• MiaFia 2012

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Tack söta Pippi för ditt svar, jag funderade också på om det kan vara att de fäster men jag trodde att blastisar fäste tidigare. Hittade dock denna info när jag surfade runt på en sajt som heter MedHelp, men jag vet inte hur korrekt den är, så ta den med en nypa salt. Läste också om Lutinos i bipacksedeln att den kan leda till blödningar, så det är nog det troligaste.

5-DAY TRANSFER: 

-1dpt ..embryo is growing and developing 
    0dpt... Embryo is now a blastocyst 
    1dpt....Blastocyst hatches out of shell on this day 
    2dpt.. Blastocyst attaches to a site on the uterine lining 
    3dpt.. Implantation begins,as the blastocyst begins to bury in the lining 
    4dpt.. Implantation process continues and morula buries deeper in the lining 
    5dpt.. Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & 
    fetal cells 
    6dpt...Placenta cells begin to secret HCG in the blood 
    7dpt...More HCG is produced as fetus develops 
    8dpt...More HCG is produced as fetus develops 
    9dpt...HCG levels are now high enough to be immediately detected on 
    HPT 

• MiaFia 2012

Karin71: tack snälla, skönt att höra att man inte är ensam om det här och att det inte behöver vara dåliga nyheter. Jag skrev till kliniken igår kväll och fick svar på en gång, vilket var skönt! Koordinatorn verkar jobbar dygnet runt... Hon sa att det antagligen är pga lutinus och att jag inte ska oroa mig, ska dock informera kliniken om jag börjar blöda mer. Hade lite brunaktig spotting imorse när jag vaknade också men inte så mycket.

Jag tar 2 lutinus á 100 g var tolfte timme, funderar på om det är en stor dos? När jag gjorde ivf så tog jag tre per dygn, och nu fyra alltså, fast andra tider. Vad har ni fått för vagiatorer och hur mycket?

• MiaFia 2012

Karin71: vad skönt att allt är i sin ordning trots blödningarna!

Jag har googlat mycket på detta område nu och det verkar onekligen som om det är vanligt vid äd. Jobbigt bara att konstant vara orolig och inte kunna slappna av. Själv har inte haft mer blödningar sen i lördags, förrutom pyttelite när jag sätter in Lutinus, så det känns verkligen som om det kommer från slemhinnorna. Tror att jag inte ska sätta in plastgrunkan så djupt för att inte irritera mer än nödvändigt...

Myran: håller tummarna för dig i Alicante!

Hoppfull02: IVI verkar toppen, speciellt om du blivit rekommenderad! Jag valde tillslut mellan IB och Vistahermosa i Alicante som också har success rates på ca 70%. Tror att många kliniker i Spanien är väldigt duktiga på äd. Sen kan man ju misslyckas ändå, få missfall, behöva göra flera behandlingar etc. Jag kände att jag inte vågade satsa alla våra pengar på den dyraste kliniken utan behöll lite för eventuella frysförsök etc. Vet inte ännu om första försöket lyckats, måste vänta...

• MiaFia 2012

Tyck om mig: Jag gör oxå min första och blödde lite dag 5/6 men men inte så att det rann men har fått svaret att det antagligen beror på vaggisarna. Så försök att inte oroa dig, jag försöker som bäst men det är svårt.

Jag ska oxå ta hcg 2 veckor efter insättning (5-6 dagars ägg), tror det är normalt med blastocyster.

Hoppfull och Milla: Mejla klinikerna så får ni jättebra samlad info och prislistor etc. Jag är på vistahermosa, där kostar det ca ? 6500 men det blir ju mer än så om man räknar in första besöket+extra tester (dom vänder på varje sten innan dom drar igång) och sen är det ganska dyrt att frysa embryon etc. Success rate är 65% vid en behandling och 90 vid två På IB kostar det ca ? 7500 men "bara" ca 5500 för en eventuell andra cykel. Dom har lite olika prissättning och success rate för insättning av frostisar oxå (man måste nog be specifikt om dessa siffror). Fick dock gott intryck av båda så det var vilket som egentligen.

Pippi: Njut där nere, håller tummarna för dig!

Själv känner jag mig supersvullen och öm av vaggisarna, kan inte ha tajta jeans - önskar jag kunde gå i mjukusbyxor hela dagarna!

Kramar

• MiaFia 2012

Nu börjar jag bli supernervös, vill så gärna testa hemma men vågar inte riktigt!

Pippi och myran: hoppas ni har haft en fin dag där nere!

Milla: det är standard att åka två gånger för första försöket. Första gången för att prata om behandlingen och göra en "mock transfer", man kan även ha ett skype-möte men då kan dom ju inte undersöka dig/din partner.

Hoppfull02: tror alla fryser befruktade ägg. Jag har sett att vissa kliniker på cypern har "egg sharing"-program men vet inte om det finns på spanska kliniker. Eftersom inte alls alla ägg överlever 3 till 5-dagars odling eller eventuell upptining tror själv på att behålla alla äggen till ett par.

• MiaFia 2012

Härligt myran, ska hålla tummarna för dig!

Tyckommig: lycka till! Orkar du vänta på provsvaren? Jag vill inte få en chock när dom ringer med svaret så har laddat upp med dyra hemmatester, har bara inte bestämt när jag får testa.

Mymina: tack för dina ord!

Kram

• MiaFia 2012

Positiva vibbar Mariposa :) kunde inte hålla mig, tjuvtestade imorse med clearblue och fick välidigt snabbt och tydligt plus. Mitt första någonsin efter nästan fyra års kamp! Hoppas den/dom vill stanna nu bara. Ska ta blodprov på måndag.

• MiaFia 2012

Tack myran, pippi och mariposa för alla grattis, det värmer! Jag ska försöka ta en dag i taget och inte bli alltför uppspelt förrän jag sett en bra hcg-stegring på blodproven. Är väldigt svullen i magen, gasig och konstant kissnödig. Knasig känsla.

Pippi: låter lovande med sex st befruktade, då blir det säkert flera fina!

Knasse: Välkommen! Gällande "success rate" verkar klinikerna syfta på olika saker och det är klart att "live birth" är viktigast, men jag tror aldrig att jag frågade exakt vad min kliniks siffra syftade på. Det låter lite högt med 65% live birth men säger dom det så borde det ju stämma.

• MiaFia 2012

TyckOmMig: stort grattis, vad härligt! Då ligger vi parallellt, hoppas allt går vägen för oss båda.

Kram

• MiaFia 2012

Hoppfull: låter helknasigt, kollar du på ivf-behandlingar eller äd? För äd räcker en halv dag för första besöket och och sen ca 2 dagar för insättning (ett kort besök+vila efteråt, du kan resa hem dan efter).

Blir glad av alla som peppar, tack :) Mår ganska dåligt, skakig och ömsom varm ömsom kall. Känns lite väl tidigt för att få s

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?