• Nattis12

Symtom efter fått tillbaka embryo?

Hej! Jag undrar om det finns några "vanliga" symptom efter att man har fått tillbaka embryon? Är på ruvardag 4 och det är det första ivf försöket så allt känns helt knasigt.

• Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?
  • minime85
    Nattis12 skrev 2012-05-14 18:05:18 följande:
    Jag hade exakt likadant på RD 4 kändes precis som små hugg men som du sa man hoppas ju att det är ett gott tecken...
    Häftigt! :) Har det hållit på ända sen RD 4 eller slutade det efter ett tag? Du borde vara på RD 9 idag då, har du några andra känningar? :D
  • LnH

Hmm har bytt binda 2 ggr sen imorse tidigt och det har varit som en femkrona varje gång och har lite molvärk men kan oxå vara all oro över att jag blöder. Men som sagt normalt så får jag som sammandragningar vid mens.

• Humsebumsen
    minime85 skrev 2012-05-14 17:43:20 följande:
    LnH - Grattis! Glad

Själv är jag på RD 4 idag och har haft små hugg/stick i livmodern hela eftermiddagen! Hoppas ju såklart att det är ett gott tecken? Skulle verkligen ge allt jag äger för att få veta om embryot växt fast!!! Drömmer
    Hoppar in här.

Satte in två ägg i lördags så det är rätt tidigt i ruvarstadiet.
    Känner precis som dig minime85 och efter att ha läst tråden så låter det ju som det är normalt. SKÖNT! 
    Måste dock beklaga mig för magen står ju ut en del och man får ju htta på diverse lösningar för att kunna ha på sig sina byxor. Det skulle vara underbart skönt om det var sommar och man kunde ha klänning varje dag, men men...man kan inte få allt       
  • Nattis12
    minime85 skrev 2012-05-14 18:13:45 följande:
    Häftigt! :) Har det hållit på ända sen RD 4 eller slutade det efter ett tag? Du borde vara på RD 9 idag då, har du några andra känningar? :D

Nej det är fortfarande likadant möjligen lite mer faktiskt. Ja det stämmer RD 9 är det:) ja jag har superont i brösten, ständigt hungrig och är kissnödig hela tiden men man vet ju inte riktigt vad som är biverkningar av crinonen. Har du några andra? Är det första försöket för er?
    minime85 skrev 2012-05-14 18:13:45 följande:

• A79
    Fru xx skrev 2012-05-13 14:42:21 följande:
    A79 hoppas du har rätt och att jag bara testat för tidigt! Men vågar nästan inte hoppas på plus längre denna gången. 

Först såg vi hjärtslag på VUL i vecka 8 men pyret var lite litet för att vara i vecka 8. Gjorde därför ett till VUL några dagar senare och då fanns inte längre hjärtslag   Fick komma tillbaka ytterligare en gång några dagar senare för ytterligare ett VUL och fick då bekräftat att pyret dött, var då i 9:e veckan. Kroppen fattade inte det direkt utan det tog ett antal dagar till innan jag började blöda så smått men det ville inte komma ut. Fick jätteont och blev inlagd på sjukhus och fick medicin för att hjälpa kroppen att stöta ut pyret. Det var hemskt! 
    Tack för svaret :){#emotions_dlg.flower}
    Lät ju inte så roligt dock...
    Håller tummarna att du slipper den upplevelsen nå mer!!

LnH
    !! Jag ska hålla tummarna för dej!Solig
    Är lite kort idag med den grymmaste huvudvärk!!

& VälkommenHumsebumsen{#emotions_dlg.flower}

• minime85

Nattis - Jag är lite illamående och brösten spänner som tusan, men det kan ju lika gärna vara progesteron-vaggisarna!? Ja detta är vårt första IVF, vi är oförklarligt barnlösa :( Får ett till försök av landstinget om nu detta inte skulle gå, då blir det FET i augusti. Ni då?

• Nattis12

Okej. Jo det är första försöket här också. Vi har betalar själva då min sambo har gjort en Tese för att plocka ut spermier. Funkar inte det här försöker så måste vi donera och då får vi försök via landstinget .

minime85 skrev 2012-05-14 21:28:53 följande:
    Nattis - Jag är lite illamående och brösten spänner som tusan, men det kan ju lika gärna vara progesteron-vaggisarna!? Ja detta är vårt första IVF, vi är oförklarligt barnlösa :( Får ett till försök av landstinget om nu detta inte skulle gå, då blir det FET i augusti. Ni då?

• LnH
    minime85 skrev 2012-05-14 21:28:53 följande:
    har du tagit Ovitrelle? För den gjorde så att min bröst gjorde så ont så jag knappt kunde sova! Och de svullnade upp som bara den och gjorde ont ont ont hela tiden. Men när den sprutan går ut så blir det lite bättre för crinone gör bara att brösten blir lite ömma och lite svullna :)

Håller tummnarna för dig!

Jag kände ingenting denna gång, förra gången så kände jag efter hela tiden och denna gång så avskrev jag allt jag kände som jag visste hade med ovitrellen att göra (eftersom den innehåller hcg så känns det som man är gravid i runt vecka 9 eller 10, i alla fall som jag kände mig då). Och fick ju plus men det är ju nog ett missfall men lika glad är jag för det för det bevisar i alla fall att jag kan bli gravid fortfarande. Var så orolig att det var något annat fel som de missat och därav så blev jag inte gravid...
  • minime85

LnH - Japp, tog ovitrelle två dagar innan ÄP. Idag har jag knappt känt nånting, börjar få en dålig känsla..

• LnH
    minime85 skrev 2012-05-15 11:57:15 följande:
    LnH - Japp, tog ovitrelle två dagar innan ÄP. Idag har jag knappt känt nånting, börjar få en dålig känsla..
    ahhh jag fick mest symptom efter ovitrellen, de symptomen försvann sakta men säkert och runt RD 5 så var de mer eller mindre borta. Och de symptom jag fick var extremt ömma bröst, som var jätte ådriga och större. Men de försvann som sagt. Och jag har ju inga symptom alls, förutom att jag fick ett positivt test men jag blöder ju också. Men det gör inte ont, väntar bara på att det ska göra ont men det bara kommer blod och äckliga crinone klumpar.

Så misströsta inte, när jag inte har fått plus så hade jag en MASSA symptom och då var det ju ingenting!
Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?