Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barnen

Ni som hade stor problem med karpaltunnelsyndrom hur har det gått för er efter förlossningen? Jag hade problem ett par nätter innan August kom och sedan slog det till på riktigt dagen innan han föddes så jag trodde att det skulle gå över fort. Har fortfarande samma domningar i fingarna och inte samma styrka. Har någon av er testat akupunktur? Frågade vår "BVC-tant" hur länge jag ska vänta innan jag söker hjälp och hon tyckte 2-3 veckor.

• Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-06-26 13:55:21 följande:
    Havsjungfrun: Precis så hade jag med, det började några veckor innan Enya föddes å slog till på riktigt sista veckan innan. Jag har fortfarande problem med att höger hand å fingrar domnar, riktigt jobbigt å jag vaknar å har värk på nätterna men Enya är bara två veckor så de kanske ger sig
    Hon tyckte som sagt att man skulle söka hos vårdcentralen efter 2-3 veckor. Har du testat skenor? Tycker att det är för bökigt på nätterna när jag ska lyfta, flytta och amma August, dessutom gör de ingen större nytta...
  • Havsjungfrun
    Lenis21 skrev 2012-06-27 16:56:58 följande:
    Va på BVC idag och Minella hade bara gått upp 40 gram sedan i måndags. Det känns som om att hon blir nöjd när hon äter. Hon somnar alltid när jag ammar henne och det är efter ca bara 5 minuter på ett bröst och sover hela natten om jag inte väcker henne. Men då är hon så trött att hon inte vill äta. Försöker kittla henne under fötter och i händer m.m. Blir lite orolig nu fast en liten uppgång är ju bättre än ingen alls. Ska ge det en vecka och köra på som jag gör och se om hon går upp annars lär det bli ersättning. Fast det känns som om att jag har mjölk bara det att hon är för trött för att äta. Tycker inte om denna känsla. Det ordnar väl sig antar jag.
    Med sonen fick vi tipset om att alltid börja med ett blöjbyte innan  matdax för att han skulle vakna till först.
  • Havsjungfrun

Kör vagnen vänd mot blåsten.

• Havsjungfrun

Stjärnfrunkt: Vilken tuff start ni haft! Vad härligt att det börjar funka bättre nu. 

• Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-07-02 10:08:26 följande:
    Ni som har blivit sydda i mellangården, hur länge blödde ni i det såret?Kan ju gå på toa och så men är ju till och från lite hård i magen och då måste man ju ta iu lite...blöder ju mer då så klart... något att bry sig om??
    Jag blödde när jag gick på toa i över en vecka, kanske 1,5. Så länge blödde det inte med de andra två. P.g.a. av det vågade jag inte ha fullbordat samlag när maken var sugen förra veckan, men man kan ju ha det skönt tillsammans ändå Glad. Med de andra två har vi väntat ca. 1 månad när avslaget varit slut. 
  • Havsjungfrun
    Lenis21 skrev 2012-07-01 20:09:14 följande:
    Hej alla! Hoppas att ni haft en mysig helg med era små, det har jag haft. Har börjat med napp till Minella men hon vill inte ta den. Tar den enstaka gång. Hon vill hellre ligga och snutta på tutten tills hon somnar. Inte det att hon är hungrig utan hon bara snuttar. Någon mer med detta problem??? Tycker det är supermysigt men även jobbigt då ingen annan än jag kan trösta henne. Jag behöver ju också gå på toa, äta och duscha ibland.
    Här är det också mycket snuttande, särskilt vissa nätter. Har lyckats få honom att ta nappen två ggr. Tummen åker dock in ibland och då är han nöjd men problemet är att han inte riktigt behärskar att få in den alltid. Tycker dock att pappa lyckas att trösta ganska så mycke ändå. Gungar man hnomi babysittern så sover han oftast så länge gunget är igång om han inte är jättehungrig.
  • Havsjungfrun

Vad smörjer ni röda rumpor med? Har alltid använt Inityol de få gånger som de stora har behövt det men nu tycker jag inte att det hjälper. Tyvärr är det Pampers-blöjorna som funkar bäst på August och eftersom han bajsar väldigt ofta har han blivit jätteröd i rumpan. Tycker att Pampers är så täta och nätet fastnar i rumpan på honom.

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-07-02 12:25:43 följande:
    Zinksalva, initiol, ringblomsalva, bröstmjölk, lufta mycket, idomin, potatismjöl,
    Vilket är bäst, förutom att lufta då?
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-07-05 20:25:30 följande:
    Tesssi - jag bara tar potatismjöl och "strör" ut och även stryker ut det lite. Behöver inte göra något annat med det.

Havsjungfrun - ja det kan säkert vara det med ryggen.
    Då ska jag testa det! Tyckte att de tillslur blivit finare av Inityolen men igår kväll sprack några och han hade så ont stackarn.
Svar på tråden Juni-barnen