• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Lisma, härligt att du är på gång och att ni redan fått förslag på donator. Du ska se att tiden kommer gå fort nu! Jag minns själv att när allt satt igång flög tiden fram. Vem är din koordinator? Lycka till!

• myran6801

Lisma, jag har varit nöjd med alla jag haft kontakt med så du kommer säkert oxå vara det. Återigen, lycka till!! Jag är så lycklig över våra tvillingar! Men det är mkt jobb med två!

• myran6801

Callimero, blir så rörd när jag läser att det går bra för dig och att du redan är i v17!! Snart halvtid!! Bra att BM tar väl hand om dig. Jag var så glad att ha henne under min graviditet. Kan säga att hon även bryr sig efter och tar hand om en då med!
    Kram

• myran6801

Callimero, skönt att du börjar landa och inte är lika orolig längre. Men oro får vi nog leva med, nu oroar jag mig för olika saker med barnen...Vad roligt att din kollega hade samma BM!
    Jag mår bra efter KS, har inte haft några egentliga problem. Ska till Gyn (på BM inrådan) i februari för att kolla att allt ser bra ut inuti. Det var ännu en sak som jag gillar med vår BM att hon bryr dig om oss efter barnen är födda. Andra som jag känner har inte fått rådet att gå till Gyn och kolla efter KS.
    Kram

• myran6801

Callimero, vår gemensamma Gyn är på långledighet igen så jag ska gå till den som min mamma går hos. Har varit där tidigare och han är bra.

Ny i Gbg, tråkigt att ni fortfarande har det kämpigt. Men klokt att ställa sig i adoptionskö. Den möjligheten till föräldraskapet är ju helt fantastiskt! Du ska se att det vänder snart och ni får medvind, det är du så värd.

• myran6801

Barnojag, välkommen till denna tråd! Jag förstår alla dina frågor för jag hade samma funderingar själv innan vi tog beslutet att vända oss till Spanien, IVI kliniken i Alicante.
    Alicante är lite lättare att ta sig till än Valencia. De hjälper många brittiska par där som också önskar blonda donatorer så de har vana vid de önskemålen. Ang hiv så testas donatorn noga innan så jag tror inte man behöver oroa sig för det. Det ligger ju verkligen i klinikens intresse att inte ngn blur smittad för det skulle ju ödelägga deras rykte. De sätter i de allra flesta fall in blastocyter som jag har förstått det. Vår donator fick 14 ägg, 9 befruktades och 5 blev fina blastocyter. Vårt förskförsök blev tyvärr mf men fet lyckades och nu är vi lyckliga föräldrar till ett tvillingpar.
    Kostnaden ligger runt 100 000 kr.
    Vad gäller USA så är det betydligt dyrare och som jag tycker krångligare att ta sig dit. Men de är nog väldigt skickliga där och ÄD är ju otroligt vanligt.

• myran6801

Barnojag, vi har en pojke och en flicka
    Ja man får veta ålder, längd och blodgrupp på donatorn när insättning skett ej innan. Vår donator var 26 år. Kom inte ihåg men jag tror inte de garanterar ngt antal ägg. De strävar dock efter att få 8 om jag inte minns fel. Tycker det antalet är ok för man vill ju inte att donatorn skall utnyttjas och överstimuleras rent etiskt tycker jag.

• myran6801

Solen76, välkommen hit! Jag tycker du skall kontakta de olika IVI klinikerna och känna efter vilken du får bäst kontakt med. Vi var först i Barcelona, av samma anledning som ni, för det var lätt att ta sig dit och det är en härlig stad att besöka. Första besöket var bra och kliniken kändes bra, men sen väl hemma fungerade inte kommunikationen med koordinatorn. Hon svarade inte på mail och allt tog sådan tid. Vi valde då att byta till IVI Alicante och vi är supernöjda med dem. Tjejerna som jobbar som koordinatorer där ä med

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?