Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barnen

Sweet life: Man får absolut tycka att förlossningen inte var det bästa man varit med om här i livet. Det tycker inte jag heller, ingen av mina tre, men resultatet är ju det bästa. Du kanske behöver prata med den förlösande barnmorska för att gå igenom din förlossning om du inte har fått göra det.

Missförstånd: Vilken tur att allt var bra! 

• Havsjungfrun

Sweet life: Bra att du får hjälp nu {#emotions_dlg.flower}

• Havsjungfrun

Grattis Nangiala till er kille! Hoppas att allt kommer att gå bra för honom. Vilken tur att han föddes i ett land där man kan hjälpa barn. Kramar till er

• Havsjungfrun

3 v. och 5 dagar gammal var August idag 54,5 cm. lång och vägde 5 420 g. 9 hekto upp på knappt 4 veckor! Måste ha grädde i brösten... 

• Havsjungfrun
    sanna87 skrev 2012-07-12 16:01:03 följande:
    I tisdags blev vår Elias 2 veckor gammal och igår var vi på bvc.
    Lillkillen hade ätit upp sig från 2960 till 3400 gram och växt hela FEM cm!! Från 48 till 53.

Jag undrar hur ni gör med att lägga bebis på magen för att stärka nackmuskulaturen? 
    Ibland ligger han på våran mage och då ligger han och håller upp huvudet jättebra. Han brukar även få ligga på både mage och rygg naken på en handduk i badrummet på morgonen och kvällen när vi borstar tänder och så.
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-07-12 07:01:02 följande:
    Räknar man Charlies tre veckor som jag gick över så skulle han ju vara 6 veckor nu...
    Det måste man ju också ta hänsyn till när man tänker på hur stora de är.
  • Havsjungfrun

Hade hormonsprial mellan vår tvåa och trea. Funkade jättebra tyckte jag så det kommer jag att satsa på igen. Hormonerna i den verkar bara lokalt så det är stor skillnad mot att ta p-piller. Skönt att slippa att komma ihåg att stoppa i sig piller.

• Havsjungfrun
    AAEV skrev 2012-07-13 20:11:22 följande:
    Nu kan jag äntligen hoppa över hit :) förlossningen startade spontant och gick väldigt fort, hon kom i vidöppen kronbjudning så det var lite jobbigt när hon skulle ut. Fick hjälp av en sugklocka - och behövde inte sys öht! Olympia som hon ska heta, vägde 3450 g och var 51 cm :)
    Grattis!! Vad skönt att det startade spontat och att allt gick bra.
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-07-26 11:54:34 följande:
    Nu börjar de snart bli dax att byta till blöjstorlek nummer 2, hitills har vi använt pampers eftersom libero läckt massor men jag tycker pampers luktar så illa fast de bara kommit kiss, någon som har tips på några andra bra blöjor? Vet inte vad man törs testa
    Huggies har vi använt mest till de andra barnen men tycker att de varit bättre när de är lite större men det beror ju på barnet. Minst problem med utslag med dem också. Finns både på Ica och Coop.
  • Havsjungfrun
    Tesssi skrev 2012-07-27 11:06:07 följande:
    Nu har Algot svichat förbi 2 månaders strecket.
    6310g och 59 cm huvudomfång på 39,5 cm.

Ang. hormonprickar utslag så har jag lagt upp bilder på Algot på bloggen från när det var som värst.
    ivantanpavarmini.blogspot.se/2012/07/hormonut...
    Jag trodde det var komjölksproteinallergi, men barnläkaren och BVCsköterskan sa att det var hormonprickar samt möjligen värmeutslag. Vi har behandlat med mild kortison samt smörjer hans ansikte med miniderm flera gånger / dag och nu ser det riktigt bra ut igen.

Jag ska på efterkontroll nästa vecka - jag ska fråga om min BM tycker att kroppen är i så gott skick att vi kan sikta på ett syskon ganska snart.

Vi har bokat kyrka för dop den 20 oktober, ganska sent med i och med att vi köpt hus och flyttar i slutet av september är det så mycket annat som ska hinnas med innan dess.
    Precis så ser August också ut på stor del av kroppen. Var också orolig för att det är något jag äter. Blir värre vid värme.
Svar på tråden Juni-barnen