• MiaFia 2012

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Gud så spännande Karin71, hoppas många ägg överlever!

Gällande vitaminer tar jag en multivitamin med extra folsyra och så tar jag omega 3. Gick mycket på akupunktur under mina ivf-er och mellan omgångarna men nu testar jag utan, det blir för dyrt för oss att både betala behandlingen i Spanien och akupunktur här hemma.

• MiaFia 2012

Hej på er! Jobbigt med flera förkylningar, känner själv att jag håller på att bli sjuk. Den här kalla vintern sliter ju!

Jag går och väntar på att få gå på koll i nästa vecka och få besked från spanska kliniken om när jag ska vara på plats. Känner mig otålig, lite jobbigt att inte veta när man ska åka.. dessutom är biljetterna så dyra nu pga påsk. Men det är sånt man får ta antar jag, huvudsaken är att det blir bra befruktade ägg!

Hur lång framförhållning ger era kliniker innan ni måste vara på plats?

• MiaFia 2012

Jag får också huvudvärk, speciellt på eftermiddagarna. Jag tar femanest, men det verkar ha samma verkan (var tvungen att googla lite).
    Pippi70: Intressant att det är preliminärt inplanerat och att du vet när kliniken ska ringa, min klinik vill inte ge nåt datum alls. Men oerfaren som jag är på detta med ÄD så trodde jag att man skulle hålla på med femanest/progynova i cirka 13-17 dagar (typ som en "naturlig" cykel), hade inte tänkt att man kunde hålla på så länge som 25 dagar. Intressant att höra från fler om hur länge ni höll på! (obs jag säger inte detta för att oroa på nåt sätt, är bara så nyfiken och vill ju försöka planera så gott det går).

• MiaFia 2012

Karin71: Apropå det det med ingefära så tror inte jag att det är farligt. Jag gick länge hos en kinesiska med mycket kunskap inom fertilitetsområdet och blev tillsagd att ta ingefära (bland annat), för att öka värmen i kroppen (lite förenklat, jag minns inte all teori bakom yin- och yang etc). Detta under perioden då jag höll på som mest med ivf. Men självklart kan det vara individuellt vad kroppen behöver...
    Håller tummarna för dig att väntan resulterar i en postitiv nyhet. 

• MiaFia 2012

Tack Karin71, låter ju bra att du hade ca 14 dagar från mens till återföringen. Jag har inte fått något besked men jag inser att jag måste sluta vara så otålig och låta saker och ting ta sin tid. Verkar svårt att jämföra klinkerna emellan för dom har nog sina protokoll (även om dom ju bör vara liknande). Jag ska få info om hur det går för donatorn i slutet av veckan, så förhoppningsvis får jag någon typ av planering då. Nu kör jag på med progynon enligt schemat och väntar...

• MiaFia 2012

Hej Uppåt: det finns även lägre priser än 9000 euro i Spanien, vi betalar kring 6500 euro för vår behandling och jag hade kontakt med en massa kliniker med både lägre och högre priser. Dock tillkommer ju en massa kostnader för resor, undersökningar i Sverige etc. Kostar alltså som i Finland, fast man kan inte få ersättning från FK. Dock tror jag att spanska kliniker har lite bättre statistik än de jag kollade i Finland.

• MiaFia 2012

Glad påsk på er alla! Kul med lyckade födslar i tråden, grattis vinkan! Jag har inte följt alla från början men blir så glad ändå!

Skönt att höra att det inte ska vara nåt problem att ta progynova så länge.

Har ingen koll på när vi ska åka ännu, får kanske veta mer i nästa vecka.

• MiaFia 2012

Vad kul Karin! Stort grattis! En liten fråga: hur räknar man grav veckor vid äd? Det verkar gå så snabbt.

• MiaFia 2012

Tack Karin71 för svar om hur man räknar, hoppas att vi är där snart också! Det lär bli återföring nån gång i mitten av näste vecka för vår del.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?