• mariposa

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Jo, Amelie, vilken medicinering fick du nu vid frysförsöket? Förlåt om jag maler på om detta :)

• mariposa

Hallå Myran! Vi har tre i frysen i Valencia och jag planerar att åka ner i vår, i april skulle jag tro. Jag mår bra nu känner jag.

Hur går dina tankar gällande den ev operationen?

Stor kram

• mariposa

Myran-ja, det är obegripligt orättvist. Men du är oerhört stark och jag tror att du kommer att kriga vidare och då nå din dröm. Bra embryon, bra transfer, mottaglig livmoder, ev borttagen äggledare, stödmedicin(?)=gravid myra. Så är det bara. Kram!

• mariposa

Tack, Amelie! E-vitamin var nytt för mig; är det extra stark då? Köpt i Spanien?

Har du fått komma hem nu? Är du sjukskriven? Hoppas att ni får andas ut nu.

Kram

• mariposa

Jag tänker på dig, Myran! Du är så värd att det ska få flyta på efter allt som varit. Jag sänder en gigantisk kram!

• mariposa

Hola! Dags att väcka lite liv i tråden tycker jag! Jag har dock inte så mkt nytt att förtälja, men jag undrar hur Myran mår och om faran är avblåst nu för dig, Amelie? Och GBG, har du fått ngn bra läkarkontakt?

Hoppas att få följa den fina statistiken i tråden genom ett plus så småningom.

Det vore en dröm.

Kram kram

/mariposa

• mariposa

Myran, hoppas att du har tur m gyn på torsdag! Och att IVI ger klara besked om hur ni kan gå vidare. Jag ska också t en ny gyn, vill så gärna ha ngn engagerad och kunnig som inte ser det som en belastning att behöva samarbeta m en utländsk klinik.

Jag har inte fått detaljerna kring medicineringen, men vad jag förstår så får de flesta nedregleringssprutan, Progynon och progesteron inför frysförsök. Inga p-piller behövs då man inte behöver synkas m donatorn. FET i naturlig cykel gör de oftast inte m oss utlandspatienter då det är trixigt att pricka rätt dag.

Stor kram

• mariposa

Skönt att allt är bra, Amelie! Tack för din tumhållning!

Myran, jag har inget tips att ge, men hoppas att din nya gyn kan lotsa dig rätt?

Villsågärna-vad frustrerande... Ring och mejla! Lycka till!

• mariposa

Hej Pippi!

Spännande tid det här för dig; jag förstår att det känns pirrigt. Ta med dig pass till kliniken och ev journalkopior fr Ivf-kliniken om du har. Läkaren kommer att gå igenom er 'historia' och göra ett vul. De kommer också att göra ett spermaprov för att se om ni kan frysa in sperman direkt.

Ni kan köpa m alla mediciner direkt fr kliniken, eller välja att ta med listan hem och att försöka få det utskrivet inom högkostnadsskyddet. Det är egentligen inte så mkt ni behöver tänka på; de är proffs på detta och mkt vana vid internationella patienter.

Stor kram och lycka till!

Hör bara av dig om det är ngt du undrar, antingen här el via inboxen.

• mariposa

Hallå igen! Jo, jag mår bra, bättre än på länge :) Inom ett par månader blir det FET. Ser fram emot det men kommer också att vara supernervös då det väl närmar sig. Läskigt.

Håll oss uppdaterade! Vet du redan nu vilken koordinator ni har?

Kram!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?