Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Tackar för svar! Då kan jag ta progesteron MIC som jag fått utskrivet på recept.
Tackar för svar! Då kan jag ta progesteron MIC som jag fått utskrivet på recept.
42an: vad bra att du fick svar, jag har inte tagit de tabletterna.
Är det p-piller?
Callimero: har ingen aning om Alicante har samma öppettider som Valencia men i Valencia är det "halvt" semesterstängt i augusti. Vad jag förstår så stänger de aldrig helt utan drar bara ner på behandlingar och m
Många tar ledigt. Kan du maila och fråga?
Hur går det för dej annars? Med alla prover och det hälsosamma livet?
Jag har svårt att komma igång med tex träning.. Tränade mycket förr men nu har det bara blivit promenader.
Tror inte det påverkar så mycket eftersom vi inte ska bilda nya fina ägg själva.. Huvudsaken är att vi mår bra och att vi inte stressar.. Lättare sagt än gjort..
Bara ca 5 v kvar nu:)) kram på er allihop!
Myrmina: äntligen är det dags:) håller också mina tummar för dig!!!
Callimero: låter skönt med lite semester! Tror det är bra att varva ner lite innan ett nytt försök. Stressen gör inte gott:( jag har också väldigt svårt att leva nyttigt när jag stressar... Och det gör mig bara mer stressad..
Men jag har snart semester nu,jobbar denna och nästa vecka med, sen ska jag få det lite lugnt o skönt och ta hand om mig. Ja, jag tar p-piller för att lättare kunna planera in blödningen så den kommer i rätt tid.
Knasse, är det inte dags för dig nu med? Håller tummarna för dig med!!
Myran, vad skönt att du mår bra! Härligt med växande mage:)
Lycka till i dag knasse!
Tack germany! Hur mår du? Börjar bli tungt nu i värmen förstår jag.. Nu är det nära:). Kram
Hej på er alla i sommarvärmen:) hoppas ni bra!
Jag måste få berätta om min dag i går..
Hade tid hos distriktsköterska för att ta decapeptyl sprutan kl 8 på morgonen.
Ordinationsbrev från min läkare på IVF kliniken hade jag, så allt var i sin ordning.
Sent på kvällen innan skulle jag plocka fram sprutan...då inser jag att jag glömt att hämta ut den från Apoteket!!!! Jag lämnade in receptet för flera veckor sen och skulle hämta den några dar senare eftersom det var en beställningsvara. Och jag har hela tiden trott att jag gjort det!! Det har varit så mycket med allt ett tag... Är ganska glömsk av mig men viktiga saker brukar jag ha en väldig koll på!!!
Ok, Apoteket öppnade 9,30,lyckades flytta fram min tid till 10.
Hängde på låset på Apoteket när de öppnade, där de säger att någon sådan medicin inte finns och det har inte beställts någon sådan. Sen står det i datan en annan medicin som de påstår att jag hämtade ut förra veckan...??? Då trodde jag att jag blivit knäpp.. Kommer inte ihåg att jag varit på Apoteket på flera veckor!!!
Mitt recept hittade de inte heller. Jag var så stressad och upprörd att jag började gråta.
Till slut efter mycket letande både i datan och i alla deras pärmar hittar de äntligen mitt recept! Tack o lov, jag hade inte blivit knäpp! En annan spruta med ett annat namn pamorelin, skulle tydligen motsvara decapeptyl, och den måste beställas.. Åh, då såg jag bara framför mig att hela detta försök skulle gå åt skogen redan från början!!
Men så gick de o kollade ifall de kunde tänkas ha den inne... Jag höll tummarna hårt!!! Och JA den fanns!!
Med sprutan hårt i handen sprang jag till vård centralen , klockan var långt över 10 när jag kom dit.. Men sköterskan där var så gullig och tog emot mig ändå. Hon var intresserad och nyfiken och önskade mig stort lycka till när allt var klart.
Det värmde! Så nu har jag tagit min spruta och på rätt dag!
Nu kör vi:)). Kram
Åh vad spännande knasse! Tror nog du har lite svårt att somna ikväll?
Håller min ena tumme för en fin hcg stegring på provet i morgon!!
Den andra tummen är för dig mymina:)
Myran, stackars dig som fick flera timmars oro.. Förstår att du är livrädd att något ska hända nu när du kommit så långt! Skönt att de små verkar må bra inne i magen och att du fick förklaring till smärtorna. Låter mysigt det där att du är på en ö:).njut nu och ha det så gott!
Callimero, ständigt denna väntan!!
Men hoppas din undersökning visar att det är helt ok inför en ÄD behandling.
Njut av sommar o sol under tiden!
Nyigbg; snart även dags för dig:)
Känns bra att följas åt med dig...nästan som att du finns vid sidan om:)
Vore så fantastiskt om vi kunde lyckas båda två!! Hoppas!
Germany; tack för dina hejarop och tummar!! Du är underbar som verkligen stöttar och peppar, trots dina krämpor!
Du... Det är helt ok att gnälla lite över dem... Men bara lite:)
Till Karin71, om du kikar in här... Tänker på dig, hoppas du är ok..? Ge inte upp.
Stor kram på er alla!
GRATTIS KNASSE!!!!
Mymina, tror inte det går att skilja på biverkningar från mediciner och verkliga symptom... Jag hade jättemycket symptom som jag kände igen från när jag varit gravid förut.. Men jag misstog mig helt. Hormonerna vi stoppar i oss är ju precis de som blir mycket av i en graviditet. Efter några veckor, när man plussat då kommer de verkliga symptomen för de flesta.
Men jag vet.. Det är svårt att inte känna efter!! När är din testdag? Hoppas:)
Mariposa, tack för att du tror på mig:))
Kram!
Ny i Gbg: då håller vi tummarna för att du får klartecken efter din gynundersökning! Men förstår att om det finns något som kan störa och försvåra inför ÄD måste du utreda det först. Vad jobbigt... Att vara så här nära men ändå inte veta riktigt säkert om det blir av nu...ständigt befinner man sig i ett slags väntrum. Kram!