• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Callimero: ett jättefint värde!! Du är ordentligt gravid:) men förstår så väl att du inte riktigt vågar tro ändå... Jag var supernojig och oroade mig hela tiden för att det skulle gå galet.

Att det inte fanns något där inne osv osv.. Det har verkligen varit en jobbig tid då man pendlar mellan lyckan att vara gravid och oron som dämpar all glädje.

Något som hjälpte mig lite var att tänka att missfallsrisken är lägre än att graviditeten fortlöper som den ska.

Så varför skulle jag tillhöra den lägre riskgruppen? Jag ansträngde mig för att tänka att jag tillhörde den andra större gruppen.

Och det gör även du callimero!!

Snartgravid:stort lycka till nu i Riga! Håller tummarna att det allt går som det ska! Och hela vägen denna gång!!

Mva1970: så mycket tankar o funderingar.. Så svårt att ge råd. Min första spontana tanke när jag läste ditt inlägg var" flytta hem" låt din familj stötta o hjälpa dig. Men det måste kännas rätt i ditt hjärta.

Ang klinik så är Spanien proffs men dyra... Riga är billigare och också väldigt duktiga. Många i Riga tråden har plussat nu:) läs den!

Hade vårat försök misslyckats igen hade vi valt nya AVA i Riga nästa gång.

Du kommer nog finna svar i dig själv om du bara lyssnar. Kanske måste hjärtat övertala hjärnan lite först?

Kram o lycka till!!

• Pippi70

Callimero: Jag hade lite symptom i början,kring testdagen. då var jag yr och hade spända bröst. sen försvann det helt och jag började inte känna något annorlunda innan jag kom till var 7-8 ungefär. 
    så oroa dig inte. allt är säkert som det ska.  Men jag vet vilka jobbiga dagar du har nu fram till VUL. och efter det med...Det är ju tyvärr så. att vi oroar oss ändå. Stor Kram!!!

• Pippi70

Hej längtan 1970.

När vi var nere på vårt första besök var vi tydliga med att vi ville att de skulle ta alla prover som behövdes redan på plats. Visste att det kunde bli problem här hemma med det.

Men dessa prover du nämner har vi nog inte tagit vad jag vet... Har ni något i er bakgrund som förklarar varför dessa prover ska göras?

Har för mig att några andra här i tråden också haft problem att ta dessa prover, men att det löst sig till slut.

Var bor ni? Kanske någon annan kan hjälpa er vart ni kan ta proverna utan att det ska behöva kosta så mycket?

December är ju snart här, så jag förstår om du är orolig.

Hoppas verkligen det löser sig!! Stort lycka till! Och kram!

• Pippi70

Callimero: Du gör rätt att lägga dig på soffan o slappa idag! Oron tär på en. 
    Men som alla vi andra redan skrivit,blödningar är vanligt! Det är mycket ovanligt att INTE ha blödningar!
    Jag förstår så väl dina tankar...det går liksom inte att mota bort. Håller tummarna hårt för fina värden på blodproven!  Nerviga timmar du har framför dig nu.
    Molvärken du har tycker jag låter helt normal. Jag har haft en väldigt molvärk från o till. Och är man orolig känns det nog ändå mer... Jag har fortfarande som mensvärk ofta. Och då blir jag nojjig...
    Är fortfarande rädd när jag går på toaletten att jag ska se blod.... tyvärr tror jag inte att vi blir riktigt lugna.

Grattis YPKE!!!!  Äntligen har även du fått ditt efterlängtade plus!  Så roligt GladGladGlad

Längtar74 : Stort lycka till med syskonförsök!  

Och Lycka till igen Hoppfull:  Nu blir det massor med plus i tråden GladGladGlad

Kram allaHjärta 

• Pippi70

Men vad skönt callimero!!! Blir så glad för din skull!! Nu är nästa delmål ultraljud nästa vecka och det kommer gå jättebra:) kram!!

• Pippi70

Vad härligt callimero!! Grattis! Jag är så glad för din skull.

Ultraljud får du göra igen när du gör KUB om du nu väljer att göra det.

Annars kan du boka ett privat om du är orolig och vill se att allt är ok.

Vi gjorde två inbokade och ett akut VUL innan KUB.

Men läkaren varnade lite för att göra för många för det kan störa och var inte så bra att missbruka... Men är man orolig så är man... Och det är inte heller så bra.

Lycka till med ruvningen nu längtar 74.

Håller tummarna för plus!

Och tusen tack för informationen om journalerna!

Kul att ni nämner det här med kissenödigheten. Jag hade också svårt med det.. Blev inte ett dugg kissenödig av vattnet jag drack och drack då ännu mer... Var så nervös att jag inte skulle ha tillräckligt i blåsan. Sen drog det ut på tiden lite så när det väl var dags var min blåsa proppfull!! De skrattade lite och visade på skärmen att " här har vi en mycket kissenödig dam" men det gick ju super ändå:)

• Pippi70

Lycka till i dag machmu!! Håller tummarna för dig. Och välkommen till tråden. Visst har du skrivit här förut?

• Pippi70

Lycka till nu hoppfull!! Känner hoppet spira:)

Och grattis till plus längtar 74!!!!

Kram på er alla.

• Pippi70

Hej callimero. I mitt landsting hade vi inte fått göra KUB om de visste att vår donator bara bar 19 år... Så jag ljög faktiskt o sa att jag inte visste hur gammal hon var. Bara för att jag gärna ville göra det och göra ett extra UL för att se att allt var bra. Har ju varit så orolig hela tiden. När vi väl gjorde undersökningen berättade jag men då var jag redan där och fick göra ultraljudet. Vi fick jättebra siffror. Jag visste inte att ev IVF och ÄD kunde ge vilseledande siffror... Därimot var jag orolig för konstiga värden eftersom jag först väntade två som senare blev en.

I fredags var jag på RUL och allt såg bra ut. Är i v 20 nu:)) och vi väntar en liten pojke. Börjar också känna av rörelser mer och mer.

Hoppas du mår bra. Är så glad för din skull!! Stor kram!

• Pippi70

Hej ypke! Min svenska IVF läkare sa att jag kunde i princip sluta med progynovan efter positivt gravtest, men fortsätta med progersteronet till v 12.

Men så gjorde jag inte utan kliniken i Spanien sa att jag skulle trappa ner i vecka 11 och helt sluta i v 12. Med båda.

Nu var jag lite nojig och tyckte det var läskigt att sluta så jag trappade ner under en lite längre tid. Började v 12 och slutade inte helt förrän v 15-16

Kändes bättre så. Det skadar ju inte.

Jag tycker inte du ska sluta tvärt. Trappa ner istället så hänger också du med:)

Callimero, vad bra att du blivit så väl mottagen av BM och läkare!

När är KUB planerat ?

Millanese, tyvärr vet jag inte något om den kliniken. Kommer inte ihåg att någon nämnt den här.. Men jag kan ha missat. Och så har jag heller inte hängt här från början...även om jag lusläste hela tråden när vi väl bestämt oss för att göra ÄD i Spanien.

Men välkommen till tråden!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?