• mariposa

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Tack och kram tillbaka, Germany!

Pippi, hoppas att allt gått bra!

När blir din återresa månntro? Vilken doktor träffade ni?

Kram

• mariposa

Pippi, välkommen hem!

Jag känner igen mig i det du skriver. Det är massa känslor som sätts i rullning då processen drar igång. Hopp och förväntan blandat med skräck och i mitt fall även sorg som kom upp över den egna kroppens 'oförmåga'. Det är verkligen omvälvande. Jag tyckte att det var skönt att gå i samtal för att ventilera alla mina tankar om äggdonation. Att prata hjälper! Kram och vi finns här! <3

• mariposa

Hej trådväninnor!

Först av allt: Karin, spännande att du snart gör din återresa. Önskar dig stort lycka till!

Miafia: jag har räknat lite och för mig var det så att ÄP skedde 19 dagar ef att jag tagit sprutan. Önskar även dig lycka till! Går du på Instituto Bernabeu el hur var det?

För egen del blir det resa ner i början på maj (för FET). Jag har Dr Remohi+Maria. Cecini här i tråden har tidigare tipsat mig om Hotel Las Arenas i Valencia, ser jättemysigt ut! Vi flyger till Alicante och tar buss el tåg till Valencia.

Kram tjejer!

• mariposa

Miafia-kan det vara en biverkan av p-pillrena och ej den riktiga blödningen som ska infalla ef kartans slut? Ja, hoppas du får svar fr kliniken; de är ju vana och kunniga. Jag blir också låg av p-piller :(

Karin, vilken spännande vecka du har framför dig! Du har våra tummar!

Kram

• mariposa

Wow, Karin! Det låter mkt lovande; Lycka till!

Pippi: förra gången gick jag på akupunktur ca 5 ggr innan vi åkte ner t Spanien f insättning. Jag började m det i samband m Progynonstarten. Jag gillar verkligen akupunktur men vet inte hur jag ska göra m det denna gång. I övrigt fokuserar jag på att må bra och det innebär att jag dricker kaffe dagligen och tar ett glas vin då och då. Jag brände tidigare ut mig själv på att läsa om tillskott hit och dit och så besatt vill jag aldrig mer bli. Folsyra är allt jag tar nu.

Kram

• mariposa
    Villsågärnablimammanu skrev 2013-03-18 07:02:19 följande:
    Är det inte bra att åtminstone äta Vitamin Kvinna etc redan nu? Mina vänner säger att de är bland det första de kollar att de äter när de kommer till barnmorskan? Tydligen viktigt att äta redan innan graviditet. Eller har jag fel?
    Precis som Germany skriver ovan så är folsyra det som rekommenderas och det finns både i multivitamintabletter och som separat tablett. Med en varierad kost sägs det ju att man får i sig alla viktiga näringsämnen, men det är klart att man kan välja att förstärka kosten med extra vitaminer och mineraler. 
  • mariposa
    Karin71 skrev 2013-03-18 18:47:25 följande:
    Nytt samtal från Valencia idag! De gratulerade till att 9 av de fertiliserade äggen som fortfarande lever och frodas!
    Imorgon åker jag till Valencia! Åh så spännande! Återföringen blir på onsdag em eller på torsdag!
    GladGladGladGladGladSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande
    Karin, det kommer att gå vägen! Lycklig resa! 
    Kram 
  • mariposa
    Pippi70 skrev 2013-03-18 10:56:40 följande:
    Mariposa, hur ser din plan ut denna gång? Är det något du ändrar i tex medicineringen?
    Halloj! Nej, inget är ändrat i medicineringen. Det blir standardprotokollet igen med p-piller, nedregleringsspruta, progynon och progesteronvaggisar. Jag har frågat om de vill att jag tar något extra prov eller bör få medicineringen ändrad, men nej. Min kropp svarade bra förra behandlingen, så jag får hoppas att den gör det på nytt och att embryosarna är av det bästa virket. 
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?