• MiaFia 2012

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Nu har jag också lite bättre koll, vi får tillbaka ägg i mitten av nästa vecka. Det känns lite nervöst att dom sätter in på dag 7 inräknat äp-dagen, mycket kan hända men just nu finna i alla fall fem befruktade som utvecklas fint. Håller tummarna... Trevlig helg på er!

• MiaFia 2012

Tack för lyckönskningarna Karin71 och Pippi70 :) Om allt går bra blir det 2 till mig och 3 till frysen, men är nervös för att dom ska sluta utvecklas. Har hänt mig själv flera gånger om i ivf-svängen men förhoppningsvis har donatorn toppenägg. Känner mig lite "girig", hade velat ha ännu fler ägg men på kliniken var dom tydliga med att dom siktar på ca 8 (vilket vi fick), men att dom inte vill stimulera fram fler. Det är säkert klokt, men eftersom det alltid är bortfall utefter vägen (speciellt med upptining etc) vill man ju ha så många som möjligt...

Jag skulle också välkomna tvillingar men om sanningen ska fram är det snarare pengar och tid som gör att jag vill ha två ägg tillbaka. Vill ju helst slippa en helt ny cykel, det tar på psyket och plånboken att vänta och sen köra på från början. Så lika bra att ge två en chans tänker jag i nuläget iaf. Min man vill gärna ha två på en gång, men han slipper ju alla de fysiska problem som det kan innebära under en eventuell graviditet... Nåja, man får ta en sak i taget.

• MiaFia 2012

Karin71: håller tummar och tår för att allt går bra ändå! Man har ju hört att blödningar kan förekomma och att det är helt normalt. Vilken vecka är du i nu? Kram och lycka till

• MiaFia 2012

Pippi70: kan bara hålla med, jag känner mig orolig och har svårt att koncentrera mig på jobbet, tankarna snurrar hela tiden! Känner mig helt splittrad när jag försöker umgås med vänner och familj, ingen av dom känner till det här så man får dra en del vita lögner.

Karin71: vad skönt att höra, låter som jättegoda nyheter!

• MiaFia 2012

Mycket som händer här, kul!

Tummen1: Vad inspirerande din historia är! Jag tycker att det låter toppen med en psykolog på mvc, hoppas den möjligheten finns för oss också om jag nu lyckas bli gravid.

Jag har nu fått två blastocyster tillbaka, dom ska vara väldigt fina. Vi stannar en dag extra och sen åker vi tillbaka till kylan. Skönt väder här nere men jag kan inte njuta, är lite för orolig för att promenera omkring etc nu när dom satt in äggen. Man ska ju ta det lugnt men svårt att veta var exakt gränsen går.

Fick en "blastis" till frysen. Lite av en besvikelse men läkaren sa att det var ett fint resultat, två ägg slopades eftersom dom inte hade tillräckligt hög fryskvalitet.

Så nu är det bara att vänta. Hur tidigt vågar man tjuvtesta? Vet inte om jag lyckas vänta på hcg-testet... Kramar från Spanien

• MiaFia 2012

Glömde säga att jag hoppas allt går bra för dig, Ny i Gbg, och att du snart kan börja ett nytt försök. Låter superjobbigt men du gör ju helt rätt som prioriterar din hälsa nu. Skönt att det inte var cancer!

• MiaFia 2012

Myran: 3 i frysen låter ju bra, då är det alltid något som klarar sig! Förresten så har jag fått intrycket av att dom har väldigt bra statistik för "upptinade" ägg på spanska kliniker eftersom många donatorer är relativt unga och väljs ut noggrant. 

Tack till alla ni som håller tummarna för mig, jag ska hålla hårt för er också! Har känt mig superhormoniell de senaste dagarna, exploderade nästan när min man lämnat köket ostädat idag, trots att det var hans tur... Egentligen borde jag ju försöka vara lugn och harmonisk Flört 

Karin71: Vad härligt det låter med Italien! När jag läser om ditt tjuvtestande så inser jag att jag borde låta bli, kommer bli tokig om det blir negativt bara för att jag gör det för tidigt. Ska försöka kontrollera mig.

Germany: Jag har inte hängt med, skummade hela tråden för några månader sen men minns inte din historia och nu blir jag så nyfiken. Blev du gravid helt naturligt efter ivf och äd? Det låter som allas vår önskedröm. Stort grattis!

kramar

• MiaFia 2012

Myanina: Jag är inte IVI utan en annan klinik i Alicante (vistahermosa), men när jag skulle välja gjorde jag ett exceldokument men en massa olika rubriker om success rate, live birth rate, success rate med upptinade ägg, priser etc. Men det som avgjorde var till slut hur trevliga koordinatorena verkade och hur bra och snabbt dom svarade på mina högst detaljerade frågor. Jag kollade också mycket på brittiska forums diskussionstådar om de olika klinikerna innan jag bestämde mig, eftersom så många från England åker till just Spanien finns det mycket info på tex Fertilityfriends. Min poäng är att jag tror att research blandat med magkänsla är bra urvalsteknik.

Hittills är vi jättenöjda med personlig service: blev hämtade och lämnade på flygplatsen och kliniken av koordinatorerna, dom valde donator exakt efter våra önskemål (vilket tog ca en månad men det var ok för jag behövde ju ändå ta p-piller först) etc. Sen får vi se hur resultatet blir, det vet jag ju inte...

• MiaFia 2012

Hej på er! Jag har lite panik, såg lite lite rött blod i trosskyddet idag och när jag tog mina Lutinus direkt efter så var det lite rosarött på plasgrunkan som man använder för att få upp dom. Har surfat runt som en galning hela eftermiddagen och det verkar som att vaggisarna kan göra att man blöder lite, men känner mig inte lugn ändå. 
    Har någon av er råkat ut för liknande? Jag fick ju mina blastocyster i tisdags, och även om det skulle ha misslyckats så tänker jag att jag inte borde få mens eftersom jag tar alla mediciner fortfarande. Eller vad tror ni?

• MiaFia 2012

Tack myran för snabbt svar, älskar den här tråden, just nu är den mitt största stöd eftersom jag inte pratar med någon om detta här hemma, och vännerna skulle ändå inte kunna hjälpa mig som ni kan.
    Ska mejla kliniken nu, för säkerhetsskull.
    kramar 

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?