Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barnen

Bumman79 skrev 2012-07-17 12:36:23 följande:
    Men vad det ska vara svårt att bestämma namn till min "lilla" tjej då! Hon blev 2 v igår å alla frågar vad hon heter..men det är supersvårt att bestämma sig tycker jag.
    Vi har kallat henne för Rultakajsa pga att hon var så stor så många säger att hon då borde heta Kajsa. :P

Killen vill att hon ska heta Alice å det är fint men verkar väldigt poppis.(vanligt). Alicia är ju sött oxå...
    Sen vill man att det ska passa in på hennes personlighet oxå ju..hon verkar vara envis och stark och skriker högt när hon vill ha mat så då tänkte vi en liten Ronja kanske? Vårskriket i skogen tänkte jag på då haha ;).

Annars gillar jag gamla namn som Alma, Alva, Selma, Signe tex men det är inte pappan lika sugen på...han tycker att de låter för tantiga :P.

ÅÅÅ vad man ska vela då...:). I-landsproblem :P.
    Det är svårt, det måste ju passa på den lilla också. Vi har haft färdiga namn till båda barnen och tack o lov så har namnen passat när bebisen väl kommit . Mitt tips till dig är att inte stressa fram någon namn, ta det lugnt och fundera, bara du och sambon! Låt folk fråga vad hon ska heta och säg att det inte är så lätt. Tråkigt om ni stressar fram ett namn och så blir ni inte helt nöjda.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-07-17 12:42:57 följande:
    Nä precis å alla frågar hela tiden...haha först var frågan vad det skulle bli för kön i 9 månader sen fick man frågan om man inte skulle klämma ut ungen någongång å nu är frågan om namn...alltid är det något :p.

Haha precis, alltid kan de fråga om nått
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Idag har jag för första gången varit själv med båda barnen och jäklar vad bra det har gått! Dotten på 4,5 är som en ängel när bara en förälder är med. Jag som förberedde mig på bråk hela dagen.

• MissFörstånd

Idag blir Vincent fyra veckor!!!

Inatt har han ätit hela natten!!! Känns som att brösten är tomma! Hur vet man om mjölken börjar ta slut?! Han ligger just nu och använder mig som napp och om han släpper så vaknar han och skriker efter tre minuter

• MissFörstånd

Sweet life - har du provat att byta blöja för att väcka honom under matningen nä han somnar?

Vi kommer att döpa Vincent i kyrkan för att vi gjorde det med storasyster. Egentligen kan jag inte svara på varför men känns konstigt om en är döpt och en inte är döpt i svenska kyrkan.

Vincent är fyra veckor (igår) och han har lett mot mig nu

• MissFörstånd

Undeebarapojke - iphonen . Fl, Facebook, tidningar på nätet, mailen. Kikar på tv.

Varit på Bvc igår, Vincent hade gått ner i vikt ð???. Måste tilläggsmata med ersättning till måndag iaf då vi ska tillbaka. Känns skit!! Men det viktigaste är att han får i sig mat och går upp i vikt. Han småäter bara när han äter. På Bvc fick vi väga före matning och sen när han ätit i 50 minuter och han hade bara gått upp 10 gram! ð???. Kan ha att göra med att jag varit dålig på att dricka vatten så nu jäklar dricks det vatten!!

• MissFörstånd

Lenis - tack för ditt svar! Ger ni vara flaska nu eller ammar du fortfarande? Jag ammar på båda brösten typ 20min/bröst men han är oftast inte alls nöjd så 60 eller 100 vill han ha efteråt. Försöker släppa värdelös-tanken men det är svårt.

• MissFörstånd

Lenis - ja amningen känns viktig för mig också så jag vill inte bara lägga ner. Nu äter Vincent oftast 20-25 min / bröst och sen 60 ml ersättning (oftast). Vid bröstet är det mest snuttning och det är väl därför han inte får i sig riktigt, nu försöker jag ta bort amningsnappen och han tycker det år svårt men är jätteduktig.

Dancia - är det så att de känns tomma då?! Mina känns alltid tomma men Vincent äter iaf och verkar få i sig. Det kommer iaf mjölk när jag klämmer efter att han ätit.

• MissFörstånd

Elvis mamma - Vincent hickar också ofta och blir både arg och ledsen. Det enda som hjälper är att amma. Bajsandet är normalt enligt Bvc här iaf. Om man helammar kunde de bakas alltfrån 10 ggr/dag till en gång varannan vecka.

Var en tjej på amningshjälpen som skrev att man ska helst inte dra ut för mycket på målen, det är som att själv vara törstig men att inte få dricka.

Pluttan - Vincent blir fem veckor på onsdag och jag har fortfarande avslaget kvar. Räcker med trosskydd men det är där iaf.

Sommarblommor - Jag har oftast ett vanligt spagettilinne på mig och en vanlig tio över så drar jag upp tröjan och bara ner med linnet över bröstet han ska äta ifrån när jag ammar ute. Oftast lägger jag snuttefilten över min axel och "gömmer" bröstet.

Svar på tråden Juni-barnen