Juni-barnen
Elias ligger på sidan/mage brevid mig i sängen, han vill inte heller ligga på rygg. Han har en body på sig och lite av mitt täcke..
Elias ligger på sidan/mage brevid mig i sängen, han vill inte heller ligga på rygg. Han har en body på sig och lite av mitt täcke..
Uddabus- så himla starkt att få ut en sån stor kille! Jag jämförde lite med min förlossning där han vägde 3kg och hur jag aldrig skulle klara det som du gjorde. Måste varit himla kämpigt.. Tycker du är super duktig i alla fall!!
Uddabus- ja det gick verkligen undan i krystningen! Och utan att gå sönder också, helt sjukt.. Själv fick man krysta 20 min och sy ett par stygn på insidan. Elias var sjukt livlig i magen under värkarna och de hittade inga bra hjärtljud alls då han snurrade som en galning, blev lite orolig innan krystningen precis när de kollade på varandra och sa att hjärtljuden inte var bra.. Så tyckte han hjälpte till bra också sedan när han skulle ut
Jag ska tillägga att jag läser varenda inlägg som skrivs men svarar inte på allt när jag inte hinner. Men som sagt har läst allas berättelser och ta till er att ni alla är såå starka och duktiga som klarat detta! Vissa har ju haft tuffa förlossningar.
IdaElinLivia040611: Elias äter också hela tiden. Typ 1 gång i halvtimmen eller max timmen. Förutom på natten då han kan sova några timmar i sträck. Är detta tecken på att jag inte har tillräckligt med mat? Han är ju trots allt 5 veckor på torsdag.. Ska på läkarundersökning då så får väl fråga på BVC hur jag ska göra för det är så påfrestande att han ska äta så ofta :(
Cataleya- tycker du inte det är lite jobbigt att de äter så ofta? Jag tycker det då jag knappt göra något innan han ska äta igen. Elias hade också gått upp så mycket sist, men det är väl för att de hänger vid bröstet hela tiden ;) melvin vägde 200 g mer vid födseln och jag ammade bara ett par veckor sen fick han ersättning och gick då upp jätte mkt i början.. Och då åt han mer sällan eftersom han fick ersättning. Ska till BVC på torsdag så ska fråga då. Är ju lite orolig bara för jag ammar endast från ett bröst för jag gjort bröstoperation och det andra bröstet funkar ej. Men hoppas man kan fortsätta
300 gick Elias upp sist ungefär på en vecka, ska bli spännande att se på torsdag vad det blir denna vecka :) ger du ersättning efter amning på natten med?
[quote=65529008][quote-nick]Ensortsmamma skrev 2012-06-26 21:13:55 följande:[/quote-nick]Nån mer som har ont där nere, det värker i blygläpparna så jag tror jag smäller av. De är värst på kvällarna..[/
Jag hade det första veckan när jag kom hem och ansträngde mig för mycket med flytten. Tryckte på som satan typ som åderbråck. Tror man ska försöka vila med det..
Ja de hade jag med på kvällarna, säkert för du ansträngt dig för mycket. Jo men det lägger sig nog snart ska du se
Zvartaliljan- vad skönt att det räcker med flaskan nu! Ammar du fortfarande? Skönt att han är över 3 nu :)
Grattis Petra! Vad duktig du var med så långt värkarbete..
Idag har vi varit på marknad här hela dagen och det har gått super med lilleman, han har varit nöjd i vagnen till han ätit sedan suttit i bärselen. Varit runt 19 grader då har han haft en body och ett par byxor sedan en solhatt i bärselen. Men det blev nästan för varmt när han var så nära.. Nu är jag helt slut då jag brukar ta en powernap när stora sonen sover och oftast lilleman med