-
Nej, den har inte ens lossnat ännu så det ska du inte göra. Så det det blev en 15/6:e kille för er också :)IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-18 11:37:34 följande:Jag har ju bara haft tjejer innan och har stött på ett bekymmer, ni som har eller har haft pojkar måste man dra tillbaka förhuden så här i början och tvätta???
-
Gott att han blev nöjd när han fick lite extra mat. Rekommenderar tillmatningkopp om du inte vill störa sugtekniken. Finns på Apoteket.IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-18 16:31:39 följande:Tusen tack för svar om förhuden!!!
Var på återbesöksmottagningen idag för pku test och vägning.
Födelsevikt: 3250 gram
3 dygn senare: 2850 gram
Ner 11% så ska tilläggsmata 30 ml var 3:e timme.
Fick med mig en pump hem så ska pumpa ur och ge efter amning till mjölken verkligen är igång. Hoppas det går snabbt, gillar inte att pumpa.
Luca fick 30 ml ersättning på flaska när vi var där, då han var för stirrig och arg för att ta bröstet. Och herregud vilken skillnad. Han blev som en helt ny bebbe. Stackarn har varit hungrig och det visste jag ju för mjölken tar sin lilla tid verkar det som.8 vecklor är nog normalt men jag har aldrig haft det så länge.Elvis Mamma skrev 2012-06-18 17:00:34 följande:Någon som vet hur länge man brukar ha avslag? Har helt glömt sedan sonen. Är det någon skillnad om man gjort snitt? Jag har inte blött alls på två dagar nu men kan det redan vara klart verkligen? Enya är 8 dagar å förlossnings läkaren sa vid utskrivningen att man brukar blöda 6-10 veckor men det känns ju väldigt länge
-
Danica: Förstår att det känns jobbigt att inte kunna amma även om du visste att det kanske inte skulle gå. SOm tur är finns det ju bra alternativ när det inte funkar. Viktigast att ge samma närhet o.s.v. vid matningarna tror jag.
Här flödar mjölken fritt, i natt har brösten varit riktigt sprängfulla. Nu har magen kommit igång ordentligt på August och det känns skönt. Igår kväll när jag skulle byta blöja på honom skulle storasyskonen vara med och titta på. Först så spydde August och då fick vi snabbt fram med en spyduk. Sedan tog jag av blöjan och då kissade han rakt på Tyra som blev jätteledsen. Medans jag höll över snoppen så att det inte skulle komma på henne började det välla ur ett par ordentliga omgångar med bajs. Jag kunde inte göra annat än att skratta -
Augusts födelse:
Torsdagen den 14:e juni 2012
På kvällen gick jag och sonen en promenad och när jag sedan skulle plocka fram kvällsmat började jag att få ont i nedre delen av magen med jämna mellanrum. Talade om det för maken och han var helt säker på att det var dax. Efter att ha läst om alla här som haft så mycket förvärkar så tog jag i alla fall två Alvedon och så skulle vi ändå ta ett bad innan vi gick och lade oss. Farmor och farfar kom och hämtade de stora barnen så vi skulle slippa dra upp dem mitt i natten i fall att det dröjde innan det kom igång. Låg inte långa stunden i badet och när jag kom upp hade jag 2 minuter mellan värkarna men de var bara ca. 30 sek. långa. Ringde fl och var välkommen in. Satte på mig min TENS innan vi åkte. Värkarna tilltog i styrka. Kom till fl. ca. kl. 22.30. Efter CTG-kurva lade jag mig i badet, ganska precis vid midnatt. Var då öppen 4 cm.
Fredagen den 15:e juni 2012
Kl. 00.50 stod jag inte ut i badet längre, värkarna var så intersiva och med nästan inget uppehåll mellan. Kände mig jätte bajsnödig. Var då fullt öppen, bara en liten kant kvar. Bm kände huvudet innanför fosterhinnorna! Sedan gick värkarna i ett!!! Började med lustgas. När vattnet gick hade August tydligen bajsat i fostervattnet så de satte en skalpelektrod på hans huvud. Han visade tecken på att behöva komma ut snabbt. De försökte tömma min urinblåsa genom att suga ut innehållet med en nål då de trodde att det hindrade. En bm till fick komma in och hon hängde över min mage och klämde för att hjälpa till i värkarna. Jag var helt borta i huvudet av lustgasen, svävade mellan att tro att jag drömde och att det var verklighet. De lade ett klipp för att undelätta. Och kl. 02.01 föddes han! Han mådde bra när jag kom ut men fick inte ligga så länge på min mage för moderkakan ville inte komma ut och jag fick sövas för att ta ut den. Maken blev kvar med August och blev rejält uppskrämd av barnläkaren som sa att ph-värdet i blodet i navelsträngen var lågt vilket kunde ha orsakat syrebrist i hjärnan. Proverna på honom var i alla fall bra! Han var 50 cm. lång och vägde hela 4 525 g. Hattmåttet var 37,5 cm. och han hade mycket bronsfärgat hår.
Vid kl. 05.30-tiden återförenades vi på BB. Både infektionsprover och ph-provet var bra på August när de tig nya prover på förmiddagen, skönt. Jag hade dock förlorat 1,2 l. blod så mitt blodvärde är inte det bästa. Vid barnläkarundersökningen tyckte läkaren att August högra fot pekade lite utåt så han skulle skriva en remiss till ortopeden för bedömning. Vi tycker dock att det har blivit bättre så vi hoppas att det inte ska bli några problem för honom.
Åkte hem på söndagen efter ett kraftgt anfall av hemlängtan efter att maken och de stora barnen åkt hem på lördagseftermiddagen. -
Hoppas att du får bra hjälp på ditt återbesök!!! KramEnsortsmamma skrev 2012-06-19 11:08:45 följande:Här är en till som gråter pga av den här jävla amningen!!
Hjälp mig någon snälla, smärtan kan jag ta de är inte de och jag tycker att det rinner hyfsad bra och när han väl tuttar så hör jag hur han klunkar. Men han blir helt galen och vill inte ta bröstet alla ggr, typ alla ggr nu sen igår. Varför blir det så? Han bara ligger och gapar och blir jätteledsen. Vi har fått sån där som man sätter på bröstet för att "förlänga" min bröstvårta plus att den vänstra va så sårig. Får ge honom ersättning , och till inatt så räckte de att typ bara ge lite innan amning så att han inte blev så galen men nu funkar inget längre, jag är beredd att ge upp men vill verkligen INTE det. Han ät fem dagar idag, ja vet att de säger att de tar tid innan tekniken kommer men de känns hopplöst:( och jag har aldrig före känt mig så här jävla värdelös! Ska på återbesök nu vill och hoppas att de ger mig ett mirakel tipps :'( är de helt kört om man måste börja med ersättning helt? Sen kan jag inte pumpa heller, de enda som funkar är att handmjölka..
Hjääälp.. -
Grattis till er fina kille!!! Läste precis om din racerförlossning!stjärnfrukt skrev 2012-06-19 11:55:49 följande:
Min älskade Wilton! 3895g, 50cm lång -
Jag tycker att Sempers varit både bättre och lättare att använda till våra stora barn.Lina007 skrev 2012-06-21 23:41:07 följande:
Vilka är bättre att använda då då? :-/ har använt Minifom på dottern då hon började få ont i magen av att bajsa och pruppa när vi började med ersättning. Jag vet liksom inte om jag har märkt någon direkt skillnad med dessa droppar och Semper i allmänhet fick jag höra, när jag väntade sonen, inte alls var bra (men det är ju individuellt!). Så jobbigt när magen kärvar för dem! -
En vecka efter förlossningen var alla grav.kilon borta! Har aldrig någonsin gått så lätt, är ju fortfarande inte nere på ursprungsvikten efter de andra två.
Gillar också kläder i alla färger. Köper gärna rött till mina killar! -
Tyckte att det var super att få hjälp av sugklockan när sonen fick hjälp av den ut. De drar ju som sagt bara när man krystar.IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-26 09:34:03 följande:Jag skulle vara så rädd om det blev tal om sugklocka mest för att man inte alls kan styra själv, gör det inte jävulskt ont????? Sjukt starkt av dig......
Har också läst en del förlossningberättelser men inte kommenterat så många. Däremot har jag lagt mer energi på att peppa i Juni-barntråden. Har inte så mycket tid att hänga här längre med tre barn och ett garagebygge... Kikar dock in då och då. -
Det har vår 4,5-åring också frågat mig om...Lenis21 skrev 2012-06-26 11:09:40 följande:Haha jag måste bara dela med mig av min dotters kommentar till mig alldeles nyss. Hon är 3 1/2 år.
- men mamma, du har ju en tjock mage ändå. Har du en till bebis där inne???
Så glad man blir. Hahahahaha
Jag gick upp ca 20 kg och har på dessa 6 dagar tappat 10 kg. Men om det går som förra gången så kommer det att stanna där och jag får hårdbanta bort resten. Usch känner mig också som en stor geléklump.