Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Hoppfull, jag gjorde snitt på DS och jag tyckte det fungerade utmärkt. Lycka till!
Hoppfull, jag gjorde snitt på DS och jag tyckte det fungerade utmärkt. Lycka till!
Lisa36, vi har oxå varit i Alicante och resultaten ligger o sussar i sina sängar här bredvid.
Det är jobbigt att få hjälp med blodprover härhemma. Men det finns ett ställe som heter Werlab som jag tycker du ska kontakta. Nedan info har jag kopierat fr Fertilitetsguiden.com:
Lab Sverige - Här kan du fixa en del tester själv! (men du behöver nån som kan tolka resultatet och åtgärda ev fel...)
Werlabs har provtagningsenheter i hela Storstockholm, Eskilstuna, skövde, Södertälje, Norrtälje och Göteborg.
Med rabattkoden "fertilitetsguiden" erhåller alla läsare 10% rabatt på alla analyser!
Pippi, stor grattiskram här oxå!!!! Underbart att din prins är hos dig nu!! Tag hand om dig o familjen! Är så oändligt glad för din skull!!!
Elizaa, välkommen t tråden. Det är inte ignorering, varför du inte fått svar fr mig beror på att mina två underbara tvillingar själ all min tid så jag hinner inte med FL i samma utsträckning som innan de kom.
Vi har gjort ÄD på IVI Alicante och är mkt nöjda med kliniken. Det var oxå lätt att ta sig till Alicante och kliniken låg inte långt fr flygplatsen. Vi valde IVI pga av deras goda renommé samt att de svarade snabbt och proffsigt på alla mina frågor innan. Jag har tyvärr ingen info eller erfarenhet om den andra kliniken du undrade över. Fråga mig om det är ngt speciellt du vill veta.
Själ
Själ skulle vara stjäl
Hej Sia o välkommen t tråden. Vi valde Spanien för deras höga success rate, för att vi bara hört gott om dem o för att vi när vi kontaktade dem fick proffsigt o snabb feedback på alla våra tusen frågor. Först var vi i Barcelona på första möte men då vår kontaktperson där inte var så bra så bytte vi till samma klinik men i Alicante. Har bara bra att säga om dem och kontaktpersonerna är alla helt fantastiska! De är empatiska och jätte snabba på att svara när man undrar över ngt. Alicante är oxå väldigt lätt att ta sig till och kliniken ligger bara en halvtimmes bilresa fr flygplatsen. Vi fick plus på första försöket som tyvärr blev mf. Men på fet lyckade vi och har nu två helt underbara 5 månaders tvillingar. Kostnaden var ca 90.000 kr. De har gott om donatorer och väntetiden kort. De är noga med att man tar många olika blodprover innan och de bör man ta när man besöker kliniken första ggn för vissa är svåra att få läkarna i Sverige att ta. Om du undrar ngt mer är det bara att fråga. Lycka till!
Å stort grattis Karin71 till din lilla prinsessa!!!
Sia23, tycker det verkar vettigt att passa på att besöka kliniker när ni ska till Alicante. Kan varmt rekommendera IVI Alicante. Tycker absolut du skall boka ett möte med dem! Vi är numer lyckliga föräldrar till tvillingar tack vare IVI Alicante!
Solen76, har sagt det tidigare här i tråden men påminner igen, passa på att ta de prover de vill att du ska ta när du besöker kliniken (även om det kostar en slant). För det är jätte krångligt att få ta proverna i Sverige. För oss tog det flera extra veckor i onödan bara för VC, flera läkare vägrade att hjälpa oss. Proverna är viktiga för att ni skall få bästa tänkbara resultat.
Solen76, bara att fråga på Toppen att du har alla prover klara! Lycka till!
Längtar74, håller tummarna hårt för dig! Ha en fin midsommar du med. ð???
Callimero, tråkigt att du har problem med ett knä. Men du ska se det kommer gå bra. Snart är din lilla filur hos dig .
Idag fyller våra tvillingar ett halvår! De är helt underbara och jag är så glad för dem! Du har ngt fantastiskt att se fram emot! Stor kram M
Längtar74, håller tummarna! Lycka till!
Callimero, å vad jag är lycklig för din skull!!! Äntligen är din lilla prinsessa hos dig! Sköt om er och stanna så länge som möjligt på DS! Passa på att vila och njut av din nya roll som mamma. Visst är ÄD fantastiskt! Kram kära vän
Lisa, vi har bott inne i stan och nere vid stranden när vi varit i Alicante. Sista ggn unnade vi oss ett bra hotell vid stranden och fick på så vis en liten minisemester. Vi shoppade, åt gott och njöt av våren i Spanien. Det är ju inte långt till IVI fr centrum i Alicante så taxi kostar inte mkt.
Lycka till!
Lisa, håller tummarna! 19 låter ju super! Kram
Jag tror vi skrev på ett papper om att sätta in två på IVI. Skicka ett mail o kolla med rubrik urgent. Lycka till!
Sia123, det är svårt att få hjälp men sök dig till en privat gyn de är ofta mer villiga att hjälpa. Dock tar de bra betalt! Jag fick tips här på FL. Bor du i Stockholm, inboxa mig så kan jag ge dig namn på en.
Mba12, på första konsultationen får du träffa en läkare som går igenom din "historia" och även gör vul och en låtsas insättning för att se att det inte är ngt problem så vid insättningen har de koll på allt redan sedan innan. De tar oxå blodprover och det rekommenderar jag att du tar där för många av proverna är hopplösa att få svenska läkare att skriva remiss till. Dyra och ovanliga i Sverige verkade det som. Vi blev försenade flera månader för allt strul med prover. Mannen kan oxå lämna sitt bidrag som de fryser in så behöver man inte åka ner förräns det är dags för insättning. Så gjorde vi.