• Nattis12

Symtom efter fått tillbaka embryo?

Hej! Jag undrar om det finns några "vanliga" symptom efter att man har fått tillbaka embryon? Är på ruvardag 4 och det är det första ivf försöket så allt känns helt knasigt.

• Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?
  • Fru xx

Hej, är ny i tråden, ruvar också!

Efterlyser lite hopp!!!
    Tjuvtestade imorse på ruvardag 10 och fick minus 
    Känner mig lite deppig nu även om jag vet att resultatet inte är 100 tillförlitligt ännu.
    Visste ju att det kunde bli såhär och att jag skulle bli besviken om det blev minus men kunde ändå inte låta bli...
    Trodde det kanske kunde bli plus för jag känner mig ungefär som förra gången då jag plussade.  

Har TD om två dagar, på dag 12, med blodprov.
    Förra gången plussade jag på dag 12 med vanligt gravtest hemma, men svagt, då hade jag inte testat tidigare, blev tyvärr missfall i 9:e veckan.

Finns det någon här som först fått minus runt dag 10 och sedan fått plus senare???
    Snälla ge mig lite hopp någon!            

• A79
    minime85!

Jag har nog inte kännt när det inträffar??
    Det finns ju dena gravidtetskalendern som berättar steg för steg
    vad som händer här på FL. 

Fru xx! Hej!!

Själv tjuvtestar jag aldrig just pga av att man blir så nojjig hehe..
    man är ju redan nojjig som det är!!
    Men faktist är ju RD 10 ganska tidigt.. ska nog inte börja oroa dig ännu :)
    Huvva jag som precis började få liiite hopp om att det kanske går vägen för mig nu i vecka 8.
    Så berättar du att du fick missfall i vecka 9!!! Shiiiit oxå!!! 
    Började du blöda el fick du reda på det vid ultraljud & fick framkalla missfall?
    Kanske inget du vill återberätta men.. jag bara har lite panik nu!! vill inte få missfall igen!!!
    Inte efter IVF allt man gåttt igenom bara för att ta sig hit likssom..
    Ibland känns det allt orättvist när många få ha kul medan de blir gravida.. jaja
    känner mig lite grinig & less på nojjan!!

• Fru xx

A79 hoppas du har rätt och att jag bara testat för tidigt! Men vågar nästan inte hoppas på plus längre denna gången. 

Först såg vi hjärtslag på VUL i vecka 8 men pyret var lite litet för att vara i vecka 8. Gjorde därför ett till VUL några dagar senare och då fanns inte längre hjärtslag   Fick komma tillbaka ytterligare en gång några dagar senare för ytterligare ett VUL och fick då bekräftat att pyret dött, var då i 9:e veckan. Kroppen fattade inte det direkt utan det tog ett antal dagar till innan jag började blöda så smått men det ville inte komma ut. Fick jätteont och blev inlagd på sjukhus och fick medicin för att hjälpa kroppen att stöta ut pyret. Det var hemskt! 

• LnH

nu hoppar jag ur tråden, fick mens....på dag nio precis som förra gången. Känns som om ägget inte ens fäster eftersom jag börjar blöda på dag 9....

• Nattis12
    LnH skrev 2012-05-13 20:05:18 följande:
    nu hoppar jag ur tråden, fick mens....på dag nio precis som förra gången. Känns som om ägget inte ens fäster eftersom jag börjar blöda på dag 9....

vad tråkigt:(
  • Fru xx

Tråkigt LnH!

Jag har inte vågat testa mer. Mår som en jäkla råtta, är trött och disträ, har ont i magen, ont i huvudet och har ett lätt illamående. Fattar inte hur man kan må så här kass om man inte är gravid. Kände mig precis såhär förra gången när jag plussade, allmänt jäkligt risig helt enkelt. Imorgon är det testdag med blodprov och jag har fått en tid på gyn mottagningen för att ta blodprovet. Tror jag ska få svar samma eftermiddag, så imorgon får jag veta... HOPPAS det är positivt!

• LnH

Hmm testade idag trots mens, som är mindre än vanligt bara för att bevisa för mig själv o kliniken att jag kan sluta m crinone. MEN fick tydligt positivt! Hade bara hålkt mig 1 timme innan! Och trodde det knappt och tog ett annat test och då hade jag druckit 5 glas vatten plus varit på toa 30 min innan och det var lite svagare men positivt och det var inga tvivel. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Måste dock vänta tills på måndag för att se om det fortfarande är positivt. Det är en lång vänta dock nu när jag har fått positivt plus att jag blöder.

• Fru xx

Men vad härligt att du fått positivt LnH, grattis! Glad
    Det är ganska vanligt att man blöder lite även om man är gravid, det behöver inte betyda missfall! Det låter ju bra att du blöder mindre än vanligt. Har du ont? Förstår att du är orolig och att det är en jobbig väntan... Håller tummarna för att det ska gå bra!

• minime85

LnH - Grattis! Glad

Själv är jag på RD 4 idag och har haft små hugg/stick i livmodern hela eftermiddagen! Hoppas ju såklart att det är ett gott tecken? Skulle verkligen ge allt jag äger för att få veta om embryot växt fast!!! Drömmer

• Nattis12
    minime85 skrev 2012-05-14 17:43:20 följande:
    LnH - Grattis!

Själv är jag på RD 4 idag och har haft små hugg/stick i livmodern hela eftermiddagen! Hoppas ju såklart att det är ett gott tecken? Skulle verkligen ge allt jag äger för att få veta om embryot växt fast!!!

Jag hade exakt likadant på RD 4 kändes precis som små hugg men som du sa man hoppas ju att det är ett gott tecken...
Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?