckor och jag känner mig som vanligt där nere, lite torrare och skörare dock vid sex men så brukar det ju va. Igår hade jag som lite mensvärk och har blött liite idag. Kan det vara mensen redan?? Trots att jag helammar. Avslaget har varit borta sen 3 veckor ungefär så svårt att tro att det är det.

På tal om flaska så var jag iväg en kväll med tjejerna förra veckan och Elias var hemma med pappa, han fick då ersättning ur mamflaskan och det gick ju bra, tills dagen efter då han skulle få bröstet och vägrade. OM jag kämpade den dagen alltså.. Nu funkar det bra igen och har köpt calma flaskan ni rekommenderade, är det säkert att det inte störs med den? Vill ju verkligen inte det. Oj vad långt det blev nu..

• zenoble
    ja88 skrev 2012-07-05 17:55:56 följande:
    Jag hade lika förra gången, precis 6 veckor efter förlossningen då avslaget varit borta ett tag kom det en liten blödning ihop med lite "mensvärk"... den varade bara någon dag, sen likadant igen två veckor senare, bara i någon dag. Jag helammade också. Efter det inte minsta blödning förrän mensen kom tillbaka 6 månader efter förlossningen. Så i mitt fall tror jag ändå att det var någon typ av avslagsrester, inte mens iaf. Men visst KAN man få tillbaka mensen tidigt trots amning...

ja man blir ju lite fundersam, men känns inte så trovärdigt att det är mensen redan, även om det var färskt blod och inte så avslaget såg ut på slutet.. Har 2 knappt till efterkontrollen och ska då sätta in spiral. Så man slipper oroa sig sen
Svar på tråden Juni-barnen