Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Mymina, hoppas att ditt test idag visar en högre siffra! Håller tummarna!!
Mymina, hoppas att ditt test idag visar en högre siffra! Håller tummarna!!
Standhem, hoppas på ett fint plus för dig!! Jätteläskigt att testa, då besvikelsen kan bli så stor om det inte blivit något. Hoppas lyckan är med dig!
Mymina, hur gick det på ditt andra test?
Om du inte är gravid, när tänker du prova igen? Har du embryos i frysen?
Hoppas ändå att du slipper göra om det och att ditt värde ökat!!!
Men bra att du redan tidigt blickade framåt och ser positivt på nästa försök!
Kram alla!
Åh strandhem, GRATTIS!! Ja, plötsligt händer det:))
Tack germany!
Vi åker till Valencia om en vecka:)
Känner mig hoppfull!
42an: När jag läste ditt längre inlägg här tidigare så kände jag så väl igen mig.
Förra gången vi gjorde ÄD i spanien var jag jättenojjig och fick nästan panikångest,både för att misslyckas och för att lyckas...knasigt.
Det är mycket tankar som far igenom våra huvuden nu och det är inte så konstigt. Tror även hormonerna påverkar oss en hel del.
Jag är inte så orolig för min hälsa om jag blir gravid utan för min del handlar det om en del konflikter jag har med mina stora barn. framförallt mitt största som snart fyller 24...Hon har klart och tydligt markerat att hon minnsan inte vill ha fler småsyskon och hon skulle skämmas ihjäl sig om hennes mamma skaffade barn när hon själv kanske snart vill göra det.
Hon vet ju inte alls vad vi håller på med,men hon anar nog en barnlängtan...
Det känns lite jobbigt det här att gå emot mina barns önskan...jag respekterar absolut deras åsikt,men de får ju inte styra mitt liv! Två av mina barn har flyttat hemifrån och har sina egna liv nu...och jag saknar så att vara småbarnsförälder! Så när jag har fått chansen åter tänker jag ta den!
Samtidigt kommer tankar att det är ju nu jag borde göra massa saker man kan göra när man inte har barn...men jag vill ju inte det..det är skillnad på vad som man borde göra och vad man faktiskt vill göra med sitt liv.
Vad andra människor tänker och tycker om min ålder struntar jag fullkomligt i. Jag känner mig ung och tänker inte bli gammal på länge än! Att ha en ung man och ett (eller två) litet barn är nog den bästa medicinen för att hålla sig just ung.
Den här andra gången vi är på väg mot ett nytt försök är jag mycket lugnare, jag vet nu att jag klarar ett minus,
även om jag kommer gråta floder en hel dag!! Men världen går inte under för det.
Nog kommer jag grubbla på vad som gick fel,om det är fel i min livmoder,om min mans simmare ej är ok osv,osv.. Men jag kommer ur det! Och ger inte upp i första taget Mina barn får säga vad de vill...det kommer lugna ner sig när de väl få se sina små syskon (Hoppas jag)
Det här är mitt liv och det här känns helt rätt för mig och min sambo. Vi har många planer för vår framtid,och det här är en stor del av den. Och jag är så tacksam att vi har råd och möjlighet att kunna göra ÄD,så drömmen kan bli sann.
En liten orostanke dyker dock upp lite då och då,men jag gör allt jag kan för att mota bort den!!
Det är om det händer igen att vi inte får några embryos över till frysen....Det vore en liten trygghet om det blir minus igen....
Eftersom vi fick ett kraftigt nedsatt pris på denna gång har vi fått skriva på papper att vi är medvetna om riskerna att det kan hända igen=ingen alls garanti på att det blir något embryo överhuvudtaget...
Men det är klart att det inte händer igen
Lycka till nu 42an!! Du ska se att din slemhinna hinner bygga på sig lite. Det var väl lite över en vecka kvar till ET? Finns din mans simmare på plats redan eller ska ni ner innan?
Lycka till Juliette inför ditt försök! Denna gången ska det funka! När blir det dags?
Mymina: Vad tråkigt att du inte blev gravid denna gången...och så synd att du inte heller fick några till frysen.
Hoppas du får samma fina bemötande som vi och ett kraftigt nedatt pris om du väljer att göra det hos dem igen.
Vi var noga med att berätta för dem just det...att det inte var självklart att vi skulle välja samma klinik..
Mariposa: Hej på dig! Kul att du kikar in ibland och tänker på oss! Hoppas du mår bra och att magen växer
Stor Kram på er alla fantastiska tjejer
42an: Du är hur välkommen som helst i denna tråd! Spelar ju ingen som helst roll var du gör ÄD,
Tankarna finns hos oss alla. Och det är så skönt att få prata av sig här inne ibland. Det blir lätt ensamt i denna värld.
Jag tycker du är modig som vågar lyssna till ditt hjärta. Det blir oftast bäst så i långa loppet.
Om du hoppar av nu,när du har kommit så här långt,kanske du kommer grubbla på hur det kunde blivit.
Blir du gravid tror jag inte att du kommer ångra dig- Blir du inte det...ja,då kanske det är det som är meningen.
Men förstår din ångest över detta...om du gör rätt eller fel. Finns inga rätt eller fel.
Lyssna till ditt hjärta...där har du svaret på hur du ska göra.
Nyigbg: Hur har det gått för dig? Vad visade gynundersökningen? Blev det klartecken för er nu i Finland?
Förstår din oro för din kropp. Om du misslyckas med nästa försök kanske du kan göra fet i naturlig cykel?
Och slippa hormonerna. Men Denna gång ska gå bra!! För oss alla
Ypke: Följer dig lite i Finlands tråden. Såg att du hade planerat FET 13/8 . Vi har planerat ET samma dag
Hejja oss!!
42an,klokt att du avvaktar erat försök när när det inte känns helt 100. Ta ett par månader och känn efter. Kanske tom gå till någon terapeut och prata?
Ibland är det lättare att se på saker när man talar ut med någon eller skriver ner sina känslor... Tar upp och läser igen vad man skrivit. Inte alltid så lätt att förstå sig själv och vad man faktiskt vill. Så mycket handlar om vad man hela tiden förväntas göra...
Jag går ofta mot strömmen.. Och följer oftast mitt hjärta, på gott o ont. Många gånger har jag även fått lida för det. För de omkring mig inte förstår..
För mig har det hjälpt att gå i Terapi.
Mymina, hoppas verkligen du får ett bra erbjudande från kliniken. Jobbigt att du får vänta på beskedet bara!
Det är intressant det där med olika klinikers garantier. Satte mig inte själv in i det speciellt bra innan vi valde IVI.
Tänkte att man får lite vad man betalar för.. Men så är det ju inte fick vi ju klart för oss..
Om det nu är så att samma sak händer igen, tänker vi inte välja IVI Valencia nästa gång...
Vårat gyn rekommenderade också AVA santpetersburg. Liksom callimeros Men Riga verkar lättare att ta sig till.
Ja... Ju mer man vet.. Desto svårare att välja och ta beslut.
I morgon ska jag på VUL och mäta slemhinnan och se att allt ser ok ut.
Det känns bra och jag har bra magkänsla denna gång:)
KRAM!!
Inte bra... VUL idag visade iochförsig en fin treskiktad slemhinna på 10,5 mm..
MEN jag har en stor cysta på vänster sida. Min läkare här tyckte han lätt kunde ta bort den då den inte skulle störa.. Men ville att jag skulle rådfråga med IVI först.
De förstod inte riktigt vad han menar med att ta bort den??
De ville att jag skulle göra två blodprov, oestradiol och progesterone, och ge dem resultatet i morgon bitti!!! De vill veta om cystan är hormonbildande.
Åkte tillbaka till kliniken och bad dem göra proven.. Men progesterontest brukar de inte ta så resultatet vet jag inte när det kommer.. Kanske om flera dagar??
De ifrågasatte också väldigt varför jag ska ta östrogentest? Det kommer ju visa höga värden eftersom jag ätit progynon 6 mg / dag i 10 dagar nu..
Så nu vet jag inte hur det kommer gå?
Vi åker iallafall ner på onsdag och lämnar min sambos bidrag. Antar att om det inte blir ET nästa vecka så fryser de in embryosarna till ett senare tillfälle.
Åhhh vad jobbigt allt blev nu!!! Det är ju inte precis nästgårds..... Har ju väntat och sett fram emot detta då länge nu!!!
Hej!
Vad bra det låter Callimero med tandem metoden
För visst gnager en liten liten tanke att tänk om det finns ett litet fint eget ägg där inne...gäller bara att hitta det .
Det måste jag ta reda på mer om. Berätta gärna om du vet något mer om den.
Härligt Knasse med ett litet hjärta Hoppas den andra också mår bra trots att ni inte kunde se det lilla tickande hjärtat på den.
Jag håller på att packa för i morgon bär det iväg
Blodproverna var ok så vi kör enligt planen! Antagligen är det inte en hormonbildande cysta.
Jag kommer få göra ett VUL där nere på Torsdag,samma dag som ÄP och befruktningen.
Då får jag reda på om jag kommer bli ruvare innan vi åker hem eller inte...
Blir jag inte det så hoppas jag på flera fina blastocyster i frysen som vi kan åka ner och "hämta"hem
Nu behöver jag era tummar!!
Hej hej:). Nu är vi hemma igen och jag ruvar på två små!
Fick göra ett VUL till där nere där det konstaterades en stor cysta, nästan 3 x5 cm!! Men blodprov togs och den var inte hormonbildande och slemhinnan var tjock o fin så efter en del om o men så fick vi genomföra ET iallafall! Lättnad!! Vi hade en blastocyst kvar när vi åkte igår som var under observation.. Vet inte just nu om den gick att frysa. Har inte fått veta det.
Nu ska jag inte analysera symptom eller tänka på detta så mycket.... Ska iallafall försöka:)) svårt att släppa tanken på att nu... Kanske... Har vi tur!!!
Gbg: usch vad jobbigt att det blev avblåst för dig!!! Känner med dig verkligen! Hoppas iallafall att resultatet med äggen blir bra och att ni får många till frysen att plocka fram!
Även om det sägs att oddsen är sämre med fet så tycker jag att de flesta här lyckats bra med fet! Ett embryo som klarat att frysas ner och Tinas upp är ett starkt embryo! Hur gör du nu? Väntar in mens och kör på direkt igen?
Strandhem: jag har läst att det är vanligt med bruna klumpar när man tar Crinone. Nog ingen fara alls. Hoppas du mår bra och allt går som det ska nu!
Kram alla fina!!