• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Pippi, du har så rätt o att jag är nervös så jag nästan skakar. Nu är jag i fasen när varje toalettbesök är pest för jag är så rädd att hitta blod. Förra ggn började jag blöda redan ruvdag 5. Har på eget bevåg ökat dosen progesteron till tre om dagen. Tog ju det vid mina ivf:er så jag tänker att det inte kan skada. Hur gör du med mediciner?
    Lycka till! Kram

• myran6801

Pippi, jag tar vagitatorer 400 mg som jag har kvar efter mina ivf:er. De ordinerade 2 om dagen, en på morgonen och en på kvällen. Man måste ligga ner efteråt för annars rinner det ut. Jag tar en mitt på dagen också för jag är rädd att det är för liten dos och det skadar inte. Har läst runt lite i olika forum och många ÄD kliniker ordinerar 3 om dagen. Den mitt på dagen tar jag dock där bak för att undvika kladd och då jag inte kan vila efter.
    Hatar den här väntetiden! Tyvärr har jag inga känningar alls vilket såklart oroar mig.

Ni som plussat, vad kände ni?

Kram

• myran6801

Tyckommig, vad jobbigt att vänta! Men det första provet var ju bra värde. Håller tummarna hårt! Har du några speciella symptom?

• myran6801

En fråga, har era kliniker sagt ni ska ta hcg prov två ggr för att kolla ökningen? Om ja med hur långt mellanrum. Min klinik har inte sagt det och förra ggn tog jag det eftersom jag blödde och ville kolla för min egen skull.

• myran6801

Kontrollbehov lider vi nog alla en smula Om mitt hcg visar ngt, jag har fått lite blod idag, måste jag ta om det för att lugna mig själv. Hatar den här väntan, den är olidlig!

• myran6801

Tack för alla svar! Härligt att vi har varandra. Inget mer blod just nu så hoppas det bara var tillfälligt.
    Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?